Jump to content

nya scans från PLAY magazine


DeM57
 Share

Recommended Posts

Jag tycker Niko låter lite för bad-ass. Visst ska huvudrollen i ett GTA vara bad-ass men Niko går Claude att se ut som en mjukis.

Jag föredrar när de är hårda men ändå har en viss gräns och moral och tror på något. Niko känns bara rå. Fast det kanske bara är trailers och promos som får det att se ut sådär. Första teasern hintade ju lite om att Niko kom till USA för att komma bort från det brottsliga och att han kanske var trött på att göra hemska saker. Ofrivillige brottslingen kanske? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker Niko låter lite för bad-ass. Visst ska huvudrollen i ett GTA vara bad-ass men Niko går Claude att se ut som en mjukis.

Jag föredrar när de är hårda men ändå har en viss gräns och moral och tror på något. Niko känns bara rå. Fast det kanske bara är trailers och promos som får det att se ut sådär. Första teasern hintade ju lite om att Niko kom till USA för att komma bort från det brottsliga och att han kanske var trött på att göra hemska saker. Ofrivillige brottslingen kanske? :)

Claude är ingen ''mjukis'' precis. För den delen verkar inte Nico vara det heller. Jag tycker det är en bra omväxling med en hårding som Nico. Blev besviken då jag insåg att CJ var en jävla mes, som man kan slyna runt med. CJ var inget mer än en liten mjukis från ghettot. Den som varit ''hårdast'' i gta-spelen är dock Toni Cipriani. Synd att LCS sög som fan, med tanke på att Toni Cipriani var en underbar karaktär. Vill se honom i GTA4. Jag tror personligen att Nico är väldigt rå och hård med tanke på att det bör vara en omväxling sedan San Andreas release. Hoppas verkligen att han är lika rå som Toni Cipriani.

För övrigt tror jag att wanted-level systemet kommer att vara mycket komplicerat. Om man ställer till med mycket jävelskap tror jag faktiskt att polisen kan börja skugga dig. Om du snor en bil så söker polisen efter bilen och för att bli av med det problemet måste du använda Pay'N Spray för att byta färg och regestrerings nummer. Förmodligen är texten tagen från ingame. Det handlade även om då man skulle döda Goldberg och Nico lsurfade på nätet på ett internetkafé om han samtidigt som en polis skuggade honom. Jag tror att karaktärerna har individualiserats rejält och att man ibland kan märka att någon följer efter en, sen får man lösa sådana problem själv.

EDIT: Varför har då dålig kvalité är p.g.a han/hon som skrev ut det hade en icke så bra fungerande scanner.

Fick reda på detta. VERCETTI nämndes! :(

- He lives in Broker

- The police aknolage that the city is bigger

- The mention of a Verrcetti

- The experience of Niko (militry trained)

- Been able to cover and target enimies

- How to escape the police

- It seems to be set in 2006

- The possibility that the city changed between 2001 (gta3) and 2003 (the Verrcetti case)

- Roman owns a taxi firm

- The police have been following Niko

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade att Niko verkar så hård att han får Claude att se mjuk ut i jämförelse. :)

Personligen så gillade jag CJ väldigt mycket just för att han hade gränser, hjärta och moral. T ex så gillade jag hans hat mot droger. Jag tycker inte att han var en mes eller extremt mjuk. Jag tycker man kan vara tuff och stark trots att man inte är extret hård, jätte omarlisk, mordisk eller kall.

Hmm, the Verrcetti case låter intresant. Alltså en händelse mellan 2001 och 2003 som orsakade att LC totalförändrades till den staden den nu är i GTAIV?

Skulle vilja läsa mer från den där tidningen. :(

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den går inte att köpa/importera i/till Sverige eller? :whistling:

Finns att köpa på vissa Pressbyrån. Vet inte hur det är med PLAY men många Engelska tidningar går att prenumera på från Sverige

Edit: Kollade åt dig. Du kan köpa den från deras officiella hemsida. Blir ca 100 kr med portot inräknat.

PLAY

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reagerade när jag läste frågan: Do you intend to engage in espionage against U.S? Eller rättare sagt reagerade jag över svaret "Yes". Är Nikko en spion eller?

Gillar den här snubben. En riktig hårding som kan gå ut och kröka istället för att tvinga mig att i all oändlighet gå omkring och säga Yo dawg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så inväntar man en bättre scan och sparar pengarna. :whistling:

Beror på om det kommit scans innan den 31:e då. :naughty:

Hur har Niko kommit in i landet egentligen? Någon federal snubbe måste ha haft ett finger med i spelet då det bara krävs ett 'yes' för att bli nekad inträde... skulle väl kanske kunna vara den stora vita mannen som säger "I'm not askin', I'm tellin' ya to do this!".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på om det kommit scans innan den 31:e då. :naughty:

Hur har Niko kommit in i landet egentligen? Någon federal snubbe måste ha haft ett finger med i spelet då det bara krävs ett 'yes' för att bli nekad inträde... skulle väl kanske kunna vara den stora vita mannen som säger "I'm not askin', I'm tellin' ya to do this!".

