Jump to content

Resident Evil 5 snart här!


KrigareN
 Share

Recommended Posts

Capcom är fega, dem fick lite kritik om att spelet skulle vara racistiskt för att man döda svarta människor i Afrika (tänka sig?! :)) och i deras senaste E3 gameplay trailer räknade jag ihop att det var 4 svarta utav betydligt fler vita...

Jag säger inte detta för att jag såg fram emot att döda svarta eller att jag är racist på något sätt, det har ingenting med vem man dödar att göra utan att dem blir lite skrajsna av moralkärringar och gör om spelet.

Och ja jag räknade för jag visste att dem fått kritik och jag var uppmärksam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 109
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Capcom är fega, dem fick lite kritik om att spelet skulle vara racistiskt för att man döda svarta människor i Afrika (tänka sig?! :D) och i deras senaste E3 gameplay trailer räknade jag ihop att det var 4 svarta utav betydligt fler vita...

Jag säger inte detta för att jag såg fram emot att döda svarta eller att jag är racist på något sätt, det har ingenting med vem man dödar att göra utan att dem blir lite skrajsna av moralkärringar och gör om spelet.

Och ja jag räknade för jag visste att dem fått kritik och jag var uppmärksam.

Blir väll rasistiskt ifall det är fler vita i spelet oxå :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Capcom är fega, dem fick lite kritik om att spelet skulle vara racistiskt för att man döda svarta människor i Afrika (tänka sig?! :blink:) och i deras senaste E3 gameplay trailer räknade jag ihop att det var 4 svarta utav betydligt fler vita...

Jag säger inte detta för att jag såg fram emot att döda svarta eller att jag är racist på något sätt, det har ingenting med vem man dödar att göra utan att dem blir lite skrajsna av moralkärringar och gör om spelet.

Och ja jag räknade för jag visste att dem fått kritik och jag var uppmärksam.

Ja vilket jävla fjams säger jag bara, skrattretande.

Då borde väl RE 4 oxå vara rasistiskt då fienderna i RE4 var spanjorer eller hur de nu var.

Trams!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vilket jävla fjams säger jag bara, skrattretande.

Då borde väl RE 4 oxå vara rasistiskt då fienderna i RE4 var spanjorer eller hur de nu var.

Trams!

Mjae, fast folk är så jävla dum i huvudet när det gäller racism!

Vi tar t.ex. En svensk (vit) som dödar en afrikan (svart) = RASISTISKT

En svensk (vit) som dödar en spanjor (vit) = inte rasistiskt!

Det är just det att folk kopplar rascism till svart folk eftersom det är dom som blir mest utsatta när det gäller racism!

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjae, fast folk är så jävla dum i huvudet när det gäller racism!

Vi tar t.ex. En svensk (vit) som dödar en afrikan (svart) = RASISTISKT

En svensk (vit) som dödar en spanjor (vit) = inte rasistiskt!

Det är just det att folk kopplar rascism till svart folk eftersom det är dom som blir mest utsatta när det gäller racism!

Ett annat exempel..

En afrikan (svart) som dödar en svensk (vit) = inte rasistiskt. >_<

Gällande spelet så tror jag att det kommer kunna bli riktigt grymmt.

Blir förmodligen ett köp från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Jag måste säga att jag är otroligt besviken på att Capsom använder sig av samma animationer av fienderna när dem blir träffade av en kula som använder i RE4. RE5 är det spelet jag längtar efter mest (tätt följt av Killzone 2) men nu måste ju hålla med om att det är löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste säga att jag är otroligt besviken på att Capsom använder sig av samma animationer av fienderna när dem blir träffade av en kula som använder i RE4. RE5 är det spelet jag längtar efter mest (tätt följt av Killzone 2) men nu måste ju hålla med om att det är löjligt.

Kan du utveckla lite mer?

Gärna lite exempel. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du utveckla lite mer?

Gärna lite exempel. =)

Du har spelat RE4 right?! När du sköt en fiende där så hade ju dem speciella animationer för att visa att dem blivit träffade, exakt samma animationer är det i RE5 och i denna generation av grym grafik och motion capture så passar inte (imo) den sortens animationer längre.

Gå in på typ Gametrailers och kolla videos från RE4 och RE5 så kommer du se.

Här är ett exepel på hur löjligt det ser ut 'Online Sheva Gameplay', tänk på att klippet heter "Online Sheva Gameplay" och att det är kanske därför dem reagerar så segt på att bli träffade men det är animationerna jag syftar på.

BTW, såg du den otroligt löjliga backflip'en som Sheva gjorde nästan i slutet av klippet... Ridiculous!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har spelat RE4 right?! När du sköt en fiende där så hade ju dem speciella animationer för att visa att dem blivit träffade, exakt samma animationer är det i RE5 och i denna generation av grym grafik och motion capture så passar inte (imo) den sortens animationer längre.

Gå in på typ Gametrailers och kolla videos från RE4 och RE5 så kommer du se.

Här är ett exepel på hur löjligt det ser ut 'Online Sheva Gameplay', tänk på att klippet heter "Online Sheva Gameplay" och att det är kanske därför dem reagerar så segt på att bli träffade men det är animationerna jag syftar på.

BTW, såg du den otroligt löjliga backflip'en som Sheva gjorde nästan i slutet av klippet... Ridiculous!

Ja du har nog en poäng får jag medge. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det visste jag redan. Men det är alltid ett nöje att sänka folks syn på saker dem längtar efter och gillar, it's what i do :P

Haha ja det kan jag tänka mig... xD

Men jag kommer ändå att köpa det. :(

Är du snäll så kan du får spela med mig när det släpps. =)

Man skall ju kunna spela spelet ihopa. Fett najjs! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...