Jump to content

Lureridagen! Har ni blivit lurade?


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Jag blev lurad av GTAnytt idag.

Efter att läst att dom skulle få åka till Rockstar och få spela GTA IV så blev jag skitglad.

För några timmar sen så kom jag på vilken dag det var och började misstänka att det var ett skämt.

Och mycket riktigt så var det det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev lurad av GTAnytt idag.

Efter att läst att dom skulle få åka till Rockstar och få spela GTA IV så blev jag skitglad.

För några timmar sen så kom jag på vilken dag det var och började misstänka att det var ett skämt.

Och mycket riktigt så var det det.

Eh va? Det var inget skämt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev lurad av GTAnytt idag.

Efter att läst att dom skulle få åka till Rockstar och få spela GTA IV så blev jag skitglad.

För några timmar sen så kom jag på vilken dag det var och började misstänka att det var ett skämt.

Och mycket riktigt så var det det.

Mjo, jag blev också lurad där, tråkigt nog!

Trist att det inte är sanning! Eller, man vet ju aldrig, men det känns lite otroligt... :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTAnytt lurade mig...... :w000t:

Grattis! :D

Jag blev lurad av GTAnytt idag.

Efter att läst att dom skulle få åka till Rockstar och få spela GTA IV så blev jag skitglad.

För några timmar sen så kom jag på vilken dag det var och började misstänka att det var ett skämt.

Och mycket riktigt så var det det.

Haha :D

Eh va? Det var inget skämt?

Vice, Vice, du är för himla gullig ibland. Jag visste att du skulle gå på det, det var därför jag skrev länken i MSN! :lol: Att du går på det när du till och med själv skapat en tråd över vilka som blivit lurade av vad! :lol::doh:

Om ni visste vad jag gjorde research och kollade upp i lexikon, skapade bilden från deras officiella jobbansökningssajt och fixade andra grejer för att få mailet trovärdigt, alltså! :D Jag var egentligen klar med nyheten, men jag var tvungen att leta upp en gatuadress till dem för att det skulle bli riktigt trovärdigt. Jag visste att vi behövde ett skämt som ingen skulle kunna googla upp och dementera, och vad är mer ogooglingsbart än GTAnytts kontaktpersoner i Leith, som inte ens existerar? Vi har aldrig haft kontakt med någon utanför Sverige, till och med det var bluff. Jag övervägde ifall jag verkligen skulle ha med Aaron Garbut som person eftersom han ändå är en högt uppsatt person inom Rockstar. Ändå svalde hur många som helst rubbet med hull och hår, och de som avslöjade skämtet i kommentarerna censurerade vi med ursäkten "vad ni svär och är fula i munnen!" :lol: :lol:

Ååååhh, jag har gått och småmyst hela dagen idag, så råägda alla blev! :D

Till skämtet, för er som inte läst det! 50 kommentarer, jag tror det är rekord :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis! :)

Haha :D

Vice, Vice, du är för himla gullig ibland. Jag visste att du skulle gå på det, det var därför jag skrev länken i MSN! :doh: Att du går på det när du till och med själv skapat en tråd över vilka som blivit lurade av vad! :lol::w000t:

Om ni visste vad jag gjorde research och kollade upp i lexikon, skapade bilden från deras officiella jobbansökningssajt och fixade andra grejer för att få mailet trovärdigt, alltså! :D Jag var egentligen klar med nyheten, men jag var tvungen att leta upp en gatuadress till dem för att det skulle bli riktigt trovärdigt. Jag visste att vi behövde ett skämt som ingen skulle kunna googla upp och dementera, och vad är mer ogooglingsbart än GTAnytts kontaktpersoner i Leith, som inte ens existerar? Vi har aldrig haft kontakt med någon utanför Sverige, till och med det var bluff. Jag övervägde ifall jag verkligen skulle ha med Aaron Garbut som person eftersom han ändå är en högt uppsatt person inom Rockstar. Ändå svalde hur många som helst rubbet med hull och hår, och de som avslöjade skämtet i kommentarerna censurerade vi med ursäkten "vad ni svär och är fula i munnen!" :lol: :lol:

Ååååhh, jag har gått och småmyst hela dagen idag, så råägda alla blev! :D

Till skämtet, för er som inte läst det! 50 kommentarer, jag tror det är rekord :lol:

Fast inget kommer någonsin slå när jag o SlewMe drev med folk på Modarkivet som jag tror fortfarande var Gtaswedens forum då :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis! :)

Haha :D

Vice, Vice, du är för himla gullig ibland. Jag visste att du skulle gå på det, det var därför jag skrev länken i MSN! :doh: Att du går på det när du till och med själv skapat en tråd över vilka som blivit lurade av vad! :lol::w000t:

