Jump to content

Bilder från Multiplayer


Boomer
 Share

Recommended Posts

Vad kan XBL som inte PSN kan? Vi har röst-, webkamera- och textchattmöjligheter, friendslists, friend-inbjudningar, PM, man kan spara multiplayerslots åt kompisar, man ser när folk går online/offline, vi kan se de senaste 50 personerna vi mött online i alla spel och vi kan blocka folk. GRATIS. Varför i all världen är XBL bättre på spelfronten? Visst är PSN-onlineaffären lite sjaskig, men den ska få en remake på torsdag nästa vecka och PS Home släpps när som helst. Då kommer det kutta snorren av allt vad "online" heter hos Xbox.

Säger du det så. Jag har faktiskt inget att komma med då jag aldrig testat PSN. Det är bara det att jag har hört att folk har problem med latency etc. när dom spelar online. Men är det inte så, då är det väl shit the same. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger du det så. Jag har faktiskt inget att komma med då jag aldrig testat PSN. Det är bara det att jag har hört att folk har problem med latency etc. när dom spelar online. Men är det inte så, då är det väl shit the same. :(

Jag spelar inte så mycket online att jag märkt av det så mycket. Spelade mest online i julas hemma hos föräldrarna, och visst hade jag ibland problem med anslutningen men det beror nog mest på deras router som kopplar ner tre gånger i timmen och har ~2 Mbit av de 28 vi beställt. Hemma i Linköping (10/10-lina) har jag aldrig haft problem.

Hsh tror jag det är ganska beroende på spel. Stora, seriösa spel som CoD4 kan jag tänka mig har mycket bättre latencyförhållanden än nåt spel med korkat multiplayerläge som... som... Ja, jag vet inte. Jag köper inga skitspel :P

EDIT: Tilläggas ska ju förstås att jag aldrig provat XBL. Jag bara säger att PSN inte är skit :mf_doof:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kan XBL som inte PSN kan? Vi har röst-, webkamera- och textchattmöjligheter, friendslists, friend-inbjudningar, PM, man kan spara multiplayerslots åt kompisar, man ser när folk går online/offline, vi kan se de senaste 50 personerna vi mött online i alla spel och vi kan blocka folk. GRATIS. Varför i all världen är XBL bättre på spelfronten? Visst är PSN-onlineaffären lite sjaskig, men den ska få en remake på torsdag nästa vecka och PS Home släpps när som helst. Då kommer det kutta snorren av allt vad "online" heter hos Xbox.

Sie haben hundertprozentig recht, Herr Henki. Själv har jag valt att bojkotta Live eftersom jag är helt emot principen att betala extra för normal multiplayer. No-no!

Hoppas dock på PC-version med multiplayer. Det var/är imo extremt kul att spela cops and robbers i MTA så jag kan bara föreställa mig hur bra det skulle vara med ett inbyggt multiplayersystem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kan XBL som inte PSN kan? Vi har röst-, webkamera- och textchattmöjligheter, friendslists, friend-inbjudningar, PM, man kan spara multiplayerslots åt kompisar, man ser när folk går online/offline, vi kan se de senaste 50 personerna vi mött online i alla spel och vi kan blocka folk. GRATIS. Varför i all världen är XBL bättre på spelfronten? Visst är PSN-onlineaffären lite sjaskig, men den ska få en remake på torsdag nästa vecka och PS Home släpps när som helst. Då kommer det kutta snorren av allt vad "online" heter hos Xbox.

Vad jag har hört så ska PS Home inte vara mer än en "virtuell värld" där man kan t.ex kolla på diverse spel-trailers osv, visst, du kan gå omkring i världen osv, men jag menar att det kan ju knappt finnas någon livslängd i att göra det?

Förövrigt låter du som en kraftig fanboy, Henkibojj. :teehee:

Edit: Har själv lirat på både PSN och XBL då farsan precis har inskaffat en PS3:a. Och ja, XBL fullkomligt ÄGER PSN när det kommer till kompabilitet med att komma in på servrar osv, dessutom finns det mycket större utbud av spel och arkadspel på XBL + Downloadable content.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet du då att PSN "kuttar snorren" av XBL?

Jag sa att Home kommer göra det.

Fanboy och fanboy, jag tycker det är korkat att betala en jädra massa stålar för nåt som uppenbarligen fungerar att driva gratis. Jag är ingen fanboy, jag vet många brister hos Sony eftersom jag varit väldigt uppdaterad inom området sen ~2½ år tillbaka.

Deras onlineaffär är ganska tragiskt dålig, oja, speciellt eftersom de retrospel som finns bara är Sonys egna produktioner. Det är dessutom rätt hutlösa priser de tar för värdelösa spel, men de tar åtminstone inte betalt för att man ska kunna spela ett redan köpt spel med andra. Systemuppdateringar släpps lite då och då till både PSP och PS3, och jag vet att de är fruktansvärt dåliga på konsumentrespons eftersom vi skriker efter features som inte dyker upp förrän efter ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den största (och IMO vinnande) fördelen med Xbox360 idag är att man kan flasha DVD-läsaren.

Men tänker man framåt med att Microsoft släpper en separat blu-ray-läsare till Xbox hamnar båda konsolerna på ungefär samma pris?

Sen att det inte finns några bra spel på någon av konsolerna är ju diskutabelt, men det kommer väl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...