Jump to content

Fobier - har du någon eller några?


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jag är också ganska orädd. Kan inte komma på någon fobi just nu i allafall. Som du sa är dock vissa hundar otrevliga och man är rädd att bli biten. Blev jagad av en hund med min moped förra året då jag körde på ett skoterspår. Samma sak hände några polare då de var ute med skotern, en av dem lutade sig utåt och sparkade hunden i skallen. Detvar på sätt och vis synd att jag inte körde ihjäl hunden, samt att moppen inte gick sönder. Ägaren hade då fått sin läxa plus en anmälan. Cash för mig. Det är sant att hundar skall ha koppel. Allt för många ägare tror de har kontroll över hundarna även om de inte har det.

Finns antagligen en anledning till att hunden sprang efter dig och dina vänner. Eftersom att din vän sparkade hunden i huvudet tycker jag att han kan gå och dö. Hoppas han får en spark i huvudet av någon som är dubbelt så stor som han. Då hade jag skrattat, väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 158
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Finns antagligen en anledning till att hunden sprang efter dig och dina vänner. Eftersom att din vän sparkade hunden i huvudet tycker jag att han kan gå och dö. Hoppas han får en spark i huvudet av någon som är dubbelt så stor som han. Då hade jag skrattat, väldigt mycket.

Anledning var att den var lös och ej kopplad ägaren var inte ens i närheten. Jag bor i en hundhåla och det är inte första gången. Ironiskt nog är denne polare väldigt stor.. Oroar mig inte. Synd att han inte körde in skotern i ett träd och att hunden blev lindrigt skadad. Det skulle betyda att ägaren får betala skadestånd, plus att han kanske lär sig att hundar inte ska springa fritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns antagligen en anledning till att hunden sprang efter dig och dina vänner. Eftersom att din vän sparkade hunden i huvudet tycker jag att han kan gå och dö. Hoppas han får en spark i huvudet av någon som är dubbelt så stor som han. Då hade jag skrattat, väldigt mycket.

om vi jämför, vi säger att någon jagar dig med en hammare hade du då inte gjort nästan vad som helt för att bli av honom, denna kanske dödar dig?

kan säga att jag inte precis gillar spindlar...

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

om vi jämför, vi säger att någon jagar dig med en hammare hade du då inte gjort nästan vad som helt för att bli av honom, denna kanske dödar dig?

kan säga att jag inte precis gillar spindlar...

Jag har svårt att tro att någon skulle jaga mig med en hammare utan att jag har gjort något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En hund är inte en människa. Vad är så konstigt i Cyprez berättelse? :D

Jag är van vid hundar men även du borde förstå att en hund inte jagar någon utan att dom har gjort någonting. Han försöker få det att låta som att hunden kom från ingenstans, rasande och försökte jaga/bita dom. Det har jag svårt att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är van vid hundar men även du borde förstå att en hund inte jagar någon utan att dom har gjort någonting. Han försöker få det att låta som att hunden kom från ingenstans, rasande och försökte jaga/bita dom. Det har jag svårt att förstå.

Det är sant, jag har verkligen ingen hundvana. Men det kanske finns någon liten damphund? :D Med tanke på de som biter ihjäl bebisar, och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sant, jag har verkligen ingen hundvana. Men det kanske finns någon liten damphund? :D Med tanke på de som biter ihjäl bebisar, och så.

Självklart finns det extremfall, likaså hos oss människor. Men eftersom att det bara är sådana fall som uppmärksammas så tror väl folk att det är vanligare än var det igentligen är. Skulle lika gärna varit en hund som blev uppspelt över att få se nytt folk och ville hälsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart finns det extremfall, likaså hos oss människor. Men eftersom att det bara är sådana fall som uppmärksammas så tror väl folk att det är vanligare än var det igentligen är. Skulle lika gärna varit en hund som blev uppspelt över att få se nytt folk och ville hälsa.

Hehe, ja. Och då fick han en spark i huvudet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är van vid hundar men även du borde förstå att en hund inte jagar någon utan att dom har gjort någonting. Han försöker få det att låta som att hunden kom från ingenstans, rasande och försökte jaga/bita dom. Det har jag svårt att förstå.

Hundar kan vara oförutsägbara. Det har hänt mig några gånger att hundar har barkat lös och dragit i ägarens koppel och morrat och skält. För övrigt låter man inte sin hund driva runt fritt i skogen. En allvarlig olycka kunde inträffat, hajade till som fan då något bara springer upp jämsides av mopeden.Hunden kom från någotstans, vet inte ens var, och sprang efter och skäld och ägaren såg jag inte röken av. Hunden fick sig en spark, men det var i själva verket ägaren som förtjänade den sparken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många här är inte rädda för spindlar? Jag är då det inte, och därför är det alltid jag eller pappa som får plocka bort spindlar när de kryper på väggarna. Iofs skulle jag aldrig plocka upp en stor/okänd spindeltyp frivilligt. Men däremot blir jag äcklad av vissa småkryp som bor ute i naturen, t.ex. gråsuggor eller tusenfotingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många här är inte rädda för spindlar? Jag är då det inte, och därför är det alltid jag eller pappa som får plocka bort spindlar när de kryper på väggarna. Iofs skulle jag aldrig plocka upp en stor/okänd spindeltyp frivilligt. Men däremot blir jag äcklad av vissa småkryp som bor ute i naturen, t.ex. gråsuggor eller tusenfotingar.

Man kan vara rädd för spindlar eller ha diagnoserad spindelskräck som yours truly. Jag vägrar ha öppet fönster i mitt rum då jag vet att spindlar kommer in. Jag brukar vända upp och ner på saker i mitt rum (gärna i hörn och så, flytta bokhyllor etc.) men samtidigt inse att om jag hittar en kommer jag flippa men om jag inte gör det så är det lugnt fast då kanske den bygger bo och föder en hel koloni med äckliga spindelbarn som kryper runt i rummet. Jag får fan kallsvett av att skriva detta. Om jag ser en spindel (utomhus eller whatever) så brukar jag först manligt panikdöda den för att sen få konstiga spasmer och ryck, det känns som det kryper spindlar över hela kroppen. En gång vaknade jag av att en spindel kröp över kudden. Jag grät och skrek och välte sängen för att sen inte sova i mitt rum på tre dagar. Aghagh, väldigt obehagligt bara att skriva ner sånt här.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan vara rädd för spindlar eller ha diagnoserad spindelskräck som yours truly. Jag vägrar ha öppet fönster i mitt rum då jag vet att spindlar kommer in. Jag brukar vända upp och ner på saker i mitt rum (gärna i hörn och så, flytta bokhyllor etc.) men samtidigt inse att om jag hittar en kommer jag flippa men om jag inte gör det så är det lugnt fast då kanske den bygger bo och föder en hel koloni med äckliga spindelbarn som kryper runt i rummet. Jag får fan kallsvett av att skriva detta. Om jag ser en spindel (utomhus eller whatever) så brukar jag först manligt panikdöda den för att sen få konstiga spasmer och ryck, det känns som det kryper spindlar över hela kroppen. En gång vaknade jag av att en spindel kröp över kudden. Jag grät och skrek och välte sängen för att sen inte sova i mitt rum på tre dagar. Aghagh, väldigt obehagligt bara att skriva ner sånt här.

Damn, låter väldigt jobbigt. :D

Hur är det på sommaren då? Då går det ju nästan inte att undvika spindlar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...