Jump to content

Spelbutiken.se


eXotic
 Share

Recommended Posts

Yes, den här tråden kanske passar lika bra i allmänt eller i Dator & Teknik, men eftersom det är just spel jag ska beställa så tänkte jag att jag lägger den här.

Ja, frågan är simpel, har ni några erfarenheter från spelbutiken.se? Är det en trovärdig sida? Kan man lita på att man får det man beställer?

Jag har aldrig hört talas om sidan förut och hittade ett par spel som var cirka 300:- billigare på den sidan än på någon annan, så jag tänkte bara höra med er en snabbis om ni beställt därifrån så man verkligen vet att sidan är seriös, för jag har en förmåga att vara väldigt skeptisk mot nya och okända sidor, speciellt när det handlar om att köpa saker från sidan.

Så, har någon beställt från den sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, den här tråden kanske passar lika bra i allmänt eller i Dator & Teknik, men eftersom det är just spel jag ska beställa så tänkte jag att jag lägger den här.

Ja, frågan är simpel, har ni några erfarenheter från spelbutiken.se? Är det en trovärdig sida? Kan man lita på att man får det man beställer?

Jag har aldrig hört talas om sidan förut och hittade ett par spel som var cirka 300:- billigare på den sidan än på någon annan, så jag tänkte bara höra med er en snabbis om ni beställt därifrån så man verkligen vet att sidan är seriös, för jag har en förmåga att vara väldigt skeptisk mot nya och okända sidor, speciellt när det handlar om att köpa saker från sidan.

Så, har någon beställt från den sidan?

Beställt spel därifrån, men brukar ta webhallen nu när det ligger på vasagatan (Ifall något har blivit fel). Men om du får det så mycket billigare, go for it!

Får även hem ett nyhetesbrev ungefär 2ggr/år. Har även ett flertal polare som beställer därifrån regelbundet och det har bara fått några små förseningar ibland, då det inte funnits på lagret. Och att det är nytt? Vad jag minns så har de varit uppe ett jävla tag - 3-4 år, och om man har varit så länge in-business så att säga så är man väll seriös? : o :confused:

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställt spel därifrån, men brukar ta webhallen nu när det bara är 30 mins ifrån (Ifall något har blivit fel). Men om du får det så mycket billigare, go for it!

Får även hem ett nyhetesbrev ungefär 2ggr/år. Har även ett flertal polare som beställer därifrån regelbundet och det har bara fått några små förseningar ibland, då det inte funnits på lagret. Och att det är nytt? Vad jag minns så har de varit uppe ett jävla tag, 3-4 år? :confused:

Yes, det spelet jag ska beställa just nu var sjukt mycket billigare där än på någon annan sida, den är en av få sidor som över huvud taget har spelet.

Nytt för mig, jag har inte besökt sidan tidigare.

Men så du säger att det är en bra sida? Man får hem det man vill ha utan krångel? (Att leveransen kan bli lite försenad är ingenting jag bryr mig om.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, det spelet jag ska beställa just nu var sjukt mycket billigare där än på någon annan sida, den är en av få sidor som över huvud taget har spelet.

Nytt för mig, jag har inte besökt sidan tidigare.

Men så du säger att det är en bra sida? Man får hem det man vill ha utan krångel? (Att leveransen kan bli lite försenad är ingenting jag bryr mig om.)

Ja, i ett brev hem. Men nu var det sådär ett halvår sen jag beställde därifrån (runt jul), så checka in några recensioner eller något, jag är inte 100. Fast jag skulle nog inte vara orolig idag heller.

;; Laddrigt skrivet hela köret, sjukt trött. Godnatt på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De var dock jävligt kassa för fem år sen. Beställde GTA3 till PS2 därifrån, lagerstatus var "3-4 dagar" och leveranstid "2-3 arbetsdagar". Tog ~20 dagar. Och detta var ändå i maj 2002, då den värsta beställningsyran av spelet var över. Har inte beställt därifrån sen dess. Men när Vice City släpptes så fick kunderna spelet antingen utan manual eller en tysk manual. Sen var det nåt strul med San Andreas med som jag inte minns. :(

Så, ja, de verkar ju ha blivit bättre om man ska tro andra. Men jag litar fortfarande inte på dem... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar alltid köpa från Spelbutiken.se för de är oftast billigast i Sverige, snabb leverans (förbokade spel kan man ibland få 1-2 dagar före releasen) och bra kundservice. De har även ett rätt bra, och billigt, utbud av begagnade spel och Gameoutlet.

Det ända dåliga med Spelbutiken.se är igentligen spelutbudet som är en aning begränsat. De köper inte in alla spel utan bara de flesta. När jag t ex skulle köpa Destroy All Humans! när det kom så hade de inte spelet listat någonstanmns på sidan.

Men tyrots det så är Spelbutiken.se IMO Sveriges bästa spelsäljare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt, tack så mycket för alla svar. Nu är jag en visare man.

Eller hur Lajnux? Jag satt och fipplade runt där och hittade spel för helt sjuka priser. Det spelet som jag letat efter jättelänge som jag vill beställa låg på 300:- billigare där än på någon annan sajt.

Då blir det nog en beställning på torsdag, efter lön. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt, tack så mycket för alla svar. Nu är jag en visare man.

Eller hur Lajnux? Jag satt och fipplade runt där och hittade spel för helt sjuka priser. Det spelet som jag letat efter jättelänge som jag vill beställa låg på 300:- billigare där än på någon annan sajt.

Då blir det nog en beställning på torsdag, efter lön. :(

Kan man få fråga vilket spel det var?

Vem vet, andra kanske också skulle tycka det var intressant om det var ett så bra pris. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En länk till någon som ville ha Oblivion till ps3 kan leta upp den vänta lite.

Edit: http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt....dukt=54180&

Aha, men det där är inte samma spel. Även om jag funderar att köpa den istället för orginalet. Det är ju trots allt bara 30 kronor extra.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...