Jump to content

Festivaler '08


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag ska verkligen försöka ta mig till Pukkelpop i Belgien.

Bloc Party, The Killers, MGMT, Wombats, Dirty Pretty Things, Ian Brown, The Pigeon Detectives, The Cribs, Hot Chip, Futureheads, Klaxons DJ-set, We Are Scientists, The Subways och Lightspeed Champion.

Måste fixa resa dit så billigt som möjligt, och det svåraste, att få för mina föräldrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska verkligen försöka ta mig till Pukkelpop i Belgien.

Bloc Party, The Killers, MGMT, Wombats, Dirty Pretty Things, Ian Brown, The Pigeon Detectives, The Cribs, Hot Chip, Futureheads, Klaxons DJ-set, We Are Scientists, The Subways och Lightspeed Champion.

Måste fixa resa dit så billigt som möjligt, och det svåraste, att få för mina föräldrar.

Oh, galet bra lineup! F.ö. var Band of Horses riktigt bra igår.

post-8685-1214390018_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FUCKERS!

Ni med Bilddagbok kan ju titta till Plaisir och se om ni hittar nån vettig bild bland alla som ligger uppe.. De är lite spridna men det är bara över de senaste veckorna.

Vad pratar jag om för bilder då?

Jo hultsfredsbilder!

Leta på ifrån måndagen tills idag. Där finns det viktiga bilder och en jääävla massa oviktiga bilder.

Finns videos ifrån det mesta också.. FÖRUTOM DANKO JONES då såklart :S... Men de andra både fota jag o filmade... Hyffsad kvalité på filmningen iaf.. Ljudet är bra iaf :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska verkligen försöka ta mig till Pukkelpop i Belgien.

Bloc Party, The Killers, MGMT, Wombats, Dirty Pretty Things, Ian Brown, The Pigeon Detectives, The Cribs, Hot Chip, Futureheads, Klaxons DJ-set, We Are Scientists, The Subways och Lightspeed Champion.

Måste fixa resa dit så billigt som möjligt, och det svåraste, att få för mina föräldrar.

Under Hultsfred bodde du i Träsket, men vart i Träsket? Jag såg dig aldrig igen ju ^_^ .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Under Hultsfred bodde du i Träsket, men vart i Träsket? Jag såg dig aldrig igen ju :D .

Typ rätt långt in, på vänster sida om vägen, vid en stor lyktstolpe.

Här står jag vid vårt camp. :P

För övrigt verkar saker och ting fixa sig med Pukkelpop. Jag får åka för pappa, inte frågat mamma som brukar vara svårare, vi har hittat billigt flyg, och i Belgien åker man gratis på alla tåg genom festivalbiljetten. ^_^

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ rätt långt in, på vänster sida om vägen, vid en stor lyktstolpe.

Här står jag vid vårt camp. :D

För övrigt verkar saker och ting fixa sig med Pukkelpop. Jag får åka för pappa, inte frågat mamma som brukar vara svårare, vi har hittat billigt flyg, och i Belgien åker man gratis på alla tåg genom festivalbiljetten. ^_^

No! Så du säger att vi kan ha bott några meter ifrån varandra och inte träffats mer än en gång? Minns du stigen där vi möttes? (vad romantiserat det lät) Om man fortsatte gå längs den så kom man till mitt camp till slut, vi bodde precis vid vänster sida om vägen också, under en jamaikansk flagga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ rätt långt in, på vänster sida om vägen, vid en stor lyktstolpe.

Här står jag vid vårt camp. :D

För övrigt verkar saker och ting fixa sig med Pukkelpop. Jag får åka för pappa, inte frågat mamma som brukar vara svårare, vi har hittat billigt flyg, och i Belgien åker man gratis på alla tåg genom festivalbiljetten. ^_^

Fasen vad glesbefolkat det var där då. Usch, vi bodde uppe på det lilla berget precis efter matområdet mellan den städade campingen och festivalområdena.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fasen vad glesbefolkat det var där då. Usch, vi bodde uppe på det lilla berget precis efter matområdet mellan den städade campingen och festivalområdena.

Haha, kan se så ut på den där bilden, men till höger om där fotot slutar stod ju alla våra tält, området man ser är det vi skapade i mitten av tälten. ^_^ Var fullpackat i hela Träsket i år, vi fick gå i tusen år för att få plats.

Hade förresten sån jäkla tur, Babyshambles ställde förmodligen in resten av sin sommarturné i år. Dök inte upp i Norge på Hove i alla fall.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

No! Så du säger att vi kan ha bott några meter ifrån varandra och inte träffats mer än en gång? Minns du stigen där vi möttes? (vad romantiserat det lät) Om man fortsatte gå längs den så kom man till mitt camp till slut, vi bodde precis vid vänster sida om vägen också, under en jamaikansk flagga.

