Jump to content

Rock Band


Tryd3r
 Share

Recommended Posts

Ja jag vet jag är tidigt ute för oss här i Sverige men spelet kom faktiskt i November förra året så ja det är klart att vi ska diskutera det lite. Har själv beställt det från en engelsk sida så jag får det nån gång under nästa vecka. Jag tänkte att vi kunde diskutera Rock Band och allt som har med Rock Band att göra här :angry:

Redigerad av Tryd3r
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Först när jag såg att World Tour ska komma så tänkte jag att jag skulle skita i Rock Band men jag ska köpa båda, älskar plastinstrument:) Förresten det som är bra med Rock Band är att om man inte gillar de låtar som är på skivan så kan man bara ladda ner några låtar. Rock Band (Harmonix) kör på nedladdningsbara låtar och Guitar Hero (Neversoft) kör på nya spel. Kommer dock att få köpa ett nytt trumset när World Tour kommer :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rock Band (Harmonix) kör på nedladdningsbara låtar och Guitar Hero (Neversoft) kör på nya spel.

Guitar Hero har också nedladdningsbara låtar. Är säker på att World Tour kommer att ha det också.

Måste säga att alla Guitar Heros 'setlistor' har varit väldigt bra, än så länge iallafall. :shifty:

(Rock the 80's och Aerosmith är inte inräknat, då jag inte har kört dem)

Jag tycker World Tour har snyggare trumset också, cymbaler finns med, Rock Band har inte det.

Dock, så har Rock Band en mer 'puka'. Tror det är ordet iallafall? :wub:

Det spelar inte sån stor roll för mig.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, GH har som du sa några nedladdningsbara låtar fast de flesta är inte så jättebra men jag älskar Muse packet :ermm:

Det kommer också väldigt sällan men tänk också på att:

Om Harmonix släpper 3 låtar i veckan gör de det till alla instrument 3x4=12 sedan till alla svårighetsgrader 12x4=48 Harmonix gör alltså 48 charts i veckan + att flera veckor så har de fler än 3 låtar.

Håller också med om att GH:World Tours trumset verkar bättre jag gillar det med cymbalerna, men jag gillar inte att det bara är 3 trummor, bas och 2 cymbaler-det skulle vara 4 vanliga trummor precis som på Rock Band för att få känslan av ett riktigt trumset <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, GH har som du sa några nedladdningsbara låtar fast de flesta är inte så jättebra men jag älskar Muse packet :ermm:

Det kommer också väldigt sällan men tänk också på att:

Om Harmonix släpper 3 låtar i veckan gör de det till alla instrument 3x4=12 sedan till alla svårighetsgrader 12x4=48 Harmonix gör alltså 48 charts i veckan + att flera veckor så har de fler än 3 låtar.

Håller också med om att GH:World Tours trumset verkar bättre jag gillar det med cymbalerna, men jag gillar inte att det bara är 3 trummor, bas och 2 cymbaler-det skulle vara 4 vanliga trummor precis som på Rock Band för att få känslan av ett riktigt trumset <_<

Du har helt rätt.

Om trummorna, tyvärr så är det helt onödigt att ha flera 'pukor' på Guitar Heros set, då cymbalerna är 'knappar'. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite offtopic men var det Frets on fire som man kunnde göra egna låtar på? Och var det Guitar Hero eller Frets on fire som hade Sveriges nationalsång som man kunnde ladda ner.

Frets on Fire är det spel som spelas på datorn. Du kan även göra egna låter i det. Har dock ingen aning om Sveriges nationalsång.

Guitar Hero liras till största delen på konsol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Varför har inte Rock Band släppts än (här i Sverige)?

Har hört att dom haft problem att få fram tillräckligt med instrument.

Såg fram emot Rock Band tidigare.

Men har lessnat på att vänta på att det släpps till PS3.

Tycker att det är smått patetiskt.

Rock Band 2 kommer förmodligen släppas i USA innan året är slut.

Och det finns inte ens ett releasedatum för PS3-versionen av Rock Band i Sverige. :mf_doof:

Det blir nog Guitar Hero: World Tour istället. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...