Jump to content

Dåliga nyheter: radio i mobilen borttaget


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jahapp, den första dåliga nyheten om GTA IV droppar in då. Som vi alla vet har det hänt att utlovade saker i GTA- spelen inte funnits med när de väl släppts. T.ex. skateboarden i San Andreas.

Nu har EGM avslöjat att möjligheten att lyssna på GTA IVs radio via sin mobil i spelet har tagits bort. Alltså kommer radiolyssnande bara vara möjligt i fordon och förmodligen via ljudmenyn som i tidigare spel.

http://www.gtagaming.com/gtagaming/news/comments.php?i=1301

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahapp, den första dåliga nyheten om GTA IV droppar in då. Som vi alla vet har det hänt att utlovade saker i GTA- spelen inte funnits med när de väl släppts. T.ex. skateboarden i San Andreas.

Nu har EGM avslöjat att möjligheten att lyssna på GTA IVs radio via sin mobil i spelet har tagits bort. Alltså kommer radiolyssnande bara vara möjligt i fordon och förmodligen via ljudmenyn som i tidigare spel.

http://www.gtagaming.com/gtagaming/news/comments.php?i=1301

Quelle surprise. Men den första dåliga nyheten om IV var väl förseningen? :rolleyes:B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu förstår jag inte vad du menar? Vad är XMB? Och vad det en pik mot mig för att jag får extra "episodes" som det så fint kallas?

Haha, nä, jag försökte trigga igång en fanboyattack på skämt B) XMB är PS3s menysystem, och det vi kommer få till sommaren innebär att vi i vilket spel som helst kommer kunna lyssna på inlagda låtar. :rolleyes:

Har inget emot att 360 får episodes, jag tror att grundspelet räcker gott och väl till mig ändå. Och hoppet är ju inte helt ute att man får episodes till PS3 också.

Men vilka är EGM, och kan man lita på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nä, jag försökte trigga igång en fanboyattack på skämt ;) XMB är PS3s menysystem, och det vi kommer få till sommaren innebär att vi i vilket spel som helst kommer kunna lyssna på inlagda låtar. B)

Har inget emot att 360 får episodes, jag tror att grundspelet räcker gott och väl till mig ändå. Och hoppet är ju inte helt ute att man får episodes till PS3 också.

Men vilka är EGM, och kan man lita på dem?

Jaha. Vi 360 användare kan också göra så, dock så stängs allt ingame ljud av. Stort minus. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärligt talat tycker jag det är en bra nyhet, när man är utanför fordonen vill man ju höra staden, människorna och trafiken etc.

Håller faktiskt med. Jag använde t ex aldrig det i Saints Row.

Jag tror det hela har med att de har gjorde en deal med Amazon att man kan köpa MP3 via nätuppkopplingen till konsollen för att sedan lyssna i spelet på sin MPS-mobil. Att också kunna lyssna på radio hade konkurerat ut den funktionen. För de har ju ett kontrakt med Amazon så det kan de väl inte ta bort eller är det just det kontraktet som det blivit fel med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enda jag skulle kunna tänka mig är vid något senare tillfälle där man måste gå en jättelång tråkig sträcka eller liknande och har jättetråkigt.

Men som sagt, gäller det här kontraktet med Amazon också? Inte för att jag bryr mig så mycket. Den känsten skulle bara vara tillgänglig i USA ändå.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha. Vi 360 användare kan också göra så, dock så stängs allt ingame ljud av. Stort minus. :D

Vi har inte fått reda på så mycket om hur vårt kommer funka, så vi får se.

Enda jag skulle kunna tänka mig är vid något senare tillfälle där man måste gå en jättelång tråkig sträcka eller liknande och har jättetråkigt.

Men som sagt, gäller det här kontraktet med Amazon också? Inte för att jag bryr mig så mycket. Den känsten skulle bara vara tillgänglig i USA ändå.

Tråkigt kan man väl ffs inte få i LC om jag uppfattar spelet rätt :wub:

Nej, Amazon-grejen är nog ganska långt utvecklad både in-game, på nätet och rent kontraktsmässigt så jag tror absolut inte att det skrotas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt kan man väl ffs inte få i LC om jag uppfattar spelet rätt :wub:

Hoppas verkligen det. :P För i tidigare GTA-spel så kunde det vara vissa dö-trista tillfällen t ex när man gör ett långt uppdrag, som dessutom man låste ta sig en lång väg för att starta, som man alltid misslyckas med mot slutet och måste spela om allt om och om igen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...