Jump to content

Virusprogram


emo
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En server dator? :unsure:

Min personliga erfarenhet om Norton är att det segar ner dator och frågar massor av onödiga saker minst 10 ggr per dag. Sedan fanns der massor av säkerhets saker så som backup, defrag och skit som vägrade bli görna. Så med andra ord så hade jag BARA gul ikon under min tid med norton. Men som sak så har ju Norton egen brandvägg, Email, Säkerhetscenter, Webbläsar skydd, Real-time protect och vanligt antivirus så det blir en del.

NOD32 består ju av Anti-virus, Real-tid, email och Vanligt antivirus. Alltså inte 1000 saker extra vilket gör NOD32 smal och lätt.

F-secure vill jag inte ens tala om, Dom är bättre än Norton men segar ner datorn värre en hästpung...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du ta det igen?

Menar du att du anser (tycker) att Norton inte är något av detta:

Ett virus.

Ett program som slöar ner datorn extremt.

Dåligt?

Edit: fast du kanske gillar att bli uttabbad ur tex ett spel för den ska virus-söka eller hämta uppdateringar? Det gör inte jag iaf...

Och du kanske gillar all överdriven säkerhet och otillräckliga menyer?

Redigerad av SAvenom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du att du anser (tycker) att Norton inte är något av detta:

Ett virus.

Ett program som slöar ner datorn extremt.

Dåligt?

Edit: fast du kanske gillar att bli uttabbad ur tex ett spel för den ska virus-söka eller hämta uppdateringar? Det gör inte jag iaf...

Och du kanske gillar all överdriven säkerhet och otillräckliga menyer?

Menar du att du anser (tycker) att Norton inte är något av detta:

Ett virus. Virus nej inte direkt?

Ett program som slöar ner datorn extremt. Har inte ,ärk att datorn har blivit slöare sen jag skaffade Norton.

Dåligt? Dåligt nej jag gillar Norton.

Edit: fast du kanske gillar att bli uttabbad ur tex ett spel för den ska virus-söka eller hämta uppdateringar? Det gör inte jag iaf...

Och du kanske gillar all överdriven säkerhet och otillräckliga menyer?

Alltså jag fattar inte vad du menar med uttabbad jag har då aldrig blivit uttabbad när jag lirar tack vara Norton.

Redigerad av Fiskaren
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte märkt något av. Tycker det fungerar bra.

Vilken version?

för när vi hade F-secure så kom det ständigt frågor om update (Vi hade det lagligt). Sedan tog det mer än en dag (24 tim+) att blir klar med en genomsökning av en 40 gb stor hd, i och för sig en IDE hårddisk men den borde väl ändå vara klar inom 3 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med det norton jag har så tar det några minuter att scanna 268GB knappast några timmar. Och ja jag har fått virus varning.

Men snälla, lägg av. Du kan ju inte sitta här och säga att Norton kör en full scan på 268 GB på några minuter. Det klarar för fan inte ett enda virusprogram. Du är ju helt blåst.

http://www.eset.com/products/compare-NOD32...competition.php

http://www.cybermarker.com/tips/NOD32killsNAV.htm

http://www.consumersearch.com/www/software...virus-software/

AV-Comparatives named ESET the "Best Antivirus Product" the last two years as they know it's proactive, precise technology—not brand names—that stops malware. And ESET NOD32® Antivirus is the best virus protection available.

Direct comparisons with other antivirus solutions tell the story better than we ever could.

ESET NOD32® Antivirus consistently proves itself to be the best antivirus software, clearly ranking higher in detection, size and speed when compared to its competitors.

Compare antivirus solutions and see what happens when ESET goes up against Symantec, McAfee Trend and more. Discover why ESET is the most proactive, precise, lightweight and fast solution—and the best choice for home and business use.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla, lägg av. Du kan ju inte sitta här och säga att Norton kör en full scan på 268 GB på några minuter. Det klarar för fan inte ett enda virusprogram. Du är ju helt blåst.

Nu vill jag inte verka dryg eller något sådant men vem har sagt något om en full scan?

Men sure nu orkar jag inte med mer ni vinner NOD äger bla bla bla....

Nöjda?

Redigerad av Fiskaren
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NOD32 äger knappast inte. Det är ett smart val men äger knappast inte. Alla vet att man väljer NOD32 istället för Norton så att World of Warcraft inte laggar ihop och minimeras mitt under ett battle på grund av ett jävla auto-scan eller update.

NOD32 är för datanördar medans Norton är för familjen Svensson.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...