Jump to content

Resident Evil 5 snart här!


KrigareN
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 109
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...
Första delen av Live-Action Webserien Viral Campaign inför realesen finns nu Online:

Episode 1: Ceremony

Hmm, verkar som att Webserien utspelar sig efter Resident Evil 5. Undrar varför. Det liksom spoilar ju lite.

Episode 2: Date

Undrar om detta är något som kommer spelas vidare på senare eller bara för promotion.

Äntligen ett nytt avsnitt: :(

Episode 3: Claire

Så, Claire har börjat jobba på samma ställe som Chris?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En ny maffig Story Trailer!

Genesis

... kan det vara

G-Virus från Resident Evil 2?

:D Med tanke på att storyn skulle vara

en fortsättning på händelser i de gammla spelen så låter det klart troligt. G-Virus delen

fick ju aldrig en avslutning medans T-Virus ansågs vara ett stort misslyckande och orsakade att Umbrella gav upp det.

Chris säger att det påminner om varelserna från Resident Evil 4 men de som gör spelet har ju sagt att spelet kommer inte ha några kopplingar till Resident Evil 4 storyn eller vara samma fiender.

Och VEM ÄR

den mystiska personen i huva som Wesker jobbar med? Det ska vara en från ett tidigare spel.

Innan har alla varit säkra på att det var

Sherry men Chris känner inte henne och Wesker snackade om att det var någon som Chris känner personligen.

Min tanke går nu till

Jill. Hennes gravsten med hennes "död", hintar om att gravstenen är falsk. Kan Jill ha blivit ond på något vis? Eller kanske återupplivat med ett virus?

Mitt sug på Resident Evil 5 hade börjat avta men nu ser jag bara mer fram mot spelet! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första delen av Live-Action Webserien Viral Campaign inför realesen finns nu Online:

Episode 1: Ceremony

Hmm, verkar som att Webserien utspelar sig efter Resident Evil 5. Undrar varför. Det liksom spoilar ju lite.

Äntligen ett nytt avsnitt: :wub:

Episode 3: Claire

Så, Claire har börjat jobba på samma ställe som Chris?

Episode 4: Bridge

Känns som en rätt verklighets trogen reaktion på att genomgått ett helvete men efter det han gått igenom i de förra spelen så fattar jag inte varför detta tar värre på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet när RE5 till PC släppts de gick ju ut med att det skulle komma till PC med. Men FZ har inte skrivit nån information till PC bara att de har sagt att RE5 ska komma till PC.

13 mars.

Major fucking edit: Till konsoll iaf.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, okej. :wub:

Code: Veronica har jag aldrig spelat, faktiskt.

Någonting ni rekomenderar?

Nej det suger våta sockar. Code: Veronica är väl till Xbox? Jag spelade Code: VeronicaX men det är väl samma spel?

Det var i alla fall det ända spelet i serien jag gjorde mig av med. Har alla de andra, men det var så j*vla dåligt att jag inte ville behålla det.

Deffinitivt. Om du gillar de gammla Resident Evil spelen så är det ett måste för det är garenterat ett av de bästa av dem.

det bästa spelet (än så länge) är Resident evil 4. När de är i Frankrike. Grymt spel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. DreamCast. Code: Veronica X är till PS2 och är samma spel fast med mer innehåll.

2. Jag sa av de gammla spelen, där räknar jag inte Resident Evil 4 som har 0 med de gammla spelen att göra utöver att innehålla ett par karaktärer från spelen.

3. Spanien.

Sedan spelar mycket av handlingen i Resident Evil 5 på händelser i Code: Veronica. Personligen älskar jag Code: Veronica. Men jag vet att det finns en del som inte gör det. Men spelet har ett starkt fanbase.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Första delen av Live-Action Webserien Viral Campaign inför realesen finns nu Online:

Episode 1: Ceremony

Hmm, verkar som att Webserien utspelar sig efter Resident Evil 5. Undrar varför. Det liksom spoilar ju lite.

Äntligen ett nytt avsnitt: :)

Episode 3: Claire

Så, Claire har börjat jobba på samma ställe som Chris?

Episode 4: Bridge

Känns som en rätt verklighets trogen reaktion på att genomgått ett helvete men efter det han gått igenom i de förra spelen så fattar jag inte varför detta tar värre på honom.

Episode 5: Back

Lickers! :P

Det här var sista delen!

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...