Jump to content

Rock Band


Tryd3r
 Share

Recommended Posts

Jag drar upp den här då jag inte vet om det finns en "Rock Band 2" tråd.

Jag är hos min syster och tänkte passa på att köpa Rock Band 2 (bara skivan), för jag och hennes pojkvän brukar

spela Duell med gitarr på 1an. För att båda ska få spela alltså.

Så jag undrar om det finns något utvecklat system för att två ska kunna spela gitarr i RB2, att man inte behöver tävla mot varandra eller liknande. Läste även lite att folk haft problem med att använda två RB1 gitarrer med RB2, stämmer det? Går det att åtgärda utan att behöva köpa något extra?

Väldigt tacksam för snabba svar! Tänkte nämligen gå strax å köpa.

Jag har aldrig hört någon som har haft problem med RB1 gitarrer till RB2, jag har en Rb1 gitarr och två GH gitarrer och olika kombinationer av dem har iallafall alltid funkat.

Du kan tyvärr inte ha båda spelare att spela gitarr, bas och gitarr går ju men om båda ska spela gitarr måste ni möta varandra.

Om du inte redan köpt spelet skulle jag rekomendera dig GH5, där upp till 4 gitarrer kan spela samtidigt:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har aldrig hört någon som har haft problem med RB1 gitarrer till RB2, jag har en Rb1 gitarr och två GH gitarrer och olika kombinationer av dem har iallafall alltid funkat.

Du kan tyvärr inte ha båda spelare att spela gitarr, bas och gitarr går ju men om båda ska spela gitarr måste ni möta varandra.

Om du inte redan köpt spelet skulle jag rekomendera dig GH5, där upp till 4 gitarrer kan spela samtidigt:)

Åh, felet är bara att jag hatar ( :mf_doof: ) de "runda" knapparna på gitarren och i spelet.

I like:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...