Jump to content

Biljaktspel


Illousion
 Share

Recommended Posts

Bara jag som tycker det saknas ett biljaktspel där man tar rollen som polis? Finns ett spel till gamla PlayStation som heter Worlds Scariests Police Chases (lite så där töntigt, överdramatiserat amerikanskt namn) som jag tyckte var underbart då det begav sig. Men då spelet nu är gamalt och dessutom är grymt orealistiskt (stoppa fartsyndare med pansarskott man skjuter från passagerarsätet någon?) så är det inget man lirar numera. Skulle faktiskt vilja ha nåt mer simulatoraktigt och överhuvudtaget realistiskt, det skapar mest känsla. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tycker det saknas ett biljaktspel där man tar rollen som polis? Finns ett spel till gamla PlayStation som heter Worlds Scariests Police Chases (lite så där töntigt, överdramatiserat amerikanskt namn) som jag tyckte var underbart då det begav sig. Men då spelet nu är gamalt och dessutom är grymt orealistiskt (stoppa fartsyndare med pansarskott man skjuter från passagerarsätet någon?) så är det inget man lirar numera. Skulle faktiskt vilja ha nåt mer simulatoraktigt och överhuvudtaget realistiskt, det skapar mest känsla. :(

Det är du inte ensam om att tycka!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tycker det saknas ett biljaktspel där man tar rollen som polis? Finns ett spel till gamla PlayStation som heter Worlds Scariests Police Chases (lite så där töntigt, överdramatiserat amerikanskt namn) som jag tyckte var underbart då det begav sig. Men då spelet nu är gamalt och dessutom är grymt orealistiskt (stoppa fartsyndare med pansarskott man skjuter från passagerarsätet någon?) så är det inget man lirar numera. Skulle faktiskt vilja ha nåt mer simulatoraktigt och överhuvudtaget realistiskt, det skapar mest känsla. :(

Ett polissimulatorspel kanske? Lite ORPG-inslag? (Med seriöst roleplay) Stiga i ranker osv, skulle vara GRYMT skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Biljaktsspel?

Chicago 90:

1153862192-00_964848_0.png

Title screen, yo.

1153862192-01_964848_1.png

Skurk eller snut? Choose your destiny.

1153862192-03_964848_2.png

Här har skurken krockat med en civilist.

1153862192-04_964848_3.png

Här har snuten blivit påkörd av stans taxislusk. Så kan det gå.

Kultklassikern Covert Action innehåller biljaktsavsnitt:

948231425-00_964848_4.gif

Sid Meier. Eh? Eh? Eh? :D

1112803804-02_964848_5.png

Fiat eller Lamborghini?

1112803805-00_964848_6.png

En spännande biljakt i den labyrintiska storstaden, bättre än så här blir det inte!!

Och:

Spy Hunter

Samt remake+uppföljare:

http://en.wikipedia.org/wiki/Spy_Hunter_%282001_game%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Spy_Hunter_2

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller biljakter så är gta verkligen extremt tråkigt enligt mig.

men wtf, GTA har ju de mest realistiska biljakter som finns. B)

Full gas igenom city, och polisen försöker krocka i en så mycket som möjligt.

Sen råkar man att köra över några människor så får man en stjärna till och blir jagad av

en helikopter. Sen när man lämnar bilen blir man jagad av pistolskott fast man inte ens är beväpnad.

men San Andreas, är nog bäst när det gäller biljakter. Där man faktist kan köra undan polisen

fast man skulle ha 3, 4 stjärnor utan att fuska eller måla om bilen eller ta en sån där sak som tar bort en stjärna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men wtf, GTA har ju de mest realistiska biljakter som finns. :)

Full gas igenom city, och polisen försöker krocka i en så mycket som möjligt.

Sen råkar man att köra över några människor så får man en stjärna till och blir jagad av

en helikopter. Sen när man lämnar bilen blir man jagad av pistolskott fast man inte ens är beväpnad.

men San Andreas, är nog bäst när det gäller biljakter. Där man faktist kan köra undan polisen

fast man skulle ha 3, 4 stjärnor utan att fuska eller måla om bilen eller ta en sån där sak som tar bort en stjärna ^_^

Ja, extremt verkligt. Alla styrkor i hela delstaten sänds ut och militärens flygplan dundrar bland molnen, på gatorna rusar pansarvagnar fram.

En hellikopter jagar dig, beskjuter dig, men dock förgäves eftersom du är Gud. När det gäller att vara jagad av polisen ärverkligast i Mafia.

Där skickas inte alla styrkor ut i staden på tre röda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, extremt verkligt. Alla styrkor i hela delstaten sänds ut och militärens flygplan dundrar bland molnen, på gatorna rusar pansarvagnar fram.

En hellikopter jagar dig, beskjuter dig, men dock förgäves eftersom du är Gud. När det gäller att vara jagad av polisen ärverkligast i Mafia.

Där skickas inte alla styrkor ut i staden på tre röda.

Och allt är lugnt så länge man målar om bilen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...