Jump to content

Skottdrama i finsk skola!


Xazzi
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 89
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Ja, jag är i princip lika tuff som killen som skrev :

Haha igen. :)

Undrar om finland kommer att ha några skolelever kvar överhuvudtaget om dom skjuter varandra i den här takten.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag har problem med folk som skrattar åt tragedier, speciellt sånna här.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar själv inte hur man kan känna någonting överhuvudtaget av artiklar i tidningar.

Man gör det så väldigt besvärligt för sig. :)

Du har inte tänkt på att den här artikeln har med en verklig händelse att göra? Folk dog pga att någon bestämde sig för att börja skjuta i en skola. Om det hände på din skola och det stod i tidningen, det skulle inte vara någon big deal för dig va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inte tänkt på att den här artikeln har med en verklig händelse att göra? Folk dog pga att någon bestämde sig för att börja skjuta i en skola. Om det hände på din skola och det stod i tidningen, det skulle inte vara någon big deal för dig va?

Verkligt och verkligt, känns inte särskilt verkligt för mig iaf. Är ju bara ord som nån journalist skriver.

Jag vet då inte hur jag själv skulle reagera i händelsen av någon tokig person började skjuta i just min skola. Men jag antar att det bästa skulle vara att vara optimistisk. Man kan ju känna sig speciell på nått jekla vänster, inte alla människor här i världen har varit med om en skolskjutning(inte än iaf lol) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligt och verkligt, känns inte särskilt verkligt för mig iaf. Är ju bara ord som nån journalist skriver.

Jag vet då inte hur jag själv skulle reagera i händelsen av någon tokig person började skjuta i just min skola. Men jag antar att det bästa skulle vara att vara optimistisk. Man kan ju känna sig speciell på nått jekla vänster, inte alla människor här i världen har varit med om en skolskjutning(inte än iaf lol) :)

Sluta trolla och vara barnslig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skyller inte helt på medicinen, men det finns flera fall där barn/ungdomar som tar Luvox och Prozac (m.m) där de har gjort dödsskutningar.

Drogade att döda

Du skyller på medicinering igen nu. Prozac och Luvox som du nu använda som exempel har absolut noll involvering om de mördar folk med t.ex. Prozac i blodet. Vissa är helt enkelt dumma i huvudet. Prozac och Luvox lindrar ångest, depressioner osv. Och om de är dumma i huvudet utan ångest och depressioner, det har inte medicineringen med att göra.

Om någon begår mord med alvedon i kroppen, är det alvedonens fel att han gjorde det? Certainly not. Skylla på medicin är bara idiotiskt, då de oftast inte har något med brottet att göra. Knark däremot, är en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om någon begår mord med alvedon i kroppen, är det alvedonens fel att han gjorde det? Certainly not. Skylla på medicin är bara idiotiskt, då de oftast inte har något med brottet att göra. Knark däremot, är en annan femma.

Indeed, á la Jack Thompson som skyller på spelen och inte på spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mediciner kan faktiskt ha väldigt stor inverkan. Anti-depressionsmediciner är extremt farliga om behandlingen avslutas drastiskt vilket faktiskt har hänt vid ett par av alla dödsskjutningar.

Då är det fortfarande inte medicineringens fel, utan personen i fråga eftersom han fick den medicineringen av en anledning, och om han väljer att inte ta sin medicin (vilket nu vore fallet, eftersom läkare vet att det kan bli kraftiga snedkickar om de avslutar behandlingen direkt.) så är det hans fel.

Och i sig, fortfarande hans fel att han nu tog tag i vapnet och skjöt/högg/whatever den andra personen. Medcinering kan vara en liten, liten del i hela problemet, men i slutändan är det fortfarande människans val. Och så har det alltid varit.

Indeed, á la Jack Thompson som skyller på spelen och inte på spelaren.

Exakt min mening!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det fortfarande inte medicineringens fel, utan personen i fråga eftersom han fick den medicineringen av en anledning, och om han väljer att inte ta sin medicin (vilket nu vore fallet, eftersom läkare vet att det kan bli kraftiga snedkickar om de avslutar behandlingen direkt.) så är det hans fel.

Min vän, du överskattar läkare.

Sen är ditt argument fullständigt idiotisk. Det är som att säga "Det är hans fel att hans tomma rullstol rullade över det lilla barnet eftersom han faktiskt var förlamad och därför hans fel att han behövde rullstol."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min vän, du överskattar läkare.

Sen är ditt argument fullständigt idiotisk. Det är som att säga "Det är hans fel att hans tomma rullstol rullade över det lilla barnet eftersom han faktiskt var förlamad och därför hans fel att han behövde rullstol."

Överskattar dem inte alls. Men medicinering har svenskarna blivit mycket bättre med än förut.

Jag ser inte hur ditt exempel ens kommer nära mitt? Jag skrev att människan hade ett val, inte att ett objekt körde över ett barn, pga. paralysering. Inte ens nära, går i princip inte ens att relatera de två tillsammans. Plus, jag ser inte poängen i ditt inlägg alls. Aja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att gå och känna sig ledsen för att några dog som man inte kände i Finland är ju bara löjligt, det frambringar inte skratt men inte tårar heller, man bryr sig inte. Varför bry sig över att några dog som man inte ens kände? :ermm: Möjligtvis om ens polare blir skjutna.

Vi ska var lika ledsen som när Engla dog! Ha en ros på msn! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Överskattar dem inte alls. Men medicinering har svenskarna blivit mycket bättre med än förut.

Jag ser inte hur ditt exempel ens kommer nära mitt? Jag skrev att människan hade ett val, inte att ett objekt körde över ett barn, pga. paralysering. Inte ens nära, går i princip inte ens att relatera de två tillsammans. Plus, jag ser inte poängen i ditt inlägg alls. Aja.

Ditt resonemang var att han var sinnessjuk (vilket tydligen var ett val från hans sida?) och att sen att han valde att sluta ta sina mediciner (var ni nu fått det ifrån). Jag håller mig utanför själva händelsen men du ser hur ditt resonemang brister?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ditt resonemang var att han var sinnessjuk (vilket tydligen var ett val från hans sida?) och att sen att han valde att sluta ta sina mediciner (var ni nu fått det ifrån). Jag håller mig utanför själva händelsen men du ser hur ditt resonemang brister?

Jag ser inte vart du ser att jag har skrivit att det är hans val att vara sinnessjuk? Jag skrev att det var ett val att plocka upp pistolen och skjuta folk. Han må inte vara helt normal i skallen, men det kvittar om han nu vore, blind, döv, stum, dum i huvudet, sinnessjuk, kokobäng. Det finns alltid ett val. Och det är knappast medicinens fel att de gör det heller, då medicineringen SKALL hjälpa med att få bort ångest, depressioner och annan tristess. Och läkare skulle inte ge ut medicin såvida de inte har gjort x antal tester, då de har 'uppgraderat' systemet inom de två senaste åren.

Sammanfattning, jag skrev inte att det var ett val, doktorer vet nog bra att de skulle inte bara sluta hans medicinering hipp som häpp och du verkar misstolka mina inlägg ontop of that?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det är knappast medicinens fel att de gör det heller, då medicineringen SKALL hjälpa med att få bort ångest, depressioner och annan tristess. Och läkare skulle inte ge ut medicin såvida de inte har gjort x antal tester, då de har 'uppgraderat' systemet inom de två senaste åren.

Jag trodde du om någon skulle veta åtminstone något om ämnet men jag hade väl fel. :ermm:

Men aight, diskussionen slutar här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...