Jump to content

Bandy!


eliizar
 Share

Recommended Posts

Själv spelade man bandy när man var i 10 årsålder i runt 1 - 1 1/2 år och det var roligt. Kommer ihåg

mitt första mål, jag styrde in den med skridskon! ;)

Fick höra för någon vecka sedan att VSK spelade sina hemmamatcher på en sjö när det inte var någon

anläggning här i stan, och ibland kunde man inte slå hörnor för det fanns ingen is! Haha fyfan va kul att

åkaomring och plurra ner i vaker hela tiden. Laget får ny uppsättning spelare efter varje match för folk drunknar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 115
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 3 weeks later...
Haha, jag var faktiskt på denna matchen och såg internrbråket, vafan var det om?

Matchen då, massa missade frilägen och noll koncentration, men ingen fara på taket

matchen betydde nada och i kvarten kör vi!

Det var på skoj. Men det blev lite sura miner när folk råkade illa ut ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Elitserien är nu slutspelad och slutspelet ska snart dra igång. Motståndare/ -w/e- valdes igår. Och Broberg!? Grrr, hata Söderhamn!

Okej, härligt. Såg precis att Broberg får möta Västerås i kvarten, respass med andra ord. Jag själv är inte sådär jättefan, svartgula tröjor är vidrig kombination, det kryllar med sponsorer på tröjan och dom har precis som Kalmar ett kalsongmärke. Men endast för den kära släktens skull... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, härligt. Såg precis att Broberg får möta Västerås i kvarten, respass med andra ord. Jag själv är inte sådär jättefan, svartgula tröjor är vidrig kombination, det kryllar med sponsorer på tröjan och dom har precis som Kalmar ett kalsongmärke. Men endast för den kära släktens skull... :P

Jaha, du har lite Brobergsblod i ådrorna. Nu förstår jag varför du kan vara lite sur och gnällig ibland. :unsure:

Nej, men allvarligt. Broberg och främst Broberg Ultras (inte Seahawks), är världens avskum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, du har lite Brobergsblod i ådrorna. Nu förstår jag varför du kan vara lite sur och gnällig ibland. :unsure:

Nej, men allvarligt. Broberg och främst Broberg Ultras (inte Seahawks), är världens avskum.

Haha, ja men då är det nog mycket möjligt att jag kan ha fått min gnällighet därifrån. Men allvarligt, sur och gnällig? :P

Broberg Ultras är nog definitivt några man ska passa sig för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sandviken - Motala 2 - 6 i halvtid.

Faaaaaaaan! jag som skulle på bortamarchen idag om jag inte hade reptid klockan 4. men nej vad händer

skithuvudet som ska fixa lokalen smsar och säger att hon är sjuk... FUCK!

Äh, Jag håller på IFK Vänersborg eftersom man bor i Vänersborg.

Men det är .. ursäkta utrycket .. ett jävla skit lag i år.

Jag kommer ihåg för nått år sedan när vi hadde sami laakkonen, ari holopainen och några till finska superspelare.

Vi kom ju till semi final och grejjer.

Skönt att sesongen snart är över så tränaren förhoppningsvis kan ta sig i kragen och gör nått åt saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slutspel nu vafan liva upp tråden lite!

Matcher idag:

Hammarby IF/BF - Villa-Lidköping BK

Sandvikens AIK/BK - IFK Motala Bandy

Västerås SK/BK - Broberg/Söderh.Bandy

Edsbyns IF/BF - Vetlanda BK

Edsbyn hade det lite svårt mot Vetlanda och det känns som att det kan skrälla.

Om VSK vinner idag så är vi klara för semi, synd att jag ligger hemma och tuggar antibiotika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...