Jump to content

Att klättra i GTA IV


samuelszon
 Share

Recommended Posts

Har jättemycket för mig att jag, innan releasen, läste ett och annat + såg bilder angående klättring i stegar och telefonstolpar på GTAnytt. Och nu till frågan. Är detta ens en gång möjligt? Har lyckats gå i brandstegar när man väl kommer upp dit, men det är ju inte att klättra. Telefonstolparna är totalt omöjligt att nå upp till, och stegarna funkar inte.

Trycker på fyrkant (PS3) när jag är intill stegen, men inte ett skit händer (det står "Climb" i den s.k. manualen) och jag har testat att trycka på det mesta.

Så, kan man klättra i stegar främst, och om ja, hur i helskotta då?

EDIT: TREKANT! Så var det.

Papperskorg eller låsning whatevva.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: TREKANT! Så var det.

hahaha :)

Mm men det är klart att det är mycket som ändras innan releasen, de kom väl antagligen fram till att det inte var nödvändigt att kunna klättra i telefonstolpar. Men jag tycker att det borde finnas en funktion med brandstegarna, att man hoppar och drar ner trappan i den, för det är alldeles för svåra att komma åt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! grabbar de låter ungeöfr som om ni inte har spelat spelet....

klart att de går o klättra i stegar. Tryck bara "Y" på 360 iaf. För att klättra snabbt dubbelklicka på A håll inne A (På Ps3 X) och håll joystick 1 uppåt... För att åka ner snabbt likt en brandman dubbelklicka A håll inne A (På Ps3 X) och håll joystick 1 neråt tror ja de är så glider han ner för stegen

:whistling:

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att hoppa upp, det kan ta lite tid, men jag har alltid kommit upp. Dock till ingen nytta, då många stegar inte når upp till taket. :whistling:

Allvarligt? Hur gör man? Hoppar man och trycker Y/Trekant ? Eller håller man nere Y/Trekant när man är på marken? Har aldrig fungerat för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allvarligt? Hur gör man? Hoppar man och trycker Y/Trekant ? Eller håller man nere Y/Trekant när man är på marken? Har aldrig fungerat för mig.

Förlåt, skrev lite dåligt.

Som Fjordor6 skrev, du kan ta en liten minibuss/van och ställa dig på och sedan hoppa upp. Har du tur, så kan Nikos ben räcka till första trappsteget, eller så kanske Niko tillochmed tar grepp på kanten.

Det ska räcka med att springa och hoppa, fyrkant/X är det väl? Var ett tag sedan jag lirade. =P

Annars finns det lägre trappor som fungerar bra. :whistling:

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig förstått funktionen med vissa brandstegar; dom är för högt upp för att man skall kunna använda dem. :angry:

Det går att hoppa upp, det kan ta lite tid, men jag har alltid kommit upp. Dock till ingen nytta, då många stegar inte når upp till taket. <_<

Allvarligt? Hur gör man? Hoppar man och trycker Y/Trekant ? Eller håller man nere Y/Trekant när man är på marken? Har aldrig fungerat för mig.

Men meningen med brandstegar är ju att folk som bor i lägenheten skall kunna komma ner om det brinner. Inte upp - det finns det absolut ingen mening med. Och det skulle säkert vara en hel del inbrottsförsök om stegarna nådde enda ner till marken, vilket förklarar att de är så högt upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men meningen med brandstegar är ju att folk som bor i lägenheten skall kunna komma ner om det brinner. Inte upp -

Det var det jag menade i min post, det är meningslöst.

För det andra så vet vi varför brandstegar finns, och varför dem sitter som de gör. <_<

OnT: Och så är jag lite deppig just för att det var betydligt mindre klättrande än vad jag trodde. :angry:

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det jag menade i min post, det är meningslöst.

För det andra så vet vi varför brandstegar finns, och varför dem sitter som de gör. :)

OnT: Och så är jag lite deppig just för att det var betydligt mindre klättrande än vad jag trodde. :blink:

Tänk om man kunde ta sig fram som i Assasins Creed! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen, vad spelar det för roll om man kan klättra i en liten telefonstolpe eller inte? Liksom hur kul skulle det vara att klättra upp där och sen glida ner igen. Wohoooo :rolleyes:

Är väl snarare en fråga om princip och att Rockstar inte håller ordet om vissa saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...