Jump to content

Vad tycker du om de ökade inslagen av realism?


Jacker
 Share

Ökad realism...  

54 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

På många punkter i det kommande spelet har R* tagit sig närmare verkligheten. Tycker du det är ett steg framåt eller en spark mot spelets actioninriktning?

- - -

För min del gillar jag det verkligen. Känns naturligt med tanke på vad R* kan göra med de moderna konsolerna. Det jag speciellt ser fram emot är mer trovärdiga biljakter där polisen inte är så extremt lätt att bli av med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Framåt, framåt. Absolut. Jag gillar verkligen realism och ett seriöst spel. San Andreas var inte det.

Visst, det kan diskuteras, men från min synvinkel var det inte det. Jag gillar realismen av flera anledningar, dels så känns det mer som våran egentlige, riktiga värld. Dels ger det en knuff framåt för spelet. Jag kan inte på något sätt säga att jag ogillar det. Kan bli tjatigt i längden, men det tror jag absolut inte det blir, snarare roligare.

Och med euphoria som fysikmotor lär det bli bara så bedårande underbart. Ser fram emot spelet väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som att konsollerna utvecklas, så ska även spelen utvecklas, så enkelt är det.

Ska jag vara ärlig så tycker jag att man ökar inslagen av realism alldeles lagom. Man kommer ihåg förändringen man gjorde mellan II och III, den var ju enorm. Men precis som då så har bara konsollen uppgraderats i ett steg. Realismen ska inte öka allt för mycket, det ska fortfarande vara så att man får 40 skott i bröstet och fortfarande springer runt, man ska fortfarande kunna åka in i ett garage och så är polisen borta bara sådär. Det är ju förfan charmigt, och det är ju charmen som gör att man älskar spelet. Men precis som realismen ökade mellan II och III på grund av ny konsoll, så ska även realismen öka till IV också, just på grund av att även det är en ny konsoll.

Sen har jag inte spelat spelet än, så jag vet inte exakt hur mycket realismen har ökat. Men av det man har läst så är det klart man det är en skillnad, och jag ser det som bra.

EDIT: Glömde vote. Tyckte att det kan bli intressant. Klart att det är intressant, sen om det är mot det bättre eller sämre får man se. Das ist spannend.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Ja, absolut!"

Jag gillar det. Bara det inte går till överdrift så att spelet slutar kännas som GTA. Det ska fortfarande vara GTA ovch jag vill inte ha någon verklighetstrogen GT-simulator på bilarna utan jag vill att styrningen ska vara lika lätt att använda som i tidigare spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar det det är vad jag har saknat innan, men jag vill inte ha GT/Forza fysik på bilarna. Men det är coolt att de kommer börja dra åt något håll och gå söligt när man krockar med dem. Som jacker skrev så ska det bil kul att polisen är smartare och den nya fysik motorn är grym.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är för mer realism i GTA. Jag (och säkert många andra) börjar få nog av att kunna slakta 50 pers utan att polisen gör något mer än att själv bli slaktade. Det var kul i GTA3 och VC, i San Andreas började man tröttna på det och jag är inte så sugen på ytterliggare ett GTA där det är för lätt att göra orealistiska massakrer och komma undan bara genom att måla om bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är FÖR att Rockstargames jobbar på ett realistiskt GTA.

Visst heter det Grand theft auto men jag tycker det är tid för en föränding.

Så fort man spelar ett spel som bygger på realism så blir spelet genast mycket svårare, man tänker mer och spelet blir mer intressant. :naughty:

Rockstargames nya GTA IV kommer nog bli en succé! :unsure:

VOTE:

Ja, absolut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja, Absolut!

GTA spelen har alltid varit mina spelfavoriter. Det enda som jag har saknat ända sen GTA III, är just realism.

Allt jag har hört och läst, även sett, har jag verkligen gillat.

GTA IV är det enda spelet som jag verkligen har dregglat efter, finns inget annat spel som jag vill ha lika mycket som IV.

Håller även med vad Arvid skrev. :naughty:

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja, Absolut!