Om ni visste vad jag gjorde research och kollade upp i lexikon, skapade bilden från deras officiella jobbansökningssajt och fixade andra grejer för att få mailet trovärdigt, alltså! :D Jag var egentligen klar med nyheten, men jag var tvungen att leta upp en gatuadress till dem för att det skulle bli riktigt trovärdigt. Jag visste att vi behövde ett skämt som ingen skulle kunna googla upp och dementera, och vad är mer ogooglingsbart än GTAnytts kontaktpersoner i Leith, som inte ens existerar? Vi har aldrig haft kontakt med någon utanför Sverige, till och med det var bluff. Jag övervägde ifall jag verkligen skulle ha med Aaron Garbut som person eftersom han ändå är en högt uppsatt person inom Rockstar. Ändå svalde hur många som helst rubbet med hull och hår, och de som avslöjade skämtet i kommentarerna censurerade vi med ursäkten "vad ni svär och är fula i munnen!" :lol: :lol:

Ååååhh, jag har gått och småmyst hela dagen idag, så råägda alla blev! :D

Till skämtet, för er som inte läst det! 50 kommentarer, jag tror det är rekord :lol:

Jag tänkte faktiskt direkt "april, april" då det var postat 00:48 men jag har på något konstigt sätt blivit bannad eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IGN.com har gjort ett riktigt bra skämt angående The Legend of Zelda.

De har släppt en trailer till en "Zelda-film" som är riktigt välgjord. Däremot skulle jag inte ha filmatiserat en Zelda-film på detta viset!

legend-of-zelda-movie-trailer-20080331113659073_thumb_ign_993768_0.jpglegend-of-zelda-movie-trailer-20080331113704948_thumb_ign_993768_1.jpglegend-of-zelda-movie-trailer-20080331113654933_thumb_ign_993768_2.jpglegend-of-zelda-movie-trailer-20080331113643590_thumb_ign_993768_3.jpglegend-of-zelda-movie-trailer-20080331113653386_thumb_ign_993768_4.jpglegend-of-zelda-movie-trailer-20080331113645371_thumb_ign_993768_5.jpg

Mer bilder: http://media.movies.ign.com/articles/863/863515/imgs_1.html

Trailern ser du här: http://movies.ign.com/dor/articles/863515/...ler_040108.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IGN.com har gjort ett riktigt bra skämt angående The Legend of Zelda.

De har släppt en trailer till en "Zelda-film" som är riktigt välgjord. Däremot skulle jag inte ha filmatiserat en Zelda-film på detta viset!

Trailern ser du här: http://movies.ign.com/dor/articles/863515/...ler_040108.html

Sinnes hur mycket dom måste ha gått in för det. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Känn dig stolt, du. Du lurade ett par människor som knappt kan läsa engelskan (för den innehöll ett flertal grammatiska fel.), idioter och.. Idioter.

Gz.

Är det nån form av tvångsbeteende som gör att du alltid måste vara så otrevlig eller beror det på en fysisk åkomma?

Även om hans mail innehöll "ett flertal grammatiska fel" så var det väldigt trovärdigt.

Dessutom kan även spelutveckare ha flera grammatiska fel i sina mail.

men poängen är inte de grammatiska felen, utan att han la ner stor möda på ett välgjort skämt, och det är mer än vad du ha gjot.

Och uppskattades det inte av dig så behöver du inte visa det genom att gå på honom och andra personligen genom att kalla dem för idioter....

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, ja.. jag blev lurad igår, dom sa att tiger woods skulle sponsra nån park med upp till 200 miljoner svenska kronor för att bygga en 4* golfbana (tror jag) men också ett rosa slott för barn i parken och där skulle det finnas en staty av tigers fru och hon skulle bo som jag fattade det bakom slottet.

det var tydligen ett skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"As you know, Rockstar Games have".

Fast Mordos är ju en jävla tönt, texten var jättelättläst.

Man kan prata om ett företag som en sak, eller som en grupp människor. Jag läste en artikel där någon av bröderna Houser använde företaget i pluralform, mest eftersom de alltid pratar om sig själva som ett stort gäng människor och utvecklare istället för ett företag. De säger alltid "we" och inte "Rockstar Games" som standard. Så nej, det var medvetet! :w000t:

Vad jag däremot var osäker på var hur jag skulle formulera stycket som innehöll "albeit". Skulle det vara "is" eller "being"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan prata om ett företag som en sak, eller som en grupp människor. Jag läste en artikel där någon av bröderna Houser använde företaget i pluralform, mest eftersom de alltid pratar om sig själva som ett stort gäng människor och utvecklare istället för ett företag. De säger alltid "we" och inte "Rockstar Games" som standard. Så nej, det var medvetet! :w000t:

Vad jag däremot var osäker på var hur jag skulle formulera stycket som innehöll "albeit". Skulle det vara "is" eller "being"?

Jahaa! :doh: Och liksom, det där var det enda jag kunde hitta överhuvudtaget, skulle vara kul att se vad Mordos menade. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jahaa! :doh: Och liksom, det där var det enda jag kunde hitta överhuvudtaget, skulle vara kul att se vad Mordos menade. :lol:

Kommer han antagligen inte svara på, han gnäller og bara för sakensskull...

Henikiboijj, jag tycker det var rakbladsvasst skämt. Antagligen det mordos surar över, att ni totalägde honom! (precis som en hel del andra. :w000t: )

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...