Jump to content

Resident Evil 5 snart här!


KrigareN
 Share

Recommended Posts

Nu har jag spelat, klarat ut och gillat RE5. 8 timmar fun-fun! Jag kan verklingen inte säga att jag håller med Vice om spelet. Visst, inte så skrämmande, men det är för att de är tvungna att gå ut för en större publik, då pussel-horror inte har lika stor fanbase som förr. Det är just därför Silent Hill Homecoming är mer action-packat än de tidigare Silent Hill. Den enda grejen jag störde mig på var inventoryt, att det inte var behändigare. Men, storyn, dialogen kändes helt RE. Dock, så måste man ha ganska rejäl koll på storyn innan RE5. Actionet, var ju inte så himla super-duper. Det var för enkelt tyckte jag egentligen, men så finns ju professional som jag inte har prövat mig på än. Mercenaries gör spelet helt värt också, mercenaries är en av höjdpunkterna med spelet för mig, plus att Versus kommer snart också.

Jag rekommenderar folk att köpa det, indeed.:naughty:

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 109
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu har jag spelat, klarat ut och gillat RE5. 8 timmar fun-fun! Jag kan verklingen inte säga att jag håller med Vice om spelet. Visst, inte så skrämmande, men det är för att de är tvungna att gå ut för en större publik, då pussel-horror inte har lika stor fanbase som förr. Det är just därför Silent Hill Homecoming är mer action-packat än de tidigare Silent Hill. Den enda grejen jag störde mig på var inventoryt, att det inte var behändigare. Men, storyn, dialogen kändes helt RE. Dock, så måste man ha ganska rejäl koll på storyn innan RE5. Actionet, var ju inte så himla super-duper. Det var för enkelt tyckte jag egentligen, men så finns ju professional som jag inte har prövat mig på än. Mercenaries gör spelet helt värt också, mercenaries är en av höjdpunkterna med spelet för mig, plus att Versus kommer snart också.

Jag rekommenderar folk att köpa det, indeed.:naughty:

Mordos har rätt! Körde du co-op eller plöjde du igenom det på veteran själv?

Nyss klarat att speedrunna spelet under 5 timmar så jag fick min rocket med infinite ammo!

Ska även kirra S-rank på all chapters innan jag kör igenom professional.

Något som ger spelet ett omspelningsvärde är ju lätt infinite ammo och vapnerna man låser upp genom att uppgradera vapen fullt. Gattling gun, Hydra och en SVD sniper med alla oändligt med ammo röjer ganska hårt vill jag lova!

Yäyä flå't för en helt onödig post, är bara jävligt hypad : >

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mordos har rätt! Körde du co-op eller plöjde du igenom det på veteran själv?

Nyss klarat att speedrunna spelet under 5 timmar så jag fick min rocket med infinite ammo!

Ska även kirra S-rank på all chapters innan jag kör igenom professional.

Något som ger spelet ett omspelningsvärde är ju lätt infinite ammo och vapnerna man låser upp genom att uppgradera vapen fullt. Gattling gun, Hydra och en SVD sniper med alla oändligt med ammo röjer ganska hårt vill jag lova!

Yäyä flå't för en helt onödig post, är bara jävligt hypad : >

Jag körde själv, i brist på Live just då. Nu har jag Live, och ska köra igenom veteran snart. Jag hade inte förtroende i mitt aimande på en konsoll, men nu är den rätt jävla sniper-liknande, så ska jag hitta någon fnatte att lira den med.

Men, som sagt. Nu i efterhand, håller jag fortfarande vad jag skrev. Jag har suttit och spelat Mercenaries i princip hela dagen. Man blir bättre! Wesker (S.T.A.R.S.) <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag har snart klarat spelet. ligger på sista grejen nu skulle jag tro (

när man går toe-to-toe med Wesker

). Jag spelar på normal och jag undrar om jag kommer kunna få behålla mina prylar och uppgraderingar nästa ringa jag kör som jag hade tänkt gå igenom på veteran.

Änivoen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har snart klarat spelet. ligger på sista grejen nu skulle jag tro (

när man går toe-to-toe med Wesker

). Jag spelar på normal och jag undrar om jag kommer kunna få behålla mina prylar och uppgraderingar nästa ringa jag kör som jag hade tänkt gå igenom på veteran.

Änivoen?

Tror du får göra det, inte säker. Du behåller ialafall dina grejor ifrån veteran > insane eller vad det heter på RE

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu gått igenom typ hälften av min andra runda som jag kör påp veteran men jag har inte ens upgraderat hälften av alla vapen, någon som vet ett bra sätt att hooka lite dinero.. typ en glitch eller nått.

Jag uppgraderade alla mina vapen fullt med ägg-glitchen. Jobbigt och tar ett bra tag om du ska göra allt.

http://www.youtube.com/watch?v=lvp-ZMsypxk

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag uppgraderade alla mina vapen fullt med ägg-glitchen. Jobbigt och tar ett bra tag om du ska göra allt.

http://www.youtube.com/watch?v=lvp-ZMsypxk

Jag har uppgraderat ett par nu. Jag startade chapter 3-1 och därifrån tog jag mig till olika ställen med

båten

, på någon minut kan du få ett par mynt i form av; 9 skatter, money-drops från krukor osv och ägg plus en rocket launcher. Sen sså quit'a jag och då sparas spelet och sen gör man om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...