Jump to content

LEK: Filmleken


Umberto
 Share

Recommended Posts

Båda har rätt!

6468993303_7cdb3152b1_z_1226693_0.jpg

#1 Anchorman: The legend of Ron Burgundy by "Xstreem"

#2 Fast 5 by "Spajdermän"

#3 Stranger than Fiction by "DrStupid"

#4 The Secret of NIMH by "Mathias"

#5 Horrible Bosses by "StellHell"

#6 Faster by "Siana"

#7 Batman Returns by "Siana"

#8 The people under the stairs by "Martin-123"

#4, Är en av dom bästa tecknade filmena som INTE är gjord av Disney. (Enligt många.)

#8, Skapad 1991. Klassas (Enligt IMDB) som Comedy/Horror/Mystery.

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

#4: gjord 1982. Handlar om möss som måste hitta ett botemedel, stöter på massa onda råttor om jag inte minns fel.

#8: gjord 1991. Handlar om en svart familj som blir utpressad av husägaren. Dom bestämmer sig för att råna dom, eftersom det ryktas att dom har multum med guld. Går inte helt felfritt..

Om detta inte räcker som ledtrådar så fixar jag överdrivet lätta ledtrådar imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej dags att bli klara.

Nästan liten besviken att ingen kom på denna(4). Barndomsfilmen nummer 1 ju.

#4 Kommer faktiskt inte på något som kan göra det så mycket lättare utan att säga filmens namn.

Så ni får en liten textremsa från filmens framsida. "right before your eyes and beyond your wildest dreams"

#8 Den heter Ondskans hus på svenska.

Nu får ni visa eran Google power.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledtrådar:

1. Många stiliga svärdfajter<br style=color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">3. Baserad på en avliden känd komikers karriär<br style=color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">5. Justeringar av saker<br style=color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">6. En bilolycka förstör huvudpersonens ansikte<br style=color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19px; background-color: rgb(250, 251, 252); ">7. Tänk om en filmidé ni skrev på en lapp på krogen ändrade hela er framtid

Edit: WTF, jag delade med noll verkar det som.

Tydligare version:

1. Många stiliga svärdfajter

3. Baserad på en avliden känd komikers karriär

5. Justeringar av saker

6. En bilolycka förstör huvudpersonens ansikte

7. Tänk om en filmidé ni skrev på en lapp på krogen ändrade hela er framtid

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var värst, jag trodde inte att dessa skulle vara så svåra.

Eftersom jag tror att några av er säkerligen har sett några av dessa filmer ska jag en gång till försöka ge ledtrådar som kan få er att komma på vad det är, lyckas det inte blir det Google-vänliga (skådespelarnamn, årtal, genre) ledtrådar nästa gång.

1. Svärdfajterna sker främst på grund av att karaktärerna är oense om hur Kina ska styras.

3. Komikern var känd för att ha riktigt konstig humor som ingen egentligen riktigt begrep sig på.

5. Notera hatten på mannen. Mycket viktig!

6. Notera himmelen i bakgrunden, den har direkt med filmtiteln att göra.

7. En av karaktärerna är ett stort fan av tidsresor, och det slutar med att de mer eller mindre utan mening reser i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...