Jump to content

Gears of War 2


Boomer
 Share

Recommended Posts

GEARS OF WAR

2

Uppföljaren till ett av de spelen som sålts bäst till Xbox 360 fick igår sin första gameplay-video på nätet. Av det som visats i videon så finns det ett ex antal nya vapen, horder av fiender och stora miljöer.

Det är exakt vad dom lovat oss. Jag vågar satsa på att det blir GOTY. :)

Gameplay-videon hittas här.

Här hittas en lite äldre video som visar vad som kan göras med den förbättrade UE3-motorn.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

GEARS OF WAR

2

Uppföljaren till ett av de spelen som sålts bäst till Xbox 360 fick igår sin första gameplay-video på nätet. Av det som visats i videon så finns det ett ex antal nya vapen, horder av fiender och stora miljöer.

Det är exakt vad dom lovat oss. Jag vågar satsa på att det blir GOTY. :blink:

Gameplay-videon hittas här.

Här hittas en lite äldre video som visar vad som kan göras med den förbättrade UE3-motorn.

Jag har varken spelat eller sett GoW, men jag har dock hört en hel del goda saker om det. Och det här ser onekligen intressant ut. Möjligtvis lite för kaotiskt och en del kameravinklar ändras kanske lite för snabbt (men jag antar/hoppas att några av dom var klipp), men det ser verkligen ut att kunna bli bra. Jag får nog ta och köpa det här när det kommer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det är ju fan det moderna coversystemets fader :wub:

Mjo.

Varför har ingen speltillverkare gjort ett FPS med coversystem? Det borde väl inte vara så svårt? Att uppsynen över vapnet upphör/begränsas och man ser mer av armarma, och tittar rakt ut (när man står med ryggen mot väggen), och sedan kan man skjuta blindfire, eller titta fram och skjuta. Vore mycket trevligt.

Oh well. Jag tycker att det ska bli kul att testa det här iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att uppsynen över vapnet upphör/begränsas och man ser mer av armarma, och tittar rakt ut (när man står med ryggen mot väggen), och sedan kan man skjuta blindfire, eller titta fram och skjuta. Vore mycket trevligt.

har också lekt mycket med den tanken, med krigsspel (battlefield2 etc) i bakhuvudet.

"tyngre" fysik, mer armar och ben i animationer etc. så det ser (men inte är) mer realistisk ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte riktigt vad som är så oerhört bra med GoW. Av de 1-2 timmarna jag spelade spelet fick jag springa en bit med en klumpig gubbe i hockeyutrustning, några spacegubbar kom upp ur något hål ur marken, man skjuter 20 skott på dom och dom dör. Sen springer man en bit och det börjar komma upp fler gubbar ur marken. Blablabla. Samma skit var det hela tiden. Såg lite halvfult ut när jag sprang runt i detta sjukt linjära spel och gång på gång såg saker som var staplade på varandra, bilar som stod i vägen eller saker man inte kunde komma förbi överallt. Jag kände inte en enda gång under dom timmarna jag spelade att jag på något sätt inte visste vad jag skulle göra eller vart jag skulle. Det var bara springa rakt fram, skjuta, sätta sig ner och ta skydd, skjuta lite mer, fortsätta framåt och skjuta, nya fiender ploppar upp, jag dog, fick börja om en bra bit. Blablabla. Bläääh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte riktigt vad som är så oerhört bra med GoW. Av de 1-2 timmarna jag spelade spelet fick jag springa en bit med en klumpig gubbe i hockeyutrustning, några spacegubbar kom upp ur något hål ur marken, man skjuter 20 skott på dom och dom dör. Sen springer man en bit och det börjar komma upp fler gubbar ur marken. Blablabla. Samma skit var det hela tiden. Såg lite halvfult ut när jag sprang runt i detta sjukt linjära spel och gång på gång såg saker som var staplade på varandra, bilar som stod i vägen eller saker man inte kunde komma förbi överallt. Jag kände inte en enda gång under dom timmarna jag spelade att jag på något sätt inte visste vad jag skulle göra eller vart jag skulle. Det var bara springa rakt fram, skjuta, sätta sig ner och ta skydd, skjuta lite mer, fortsätta framåt och skjuta, nya fiender ploppar upp, jag dog, fick börja om en bra bit. Blablabla. Bläääh.

I second that, spelet är extremt utdraget efter redan första akten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo.

Varför har ingen speltillverkare gjort ett FPS med coversystem? Det borde väl inte vara så svårt? Att uppsynen över vapnet upphör/begränsas och man ser mer av armarma, och tittar rakt ut (när man står med ryggen mot väggen), och sedan kan man skjuta blindfire, eller titta fram och skjuta. Vore mycket trevligt.

Oh well. Jag tycker att det ska bli kul att testa det här iaf.

Rainbow Six: Vegas, kanske? :>

Förövrigt är det svårare än vad du tror att göra ett bra coversystem i spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte riktigt vad som är så oerhört bra med GoW. Av de 1-2 timmarna jag spelade spelet fick jag springa en bit med en klumpig gubbe i hockeyutrustning, några spacegubbar kom upp ur något hål ur marken, man skjuter 20 skott på dom och dom dör. Sen springer man en bit och det börjar komma upp fler gubbar ur marken. Blablabla. Samma skit var det hela tiden. Såg lite halvfult ut när jag sprang runt i detta sjukt linjära spel och gång på gång såg saker som var staplade på varandra, bilar som stod i vägen eller saker man inte kunde komma förbi överallt. Jag kände inte en enda gång under dom timmarna jag spelade att jag på något sätt inte visste vad jag skulle göra eller vart jag skulle. Det var bara springa rakt fram, skjuta, sätta sig ner och ta skydd, skjuta lite mer, fortsätta framåt och skjuta, nya fiender ploppar upp, jag dog, fick börja om en bra bit. Blablabla. Bläääh.

Måste säga att jag håller med dig fullständigt. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

dessa larviga argument har jag hört förr, och jag har tröttnat.

om ett spel är roligt så går det långt. om det dessutom har satt huvudet på spiken med designen så går det längre.

pong är ett tidlöst spel, som gjorts om många gånger. asteroids är ett tidlöst spel, som även det gjorts om många gånger. dom är inte avancerade, men väldigt roliga att spela, pga bra kontroll, tillgänglighet och belöning.

gow var ett pong med stora gevär, testosteronstinna män, underjordiska monster och hinkar med blod. det var kul att spela för vad det var, och om du inte gillar gow eller pong så är det för att du inte tyckte de var roliga att spela, inte för att det var dåligt. gow kommer vara utgångspunkten för många kommande spel. gta IV var inte det sista.

jag spelar gärna final fantasy 7 eller 8 i 70 timmar, så nej, gow är inte ett spel för ungar utan spelsmak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...