Eller så rodde han bara över Atlanten? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade att Niko verkar så hård att han får Claude att se mjuk ut i jämförelse. :D

Personligen så gillade jag CJ väldigt mycket just för att han hade gränser, hjärta och moral. T ex så gillade jag hans hat mot droger. Jag tycker inte att han var en mes eller extremt mjuk. Jag tycker man kan vara tuff och stark trots att man inte är extret hård, jätte omarlisk, mordisk eller kall.

Hmm, the Verrcetti case låter intresant. Alltså en händelse mellan 2001 och 2003 som orsakade att LC totalförändrades till den staden den nu är i GTAIV?

Skulle vilja läsa mer från den där tidningen. :whistling:

Han var en mjukis. Han var Tenpennys slyna. Visst, en sak att han hade moral, hatade droger etc. men sen var han en jävla mjukis.

Hur som helst så hatar jag CJ av hela mitt hjärta. Grove Streets ''yo niggas'' kan fara åt helvete. Hoppas CJ återvänder till LC så jag får kötta sönder honom med en motorsåg eller liknande. :naughty:

Tur att att A.R.S.E planer om att behålla lagen om förbjud mot motorcyklar tydligen har slopats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han var en mjukis. Han var Tenpennys slyna. Visst, en sak att han hade moral, hatade droger etc. men sen var han en jävla mjukis.

Hur som helst så hatar jag CJ av hela mitt hjärta. Grove Streets ''yo niggas'' kan fara åt helvete. Hoppas CJ återvänder till LC så jag får kötta sönder honom med en motorsåg eller liknande. :whistling:

Ord. Hade jag varit CJ (usch vilken mardröm) så hade jag likviderat både Tenpenny och Pulaski ögonaböj så fort jag träffat dem. Problem solved. Sen hade jag lagt skulden på Sweet för han är snäppet värre än CJ när det kommer till "Yo dawg" fasoner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ord. Hade jag varit CJ (usch vilken mardröm) så hade jag likviderat både Tenpenny och Pulaski ögonaböj så fort jag träffat dem. Problem solved. Sen hade jag lagt skulden på Sweet för han är snäppet värre än CJ när det kommer till "Yo dawg" fasoner.

Precis. Scenen då Tenpenny slår till CJ är extremt störande. Bara det bevisar att CJ är en vekling. Han kunde även ha lagt skulden på Pulaski. Han är endå ingenting utan Tenpenny. Han kunde lika gärna dödat dem båda då de var på besök hos Ryder och grävt ner kropparna ute i skogen eller nåt. Staten San Andreas tar endå inte mord som ett så grovt brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Scenen då Tenpenny slår till CJ är extremt störande. Bara det bevisar att CJ är en vekling. Han kunde även ha lagt skulden på Pulaski. Han är endå ingenting utan Tenpenny. Han kunde lika gärna dödat dem båda då de var på besök hos Ryder och grävt ner kropparna ute i skogen eller nåt. Staten San Andreas tar endå inte mord som ett så grovt brott.

När ska du lära dig att det stavas "ÄNDÅ". Fett störande :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När ska du lära dig att det stavas "ÄNDÅ". Fett störande :whistling:

Det går inte..

You can enter the name of a criminal to find out their whereabouts and the game will guide you to them.

Måste prova att skriva in karaktärer som Claude Speed, Toni Cipriani etc. Skulle vara jävligt nice om det gick att få reda på något om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Scenen då Tenpenny slår till CJ är extremt störande. Bara det bevisar att CJ är en vekling. Han kunde även ha lagt skulden på Pulaski. Han är endå ingenting utan Tenpenny. Han kunde lika gärna dödat dem båda då de var på besök hos Ryder och grävt ner kropparna ute i skogen eller nåt. Staten San Andreas tar endå inte mord som ett så grovt brott.

De körde mer verklighets troget där. Tenpenny var en polis med stort inflytande som använde lagen för att skydda sig. Han mördade ju en polis och hade sedan satt bevisen på CJ. Dessutom tar han ju sedan CJ's bror och hotar att ha honom våldtagen och dödad i fängelset. Och Tenpenny hade ordnat att om han försvann så skulle hans order sättas igång omedelbart.

Cj är ingen vekling, bara smart. Han vet att ge sig mot Tenpenny skulle bara sluta med att han och hans nämaste skulle få lida.

I verkligheten så går inte en kille från the Hood bara och dödar 2 mäktiga poliser som hotar att sätta dit dem för mord och som dessutom har familjemedlem tillfångatagen.

Visst, ser man det bara som ett GTA-spel och tänker på vad man kan göra i spelen så hade man bara kunnat döda Tenpenny och sedan åkt och målat om bilen och sedan skaffat en stridsvagn och brakat in i fängelset och befriat sin bror. Men nu är det ju inbte vad storyn handlar om. Spelets story är att spegla gangsta-filmer. Gangsta-filmer handlar ofta om korrupta poliser som utnytjar gängen, gängen som familj, föräderi, droger osv. Storyn med Tenpenny behövdes för spelet skulle vara det som det skulle.

Sedan kanske man inte är intreserad av gangsta-kulturen och dess filmer alls men det existerar och borde därför få vara med i ett GTA-spel också.

