Jump to content

Fotoutställning!


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Hej!

Till saken. Jag ska ha en fotoutställning för konsertbilder (Kafé 44 i Stockholm i mitten av oktober), och en sak som slog mig är att jag behöver ett namn till den. Jag har brainstormat med mig själv i någon vecka nu, och det enda vettiga förslag jag kommit på är 'Music is my hot hot sex', efter låten med samma namn av CSS. Det som talar för, är att det är provocerande, har musikanknytning, och förklarar min passion till musik. Men det känns inte klockrent, och det är här ni kommer in! Jag skull behöva förslag på vad jag kan döpa utställningen. Tips på vad som funkar på mig är låtnamn med musikanknytning. Det behöver inte alls vara något fundamentalt genialiskt, bara något jag kan ha på utställningspappret, skicka till tidningar, och döpa mitt Facebook-event till. Tack, och kram!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Något along the lines med "Capturing the passion of music" kanske? Många av dina bilder är ju väldigt kraftfulla och i många fall tycker jag att de gör just det!

Tack! :innocent: Tycker att 'CtPoM' är ett bra förslag, men det känns lite för krämigt, och inte så Kafé 44igt. Gärna lite mindre anspråkslöst, gulligt. Något på svenska vore ganska mysigt, nu när jag tänker efter (men låt inte det hindra er från att föreslå saker på engelska också!)

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Music is better than sex

The strength and passion is not enough

I will follow you into the photo

Music is my life

Music/Photos meets reality

Music equals everything

The heart of music

Feel the spirit in music

Musik är så mycket mer

Allting annat än musik är ingenting

Foto är musik

Min passion, din musik(eller något annat ord)

Alla är halvtaskiga, men det är bara förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Vad är deadlinen för namnet?

2. Kanske lite långt men.. "My message to the world, Music and Art." - "MWMA"

1. Oj, jag vet inte... Någon/några veckor?

2. Jättebra namn, känns genomtänkt och utställnings-aktigt. Dock känns det mer som ett "Axel ställer ut svår musikinspirerad konst på Moderna samt serverar champagne, brieost och vindruvor penetrerade med trätandpetare"-namn än ett "Axel har en liten, intim utställning på vänsterstället Kafé 44, och om du har tur blir du bjuden på en salt pinne"-namn.

Music is better than sex

The strength and passion is not enough

I will follow you into the photo

Music is my life

Music/Photos meets reality

Music equals everything

The heart of music

Feel the spirit in music

Musik är så mycket mer

Allting annat än musik är ingenting

Foto är musik

Min passion, din musik(eller något annat ord)

Alla är halvtaskiga, men det är bara förslag.

Grymt bra brainstormat, uppskattar det! Läste igenom alla, sade dem högt, men kan dessvärre inte se mig ha en utställning med något av dem, de kändes liksom... Klyschiga. Och liksom lite för seriösa. Det är liksom ingen jättestor grej ändå, det är bara en fotoutställning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2. Jättebra namn, känns genomtänkt och utställnings-aktigt. Dock känns det mer som ett "Axel ställer ut svår musikinspirerad konst på Moderna samt serverar champagne, brieost och vindruvor penetrerade med trätandpetare"-namn än ett "Axel har en liten, intim utställning på vänsterstället Kafé 44, och om du har tur blir du bjuden på en salt pinne"-namn.

Hahaha! Ärligt talat, du är nog absolut bäst i hela Sverige på att beskriva ting. Några andra, då.

"Ung kameraman möter konsert"

"Konsert möter ung kameraman"

"My collage of notes - in pictures"

"Boy Shoots Music" (Med en bild på en kamera någonstans såklart.)

Fast nu är ju inte jag så kreativ heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Ärligt talat, du är nog absolut bäst i hela Sverige på att beskriva ting. Några andra, då.

"Ung kameraman möter konsert"

"Konsert möter ung kameraman"

"My collage of notes - in pictures"

"Boy Shoots Music" (Med en bild på en kamera någonstans såklart.)

Fast nu är ju inte jag så kreativ heller.

Det sista gillar jag - det är rakt på sak, lite underfundigt, kort, mysigt! En klar kandidat; tack! Kaká till dig :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

When my camera plays a solo

1 guy 1 camera ( :( )

See but don't hear

I heard this was art

The look of music

Notations, style & processing

Composing a picture

:innocent:

Grymt, gillar hur du leker med sinnena. Inspirationen flödar! Började leka lite med samma tanke, och kom att tänka på 'sjukdomen' eller tillståndet synestesi, där två eller flera sinnen kopplas ihop; vanligast är synen och hörseln, att man kan se ljud. Och det är ju lite det som är tanken med bilderna, att man ska kunna se ljuden, eller i det här fallet - musiken. Och för att ytterligare förknippa det med musik och foto lekte jag med ordet "synestesi" och ordet "fotosyntes" - organiska tingestars (i detta fall jag) förmåga att med hjälp av ljus (foto betyder ju ljus) producera energi (detta kanske är den mest luddiga tolkningen, men... många av bilderna är energiska), och kom på "Fotosynestesi". Vad tror ni? För pretentiöst? Svåruttalat? Tråkigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Fotosynestesi".

Vad tror ni? För pretentiöst? Svåruttalat? Tråkigt?

Alla vet att, sånt som är svårt att uttala är ballt. Fast kan även uttråka människor. Det beror på vilken publik du kommer få egentligen. Musikintresserade och andra fotografer, plus diverse kostymnissar kanske? Det är ju folk som egentligen borde ha en måttlig mängd intelligens i kvoten. Som att skjuta i mörker, du kan träffa och det blir en succé eller missa och det blir haveri.

Beror ju på hur villig du är att riskera det. Eller så är det bara jag som överanalyserar. Don't know, but do care.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla vet att, sånt som är svårt att uttala är ballt. Fast kan även uttråka människor. Det beror på vilken publik du kommer få egentligen. Musikintresserade och andra fotografer, plus diverse kostymnissar kanske? Det är ju folk som egentligen borde ha en måttlig mängd intelligens i kvoten. Som att skjuta i mörker, du kan träffa och det blir en succé eller missa och det blir haveri.

Beror ju på hur villig du är att riskera det. Eller så är det bara jag som överanalyserar. Don't know, but do care.

Hear hear, bra synpunkter! Ett alternativ vore att ha en undertitel vars uppgift är att lätta upp stämningen lite. Om min utställning är en Beck-film är 'Fotosynestesi' Peter Haber, och undertiteln Peter Habers granne med halskrage som alltid bjuder på 'en stänkare'. Skillnaden är dock att undertexten faktiskt ska ha en gnutta humor och charm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillade Boy Shoots Music väääldigt bra!

Det börjar växa på mig med! Kan se mig själv säga det, och inte skämmas. Ett bra tecken :innocent:

"Titta men inte lyssna!"...

Kanske isåfall - "Se men inte höra", som en lek med "Se men inte röra". Funderade på det ett tag, men det känns så ogästvänligt på något sätt. Visserligen stämmer det in rätt bra på att man faktiskt inte kan - tekniskt sett - höra bilder, men det har fortfarande något av en negativ klang, tycker jag.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske isåfall - "Se men inte höra", som en lek med "Se men inte röra". Funderade på det ett tag, men det känns så ogästvänligt på något sätt. Visserligen stämmer det in rätt bra på att man faktiskt inte kan - tekniskt sett - höra bilder, men det har fortfarande något av en negativ klang, tycker jag.

Och samtidigt ville du ju, som du var inne på innan, att man skulle få känslan att man faktiskt kunde "höra" bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...