GTA spelen har alltid varit mina spelfavoriter. Det enda som jag har saknat ända sen GTA III, är just realism.

Allt jag har hört och läst, även sett, har jag verkligen gillat.

GTA IV är det enda spelet som jag verkligen har dregglat efter, finns inget annat spel som jag vill ha lika mycket som IV.

Håller även med vad Arvid skrev. :naughty:

Håller med. Det känns på något sätt som att allt spårade ut sedan GTA3.

Helt ärligt verkar det vara lite The Getaway över det hela. Possitivt. The Getaway-stil och gta-stil. Båda spelen är unika på sitt sätt så man får hoppas på det bästa.

EDIT: Nej, jag säger inte att jag vill ha gta som The Getaway. Jag säger att gta verkar ta ett steg närmare the getaway vilket är possitivt.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket spelår alltså. Tre titlar. Alla unika på sitt sätt. GTA IV, Mafia och förhoppningsvis The Getaway 3.

Sen lär väl det COOLA True Crime komma efter alla dessa spel med ett efterliknat innehål från dem alla. Slarvigt gjort såklart, så TC behåller sitt dåliga rykte.

Om vi har tur kanske bilfysiken i TC är så mycket förbättrad att det den nästan är på samma nivå som GTA3's. TC - The copycat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. Det känns på något sätt som att allt spårade ut sedan GTA3.

Helt ärligt verkar det vara lite The Getaway över det hela. Possitivt. The Getaway-stil och gta-stil. Båda spelen är unika på sitt sätt så man får hoppas på det bästa.

EDIT: Nej, jag säger inte att jag vill ha gta som The Getaway. Jag säger att gta verkar ta ett steg närmare the getaway vilket är possitivt.

Spårade ur i icke realism menar du? Det var ju knappast mer realistiskt innan om det är det du menar.

Förvånande att så många ser fram emot att spelet kommer bli mer realistiskt. Det är ju inte realismen som brukar känneteckna GTA om man säger så.

Sen har jag för mig att Mafia 2 kommer 2009. Men jag kan ha helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spårade ur i icke realism menar du? Det var ju knappast mer realistiskt innan om det är det du menar.

Förvånande att så många ser fram emot att spelet kommer bli mer realistiskt. Det är ju inte realismen som brukar känneteckna GTA om man säger så.

Sen har jag för mig att Mafia 2 kommer 2009. Men jag kan ha helt fel.

Dom har inte gett ut releasedatum för varken The Getaway 3 eller Mafia 2. Mafia 2 har dock sagts att det kommer sent år 2008, men man kan redan nu förstå att det inte kommer komma då, utan blir mer stor sannolikhet 2009, precis som du sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förvånande att så många ser fram emot att spelet kommer bli mer realistiskt. Det är ju inte realismen som brukar känneteckna GTA om man säger så.

Jag tycker att friheten kännetecknar GTA as well.

GTA känns så pass seriöst att jag vill ha mer realism i det.

Aja, det är vad jag tycker iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom har inte gett ut releasedatum för varken The Getaway 3 eller Mafia 2. Mafia 2 har dock sagts att det kommer sent år 2008, men man kan redan nu förstå att det inte kommer komma då, utan blir mer stor sannolikhet 2009, precis som du sa.

Realesedatumet för Getaway 3 är väl i september i år? I alla fall enligt Wiki. Men ingenting är i och för sig spikat så vafan...

MrNoNja: Jo det är visserligen sant. Men jag tänkte mest på om man jämför med GTA-liknande spel så är det väl snarare så att det är just saknaden av mer realistiska saker som fattas i spelet än friheten i alla fall. Och det är det jag tycker.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spårade ur i icke realism menar du? Det var ju knappast mer realistiskt innan om det är det du menar.

Förvånande att så många ser fram emot att spelet kommer bli mer realistiskt. Det är ju inte realismen som brukar känneteckna GTA om man säger så.

Sen har jag för mig att Mafia 2 kommer 2009. Men jag kan ha helt fel.

Det jag menar är att det blev overkligare och overkligare efter GTA3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...