Personligen anser jag att GTA:SA hade spelseriens bästa story genom tiderna och jag gillar att huvudkaraktären är mänsklig istället för så extremt hård och känslokall att han skiter tegelstenar. Claude är ett bra exempel på för kall. Han var typ psykopat.

När det gäller "Yo dawg" och hela det så var SA ett gangsta-hood spel så givetvis kommer huvudkaraktären vara en gangsta och spelet kommer att utspela sig i da hood. :whistling: Precis som GTAIII var Lone Wolf och VC var Maffia och GTAIV nu troligen kommer vara kartell.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De körde mer verklighets troget där. Tenpenny var en polis med stort inflytande som använde lagen för att skydda sig. Han mördade ju en polis och hade sedan satt bevisen på CJ. Dessutom tar han ju sedan CJ's bror och hotar att ha honom våldtagen och dödad i fängelset. Och Tenpenny hade ordnat att om han försvann så skulle hans order sättas igång omedelbart.

Cj är ingen vekling, bara smart. Han vet att ge sig mot Tenpenny skulle bara sluta med att han och hans nämaste skulle få lida.

I verkligheten så går inte en kille från the Hood bara och dödar 2 mäktiga poliser som hotar att sätta dit dem för mord och som dessutom har familjemedlem tillfångatagen.

Visst, ser man det bara som ett GTA-spel och tänker på vad man kan göra i spelen så hade man bara kunnat döda Tenpenny och sedan åkt och målat om bilen och sedan skaffat en stridsvagn och brakat in i fängelset och befriat sin bror. Men nu är det ju inbte vad storyn handlar om. Spelets story är att spegla gangsta-filmer. Gangsta-filmer handlar ofta om korrupta poliser som utnytjar gängen, gängen som familj, föräderi, droger osv. Storyn med Tenpenny behövdes för spelet skulle vara det som det skulle.

Sedan kanske man inte är intreserad av gangsta-kulturen och dess filmer alls men det existerar och borde därför få vara med i ett GTA-spel också.

Personligen anser jag att GTA:SA hade spelseriens bästa story genom tiderna och jag gillar att huvudkaraktären är mänsklig istället för så extremt hård och känslokall att han skiter tegelstenar. Claude är ett bra exempel på för kall. Han var typ psykopat.

När det gäller "Yo dawg" och hela det så var SA ett gangsta-hood spel så givetvis kommer huvudkaraktären vara en gangsta och spelet kommer att utspela sig i da hood. :whistling: Precis som GTAIII var Lone Wolf och VC var Maffia och GTAIV nu troligen kommer vara kartell.

Du har rätt på ett sätt. Det är GTA. CJ har dödat tusentals personer, så det spelar mindre roll om han dödar två poliser. Han kunde ha tillfångatagit Tenpenny och snabbt fritagit Sweet på en permisionen eller liknande för att sedan låta honom gå under jorden. Det finns många sätt att lösa ett sånt problem. Det var inte bara Tenpenny som slynade runt med CJ. Titta bara på Toreno. CJ är en vekling. Han blir blåst av Tenpenny, Polaski, Big Smoke, Catalina och Claude. En gangster ska inte känna ånger och medlidande. Just därför (enligt min mening) passar han inte alls in i gta. Men, vi alla tycker olika. Hatar i allafall sådana mjukisar. SA är det sämsta spelet i serien. Hatar gangsta-kulturen och nästan alla karaktärer. Det är bara drygt att höra på alla konversationer i spelet.

Titta på Toni Cipriani. Han kände Casa men då han inte betalade ''räkningarna'' till maffian, dvs Familjen Leone, blev han styckad med en yxa samt stekt och uppäten på sin egen restaurang. CJ spelar en mjukare gangstaneger i SA, that's it. Det märker man om man ser på tidigare gta-spel och läser texten ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som spelare har man dödat tusentals personer. Men det är inte samma sak som att karaktären har gjort det. Det är grejen med spel, trots att lista av kills blir jättehög så räknas det inte riktigt så i storyn. Skulle man köra efter allt man gör med karaktären i ett GTA spel så hade inga av spelens story funkat. Storyn i SA går som en gangsta story går. Den har en story att följa och en story måste följas på bäst sätt prfecis som i filmer. Hur jäkla kul hade t ex Terminator varit om Sarah Connor bara hade kört med en bil in i en vapenaffär, snott ett Raketgevär och sedan sprängt Terminatorn 15 min in i filmen?

Som sagt, en story behöver en början, mitten och slut och det måste utspela sig på rätt sätt efter hur karaktärerna är. Inte skippa till slutet direkt genom att göra något som inte hör till.

Fats jag vet inte, du kanske är en sådan som föredrar freeroaming spel utan story?

Att han är mjukare har jag inte sagt mot. Men jag håller inte med om att han är mes. Men som sagt, vi har olika smak. Du anser, precis som vissa andra, att CJ är sämsta karaktären och SA den sämsta GTA spelet. Jag anser, som många andra, att CJ är bästa karaktären hitils och SA ärn det bästa hitils.

Jag tror inte att vi kommer övertyga varandra om något annat. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...