Jump to content

Melodifestivalen 2008


tomaten
 Share

Recommended Posts

Tjena Tjena!

Ja jag undrar bara vad ni tyckte om årets melodifestival, vann rät låt, vilken låt var bäst respektive sämst.

De e bara o sätta igång o säga era svar. Själv så tyckte jag att Nordman var bäst :angry: Och vem kommer ihåg årets underhållning Björn Gustafsson :) så jävla bra han var:)

Aja, de e bara att sätta igång och svara <_<

Tills dess ha bäst <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kasst.

Alltid varit kasst.

Vadå alltid varit kasst? Jag säger bara 1968, Claes-Göran Hederström med Det börjar verka kärlek banne mig! Äkta schlager. <_<

---

Tänk om Charlotte Perelli inte klarar kvalningen till ESC förresten. Tror nog många inom den branschen tar det för givet, men sånnt vet man ju aldrig. Skulle vilja se Björkmans min i så fall haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk om Charlotte Perelli inte klarar kvalningen till ESC förresten. Tror nog många inom den branschen tar det för givet, men sånnt vet man ju aldrig. Skulle vilja se Björkmans min i så fall haha.

I hope so! <_<

Det skulle vara lika kul att se som då Carola inte gick vidare till Globen. Så rätt. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skiljer mig från alla här, tyckte om vinnarlåten Hero med Charlotte Perelli, tycker inte att Björn gustavsson hade där o göra.. that's my opinion.

Jag störde mig ganska hårt på att juryn gav så många 12:or till henne, gillar inte när dem kör så hårt på en artist. De enda som vågade sticka ut var Norrköpingsjuryn som gav henne en fyra. Gillade bättre Nielsens låt, men visst Charlottes låt kan säkert ha chans i ESC. Men den är inte min smak. <_<

Nu ska jag gå och äta laxkotlett, hej svejs! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En annan grej. När ni säger att en låt är dålig, och att en annan är bra. När ni säger att någonting är bra, menar ni då bra som i att ni faktiskt uppskattar låten som man gör med annan, riktig, bra musik, eller menar ni att det är en bra melodifestivallåt? För om man väljer att bedöma alla melodifestivallåtar efter en annan standard, en melodifestivalstandard, så måste ju den bästa låten vara den som flest gillar, eftersom det är det allting går ut på, och då är vi tillbaka på spåret att mainstream är bra?

Kort sagt: Hur tänker ni, människor?

Jazz: Björn Gustafsson är inte rolig.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå alltid varit kasst? Jag säger bara 1968, Claes-Göran Hederström med Det börjar verka kärlek banne mig! Äkta schlager. <_<

---

Tänk om Charlotte Perelli inte klarar kvalningen till ESC förresten. Tror nog många inom den branschen tar det för givet, men sånnt vet man ju aldrig. Skulle vilja se Björkmans min i så fall haha.

Ärligt talat tror jag det kommer att gå så. Låten sticker helt enkelt inte ut samtidigt som den är allt för konventionell - den där irländska kalkonen och balt-sjörövarna kommer däremot att håva in röster.

Personligen tycker jag att låten är ganska dålig - riktigt billig och intetsägande aerobicmusik imo. De andra låtarna kan jag inte kommentera eftersom jag bara har hört vinnarbidraget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska inte spy galla i den här tråden som jag gjort de andra åren, men jag vill påpeka att jag fortfarande avskyr, Canskråla, Kikki Danileson, Perelli, Anna book mfl..

Sådana borde inte ens få ställa upp, låt "nya" artister vinna istället.

Hade gärna sett BWO som vinnare.

Hoppas, hoppas att Perelli inte lyckas kvala in till den internationella festivalen.

Lettlands bidrag är roligt... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De rödklädda hade säkerligen slagit mycket bättre under ESC än Perelli.

Eftersom att Perelli och hennes låt är så ursliskigt schlager det kan bli så tror jag säkerligen att den går hem bättre i schlagertantsstugorna. ESC är så otroligt linjärt - samma sorts låtar varje år - förutom då Finland och Lordi vann dårå, men de och deras låt var enligt mig snarare än sämre än den traditionella schlagern. Och då krävs det rätt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...