Jump to content

En interaktiv serie


Siana
 Share

Recommended Posts

De flesta känner igen konceptet med en interaktiv bildserie, jag har ju redan haft en som blev stängd (planerar inte att be att få den hitflyttad för en öppning igen eller så heller). Tänkte starta ett nytt, liknande projekt nu, men med en twist. Istället för att låta det hela kretsa kring en person som alla styr, ska jag låta ett antal forumiter själva få kliva in i serien - och styra sig själva!

För att inte låsa ute de som inte är med i serien får förstås alla vara med och ge förslag till hur "huvudpersonerna" ska lösa diverse problem de stöter på.

Huvudroller:

1. mr_tobbe

2. The Dude

3. Umberto

4. Friberg

Känn er inte allt för ledsna om ni inte kom med. Jag har vissa övriga planer, hjälper ni huvudpersonerna med många tips så är det möjligt att ni får komma med på ett hörn. <_<

- Riktlinjer -

Alla får posta förslag för hur huvudpersonerna ska gå tillväga för att klara sig ur situationen, men i slutändan är det huvudpersonerna som avgör. Varje huvudperson får skriva en handling per "bilduppdatering", denna sker oftast när varje huvudperson har skrivit sin handling, så att jag inte ska behöva teckna allt för mycket.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådärja! Jag antar att en dubbelpost i longuen inte skadar. Här kommer introt, efter det är det fria tyglar. Sorry för det lite stela och tråkiga "tecknandet", men jag är lite lat av mig. Sedan är det trots allt fyra olika handlingar som ska tas itu med varje gång, det skulle ta väldigt lång tid att handteckna allt, jag lämnar sådant åt Umberto. <_<

BILDER INC

Ah, här har vi ju våra vänner! Allt ser bra ut i deras lilla land, tills...

En portal till en annan dimension öppnas! Kära nån! :)

Våra vänner sugs in i portalen!

Neråt faller de!

... Och landar!

Var i allsin dar har de hamnat? Och kanske ännu viktigare, hur fasiken ska de ta sig därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

!!!

DET VIKTIGASTE FÖR ÖVERLEVNAD ÄR VÄRME, VATTEN, SKYDD OCH FÖDA!

Jag råder att våra samtliga vänner ska försöka göra upp en eld på allt brännbart ni hittar, hitta vatten - utan vatten dör ni efter mindre än 3 dygn, jaga någon form av djur/hitta ev. plantor som kan vara ätbara för er föda samt att försöka bygga någon form av hydda eller hus.

<_<

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

!!!

DET VIKTIGASTE FÖR ÖVERLEVNAD ÄR VÄRME, VATTEN, SKYDD OCH FÖDA!

Jag råder att våra samtliga vänner ska försöka göra upp en eld på allt brännbart ni hittar, hitta vatten - utan vatten dör ni efter mindre än 3 dygn, jaga någon form av djur/hitta ev. plantor som kan vara ätbara för er föda samt att försöka bygga någon form av hydda eller hus.

<_<

Dom kan alltid bo i downloads-mappen! Mat hittar man i papperskorgen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

!!!

DET VIKTIGASTE FÖR ÖVERLEVNAD ÄR VÄRME, VATTEN, SKYDD OCH FÖDA!

Jag råder att våra samtliga vänner ska försöka göra upp en eld på allt brännbart ni hittar, hitta vatten - utan vatten dör ni efter mindre än 3 dygn, jaga någon form av djur/hitta ev. plantor som kan vara ätbara för er föda samt att försöka bygga någon form av hydda eller hus.

<_<

Frågan är ju huruvida man inte kan finna allt det där i Diablo II!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
:)

(Vi kan väl bara agera med det som finns på bilderna, eller?)

Alltså, du kan ju säga att du går åt en specifik riktning, men du kan inte använda något du förmodar finns utanför bilden.

Update!

Sorry för små bilder, btw. Ska fixa det i nästa update.

Och, eh, den gråa röken från dudens cigg syns inte så bra, men den är där. :P

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ju självklart lugnast av alla och ger mig ut på internet för att googla fram mat vatten och föda.

Letar sedan upp meningslösa mappar och filer att elda och laga mat över.

btw: väldigt tunt med vettiga förslag ifrån andra medlemmar. Man kanske skulle göra en update om dagen max och se till att det blir hyfsade grejer. Mycket intressantare så enligt mig.

OCH!!! vilken färg är jag?? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...