Jump to content

Vilket GTA?


Wallsten82
 Share

Recommended Posts

Vilket GTA är det där man börjar med att köra på en bro/viadukt??

Jag tror du tänker på GTA III. Det börjar ju med att

man har blivit fasttagen efter bankrånet och sitter i polisbilen på väg över till första ön när de blir stoppade och bron senare sprängs av på mitten

, sedan börjar själva spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror du tänker på GTA III. Det börjar ju med att

man har blivit fasttagen efter bankrånet och sitter i polisbilen på väg över till första ön när de blir stoppade och bron senare sprängs av på mitten

, sedan börjar själva spelet.

Jag har för mig att man kommer i en bil,som man själv kör.

Aja du har säkert rätt,det var jävligt längesedan jag spelade det spelet.

GTA III är alltså inte samma sak som Vice City,eller??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har för mig att man kommer i en bil,som man själv kör.

Aja du har säkert rätt,det var jävligt längesedan jag spelade det spelet.

GTA III är alltså inte samma sak som Vice City,eller??

Klart jag har rätt :mf_doof: Men på sätt och vis börjar man ju spelet i en bil, först står man ju på bron med 8-ball och strax efter kör man iväg till sitt hideout.

Och i GTA III heter staden Liberty City, Vice City är Vice City och inget annat, och släpptes ett år efter GTA III.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart jag har rätt :rolleyes: Men på sätt och vis börjar man ju spelet i en bil, först står man ju på bron med 8-ball och strax efter kör man iväg till sitt hideout.

Och i GTA III heter staden Liberty City, Vice City är Vice City och inget annat, och släpptes ett år efter GTA III.

Har för mig att det är en grå bil,eller kanske en rätt grå stad =>_<

Skitsamma,tror att du har bättre koll på läget än mig.

Jag finner det jävligt svårt att separera alla dessa GTA,får inte riktigt styr på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att det är en grå bil,eller kanske en rätt grå stad =:rolleyes:

Skitsamma,tror att du har bättre koll på läget än mig.

Jag finner det jävligt svårt att separera alla dessa GTA,får inte riktigt styr på det.

Så svårt är det inte. Men har man aldrig spelat Vice City/VC Stories kan det vara svårt att skilja på dem, eller för den delen GTA III/LCS, som utspelar sig i samma stad (Liberty City). I GTA III spelar man som Claude, en tystlåten kille. Spelet är gråare och mörkare än LCS.

Vice City och VC Stories utspelar sig båda i Vice City, såklart, och det är ingen skillnad på "ljushet" eftersom båda är väldigt färggranna. Den enklaste skillnaden man kan påpeka är att man i VC spelar som Tommy Vercetti (ljus med svart hår), medan man i VCS spelar som Vic Vance (mörk och flintskallig).

Klicka på speltitlarna för bilder.

GTA 1

GTA 2

GTA III

GTA Vice City

GTA San Andreas

GTA Liberty City Stories

GTA Vice City Stories

Visst ser du väl skillnad nu? >_<

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så svårt är det inte. Men har man aldrig spelat Vice City/VC Stories kan det vara svårt att skilja på dem, eller för den delen GTA III/LCS, som utspelar sig i samma stad (Liberty City). I GTA III spelar man som Claude, en tystlåten kille. Spelet är gråare och mörkare än LCS.Vice City och VC Stories utspelar sig båda i Vice City, såklart, och det är ingen skillnad på "ljushet" eftersom båda är väldigt färggranna. Den enklaste skillnaden man kan påpeka är att man i VC spelar som Tommy Vercetti (ljus med svart hår), medan man i VCS spelar som Vic Vance (mörk och flintskallig).Klicka på speltitlarna för bilder.GTA 1GTA 2GTA IIIGTA Vice CityGTA San AndreasGTA Liberty City StoriesGTA Vice City StoriesVisst ser du väl skillnad nu? :(
Ja nu ser jag skillnad,tack vare din "målande" förklaring =:wub:Är helt säker på att det GTA jag frågade om är GTA III,kände igen det när jag såg bilden.Men det där huset där man kan göra uppdrag som ligger i en vändzon,visst är det i San Andreas??Det är sista spelet jag spelat,men det har väl inte kommit ut något efter det??
Ja nu ser jag skillnad,tack vare din "målande" förklaring =:)Är helt säker på att det GTA jag frågade om är GTA III,kände igen det när jag såg bilden.Men det där huset där man kan göra uppdrag som ligger i en vändzon,visst är det i San Andreas??Det är sista spelet jag spelat,men det har väl inte kommit ut något efter det??
Kom på att du kanske staplat/redovisat spelen efter ordningen de kom ut??
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det där huset där man kan göra uppdrag som ligger i en vändzon,visst är det i San Andreas??Det är sista spelet jag spelat,men det har väl inte kommit ut något efter det??

Japp, det är San Andreas. Efter San Andreas har Liberty City Stories och Vice City Stories släppts, men bara till Playstation Portable och Playstation 2.

Kom på att du kanske staplat/redovisat spelen efter ordningen de kom ut??

Stämmer bra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på att du kanske staplat/redovisat spelen efter ordningen de kom ut??

Javisst, men jag skippade/missade två spel:

GTA London (kom efter GTA 1 och innan GTA 2)

GTA Advance (kom precis samma dag som GTA San Andreas.)

:(

Sen såg jag att GTA Vice City Stories hade en trasig bildlänk.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara svårt att veta vilket som är vilket om man inte spelat serien förr.. Dock har väl jag som många fler inbitna gta-spelare inget problem med det. När jag tänker på GTA tänker jag på det gråa LC och Claude. När jag tänker på Vice City tänker jag på soluppgång. San Andreas San Fierro och negrer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...