Jump to content

nya scans från PLAY magazine


DeM57
 Share

Recommended Posts

Som spelare har man dödat tusentals personer. Men det är inte samma sak som att karaktären har gjort det. Det är grejen med spel, trots att lista av kills blir jättehög så räknas det inte riktigt så i storyn. Skulle man köra efter allt man gör med karaktären i ett GTA spel så hade inga av spelens story funkat. Storyn i SA går som en gangsta story går. Den har en story att följa och en story måste följas på bäst sätt prfecis som i filmer. Hur jäkla kul hade t ex Terminator varit om Sarah Connor bara hade kört med en bil in i en vapenaffär, snott ett Raketgevär och sedan sprängt Terminatorn 15 min in i filmen?

Som sagt, en story behöver en början, mitten och slut och det måste utspela sig på rätt sätt efter hur karaktärerna är. Inte skippa till slutet direkt genom att göra något som inte hör till.

Fats jag vet inte, du kanske är en sådan som föredrar freeroaming spel utan story?

Att han är mjukare har jag inte sagt mot. Men jag håller inte med om att han är mes. Men som sagt, vi har olika smak. Du anser, precis som vissa andra, att CJ är sämsta karaktären och SA den sämsta GTA spelet. Jag anser, som många andra, att CJ är bästa karaktären hitils och SA ärn det bästa hitils.

Jag tror inte att vi kommer övertyga varandra om något annat. :lol:

Det är ju karaktären som man styr. Extremt synd att allt mördande i gta aldrig riktigt haft några konsekvenser. Varför jag säger så är för att det suget vädligt fet dase att bara meja ner folk enligt mig. Problemet är att jag hatar hela storyn p.g.a. alla karaktärer, språket och storyn i sig. San Andreas spårade ut totalt, spelar om GTA3 igen och uppbyggnaden av uppdragen där är helt annorlunda. Att exempelvis slå ner en pimp med baseballträ, ta hans bilnyckar och köra iväg bilen till ett garage. ''Typiskt SanAn'' hade varit om pimpen hade haft 10-27 livvakter som man måste likvidera för att gå vidare. Jag kanske tog i då jag säger att CJ är en mes med tanke på allt han gör, men han är definitivt den mjukaste karaktären ever i ett gta-spel.

Karaktärerna är dåliga därför att nästan alla klär sig som tattare, dom kommer från ghetto, dom är ser allmänt.. Dryga ut. Språket är dåligt därför att svordomarna är så överdrivna, dom pratar som tattare, dvs ghettonegrer m.m. Storyn suger för att CJ är för mjuk för min stil och för att uppdrag som att sno ett militärplan från militären är fett överdrivet och tråkigt. Hade jag inte varit ett så stort fan av GTA som jag är hade jag fuskat genom alla uppdrag som inte passar mig. Nej, jag tror inte vi kommer att övertyga varandra eftersom jag hatar SA av hela mitt hjärta. Det har flest möjligheter och bästa gameplay, men allt annat? Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läst. Grymt!

Verkar som om militär efterlysning nu är ett minne blott, vilket var precis vad jag hoppades på, och antog.

Ser också ut som om detta följer storyn, då man i början av spelet är helt nykommen till staden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...