Jump to content

Bandy!


eliizar
 Share

Recommended Posts

Hur tror nu det går i år då? Blir det Bajen, VSk, Byn och Saik som det kommer handla om även i år? Skulle vara roligt med lite nya lag faktiskt :cry:

Forza Broberg

Haha så du håller på Broberg? Varför? Kommer du därifrån? Tycker du dom är häftiga? Gillar du märket? Robert Broberg?

Själv följer jag Broberg på text-tv under bandysäsongerna. Har släkt därifrån så det har bara blivit så. Go Broberg!

:angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 115
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha så du håller på Broberg? Varför? Kommer du därifrån? Tycker du dom är häftiga? Gillar du märket? Robert Broberg?

Själv följer jag Broberg på text-tv under bandysäsongerna. Har släkt därifrån så det har bara blivit så. Go Broberg!

:o

Ja, För dem är bäst, ja, ja, nej, nej!

Okey, skönt. Vart kommer du ifrån då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
Jag tycker att regelförslagen låter intressanta, ska bli kul att se hur de kommer att påverka. 5 avbytare, i form av en extra junior, är dessutom en riktigt bra ny regel.

Här en annan väldigt intressant "regeländring":

"Bandybollen byter färg:

Nu kommer den klassiska orange bollen att bytas ut, vilket innebär att samtliga matcher kommer att spelas med den cerisefärgade bollen. Syftet med färgbytet är att skapa en attraktivare bandy för både läktarpubliken och tv-tittarna."

Jag gillar även att man infört time-outs i bandy men jag har lite svårt att förstå reglen med ex antal avbytare..

Ska börja följa med nu när serien startat, bandy är en snabb sport och den spelas av smarta spelare.

Har aldrig orkat hänga med hur det har gått tidigare år och har ogärna sett särskilt länge på matcher som sänts på TV, men i år ska det bli ändring på det! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jag har imponerats av Sirius spel, men att dom skulle slå Edsbyn i arenan - det trodde jag absolut inte. Semifinalserien känns otroligt spännande och det här är jättebra för bandyn. Jag tror att de lag som slagits ut blir enormt inspirerade av Sirius, som visar att det verkligen går.

Uppsala har mycket att glädjas för i sportväg i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...