Haha, jag såg den flaggan 10 meter från oss ungefär! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min första festival någonsin var det, Hultsfred '08. Det första jag måste säga är att det gav mersmak och eftersom att det ligger så nära att åka till Hultsfred kommer jag antagligen göra ett återbesök nästa år, om de inte lägger det samma helg som studenten igen :doh:

Första dagen började med att kolla in Krunegård som faktiskt gjorde en ganska bra spelning, inte den bästa liveartisten kanske, men det ungefär så bra som jag hoppats på. Sedan laddade vi inför dagens, festivalens och kanske en av årets höjdpunkter, Babyshambles. När vi kom dit var det bara ett hundratal där och till vår förtjusning satt Pete på scenen även om det var ett tag kvar till spelningen skulle börja, så vi började tjoa och ha oss taggade som vi var. Vi drog igång med "Pete är inte full för han har pollenallergi", bara för att vi tidigare stött på några som pekade på en i vårat "gäng" och brast ut "Han är inte full för han har pollenallergi" ... vad ramsan kom ifrån från början vet jag inte men både vi och andra körde den hela festivalen, ganska kul :P Efter detta var det inget mer vi direkt såg fram mot, men vi studsade fram mellan bland andra Danko Jones, som inte direkt var min smak - men tyckte han var riktigt bra live. Sedan stod vi och kikade på RATM innan det var dags att gå tillbaka till tältet.

Dag nummer två, fredagen var den med minst band/artister vi ville se, men Hästpojken, The Hives, HIM, Afasi & Filthy samt Mustasch sågs bitar av. Dagens höjdpunkt var väl när jag och en kompis skulle gå och pissa bakom ett tält, när vi går därifrån stöter vi två snubbar från rockfoto.nu som frågade om vi ville vara med på bild. Jag kände inte för det, men min kompis var lite mer pepp och bestämde sig för att stå på händer på bilderna *klick* ... vilket slutade i en nedriven studio som de fick lov att fixa, för tydligen var Mustasch på väg dit för att "bli fotade med fans". Vi som var de enda där och det var ju "bara" en timme kvar tills de kom blev lovade att vara först och även om jag inte är något stort fan direkt lät det ju bra, så vi satte oss där och väntade. Såhär ser en full Qouad ut när han fotas med Mustasch. Var en ganska lång kö när vi skulle därifrån så det kändes ganska coolt just då i alla fall. Lyckad dag som dock var mer fylld av dricka, trevliga grannar och strosande än musik.

Sista dagen kom en polare som bara hade endagsbiljett, jag sprang till tåget och mötte honom och när vi kommer tillbaka till tältet körde vi igång med en smaskig frukost bestående av öl och smörgås. Följ av att jag blev lite "duschad" av en kompis, eller ja...hon skrubbade på mig med våtservetter. Efter att vi suttit ned med diverse nyfunna vänner bland grannarna drog vi mot festivalområdet för att kika på Mange Schmidt. Som var det enda vi planerat att göra innan fotbollen som var den första riktiga höjdpunkten för min del på dagen. Var även riktigt pepp på det. Lite sumpigt dock att vi möttes av beskedet att Linkin Park inte skulle komma, så vi stack efter fotbollen tillbaka till tälten och sedan ut på en promenad till några som tältade på en trädgård en bit bort. Där satt vi tills det var dags för Takida, som efter Babyshambles var det jag såg fram mest mot på förhand. Måste även säga att det var riktigt, riktigt jävla bra också. Jag och min polare som jag gick dit med blev lite försenade för att ett stolpskott till säkerhetsvakt var tvungen att förstöra dagen för ett sällskap precis bakom oss i kön. Men vi tryckte oss fram och trots att vi kom sena slutade det med att vi stod med endast en eller två rader människor mellan oss och scenen. Sjukt bra spelning. Sedan var det Håkan Hellström som skulle ses, men jag tappade bort honom jag var på Takida med, men gick med en annan till Håkan som jag råkade stöta ihop med. Dock var spelningen igång när vi kom och vi var inte sugna på att trycka oss fram så vi stod långt bak och diggade lite bara. Men vi stack och käkade kebab istället, för att hinna det medan det var tomt på folk där. När vi skulle tillbaka bestämde vi oss dock för att gå och ragga lite istället. Något som gick riktigt dåligt, men var sjukligt kul.

Säkert väldigt osammanhängande och random skrivet nu...men läs bäst ni vill :)

Som det verkar nu blir det inga fler festivaler för min del, förutom kanske malmöfestivalen. Men det är inte pga. musiken utan för att hälsa på lite folk vi träffade på Hultsfred. Tjupp.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...