Jump to content

Underfoum för seriösa diskussioner?


R2D2
 Share

Recommended Posts

På bland annat waffles.fm finns ett forum för seriösa diskussioner. Där gäller striktare regler, till exempel att man måste hålla sig till ämnet, inte leka troll, inte posta "o rly"-bilder, inga förolämpningar, civilserade debatter, första posten måste innehålla ett argument och så vidare.

Varför kan inte Gtasajten införa samma sak? Jag skulle gärna se många fler debatter här på forumet men i allmänt-delen är taket lite för högt för att sådana alltid ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På bland annat waffles.fm finns ett forum för seriösa diskussioner. Där gäller striktare regler, till exempel att man måste hålla sig till ämnet, inte leka troll, inte posta "o rly"-bilder, inga förolämpningar, civilserade debatter, första posten måste innehålla ett argument och så vidare.

Varför kan inte Gtasajten införa samma sak? Jag skulle gärna se många fler debatter här på forumet men i allmänt-delen är taket lite för högt för att sådana alltid ska fungera.

Jag tror att intresset för debatt är väldigt lågt på detta forum. Alla kommer väl ihåg slewME:s tråd som han gjorde. Detta kan ju vara värt ett försök men tvivlar ännu mer på ett sådant forum när det inte ens skapas nog med trådar i allmäntdelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att intresset för debatt är väldigt lågt på detta forum. Alla kommer väl ihåg slewME:s tråd som han gjorde. Detta kan ju vara värt ett försök men tvivlar ännu mer på ett sådant forum när det inte ens skapas nog med trådar i allmäntdelen.

Jag tror tvärsemot; det verkar vara många här som brinner för att debattera. Och de få gånger det uppstått seriösa debatter har de gett upphov till lyckade och givande diskussioner, tycker jag.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att intresset för debatt är väldigt lågt på detta forum. Alla kommer väl ihåg slewME:s tråd som han gjorde. Detta kan ju vara värt ett försök men tvivlar ännu mer på ett sådant forum när det inte ens skapas nog med trådar i allmäntdelen.

Det är skillnad på debatt och debatt. En självgod debattör till ett arsle som tror han vet absolut allt, alltid, är inte det bästa för en jämn, lugn och bra debatt. Många av debatterna här på forumet brukar brusa upp folket, men även så brukar de vara givande när de två som har brusat upp ger sig. Och med ett sådant forum blir ingen upprörd då det endast är strängt tillkollade debatter och förmodligen icke kränkande debatt ämnen.

I doth approveth.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...