Jump to content

Nån som har samma kärlek till Blista Compact som jag?


kompis
 Share

Recommended Posts

Jag har gillat Blistabilarna i alla GTA spel. De är ju i grunden en rätt sunkig bil men fan vad skön den är att köra. Perfekt att styra, väghållningen är total, accelererar snabbt och perfekta bromsar. Dessutom kommer Blista alltid upp i lagom hastigheter, man har alltid full kontroll på bilen även när man kör så fort de går, så är det inte på de bilarna som går lite snabbare.

Håller ni med om att Blista är en skön bil? Enda den kanske faller på är designen men som sagt, de är ingen lyxbil utan en enkel med fina egenskaper.

Någon som vet vilken bil den ska efterlikna IRL?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag älskar blistan. ulv i fårakläder. blir alltid förvånad över väghållningen och bromsarna när jag kör den. plus att den är kort i rumpan så det är lätt att smita förbi trafik i kurvor <3

livet leker när jag får köra den eller sultan rs över "heel and toe" i race/gta race.

jag är sjukt trött på supercars.

Redigerad av 7.62 hiberNative
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började digga den i Vice City eftersom den gick snabbt men var ändå lättkontrollerad till skillnad från Infernus etc. Har dock inget minne av den i GTA III eller GTA SA. :confused:

Jo, den finns i SA och även en version av den finns i GTA III, men där heter den bara Blista.

SA:

http://www.thegtaplace.com/image.php?img=s...sta_compact.jpg

GTA III:

http://www.thegtaplace.com/image.php?img=g...cles/blista.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Tycker det är den bästa, man har absolut bäst kontroll på den, pigg motor och lättstyrd och går ändå så snabbt som man behöver.

Synd att den inte är så snygg, borde finnas en Pimp my Ride ställe någonstans i Liberty City där man kunde fixa upp sin Blista lite ^_^

Tycker det är den bästa som sagt, kul att så många håller med mig!! man har absolut bäst kontroll på den, pigg motor och lättstyrd och går ändå så snabbt som man behöver.

Synd att den inte är så snygg, borde finnas en Pimp my Ride ställe någonstans i Liberty City där man kunde fixa upp sin Blista lite :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...