Jump to content

Ni som har Playstation 3...


Vice.
 Share

Recommended Posts

har inte spelat på ett bra tag nu. ><

Har någon av er spelat något spel som ni kan rekomendera?

Tycker inte det pratas om så många PS3 spel, och får känslan av att de få spel som finns ute är ganska trista.

Bortsett från assins cread och drakes fortune (som jag har spelat).

Så jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde rekomendera något spel bortsett från sportspel, bilspel, och Call of duty 4 samt orangebox.

Jag hittar liksom inga spel i butiken som verkar bra, men jag kanske missar nått?

Dags att inse fakta?

There is no spoon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dags att inse fakta?

There is no spoon.

Och exakt vad har Xbox 360 utom Halo? Så himla många är inte spelen trots allt. PS3 har väl lite väl snålt register än, men det är ju enbart på grund av att 360 fick ett års försprång.

Vice.: Rainbow Six Vegas? Good stuff, I tell you. 8/10 av Gamereactor, vad Gamespot gav det kan jag tyvärr inte kolla eftersom datorn är helidiotisk just nu. (Gamespot litar jag på mer än GR eftersom GR har sin inskränkta syn på vad bra spel är.) Spelet är spännande, coolt och har väldigt lång speltid. Omspelbarheten är väldigt god eftersom det finns många multiplayerlägen inklusive Persistent Elite Creation, som låter dig bygga på din karaktär allteftersom du stiger i rang. Lägg därtill möjligheten att köra storyn med en kompis så har du ett väldigt lyckat spel. Eftersom det nu inte är direkt splitternytt så kan du säkert hitta det på Tradera för under 300, kanske rentav 230 om du har lika tur som jag. Spring och köp!

EDIT: Nu när jag bytt dator så funkar det att kolla Gamespot. De gav spelet 9.0 och med fyra "medaljer":

Outstanding Gameplay

Outstanding Co-Op Gameplay

Strong Competitive Multiplayer

Technichally Proficient Graphics (grafikpris för snygg grafik samtidigt som flytande framerate, typ)

Plus lite lovord, bland annat "The result is one of the very best tactical shooters made to date.". Jag vet inte vad som är dåligt med detta spel. Möjligen att vissa checkpoints är taskigt placerade (till exempel att man på en viss (väldigt svår) bana måste se en 50-sekunders helikopterscen när man dött (det blir många gånger)), och att Sixaxis-funktionen är rätt usel. Den kan man lyckligtvis stänga av, så man kör snake cam med högerspaken istället. En bugg jag stör mig på är att reservammunitionen ständigt visas som "13 skott kvar" eller nåt annat nummer som inte alls stämmer. Man kan tömma magasin efter magasin utan att siffran ändras, och helt plötsligt så är ammon slut. Det är den enda bugg jag märkt av - Gamereactor ljuger och överdriver som vanligt. Jag har då aldrig blivit av med mina teammates. Det skulle vara i 360-versionen isf.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och exakt vad har Xbox 360 utom Halo? Så himla många är inte spelen trots allt. PS3 har väl lite väl snålt register än, men det är ju enbart på grund av att 360 fick ett års försprång.

Tja, vi har ju några av dom där exlusiva titlarna. Gears of War, Amped, Mass Effect, Forza, Dead Rising, Saints Row, Far Cry, Crackdown. Detta är ju förvisso bara de exklusiva titlarna jag har ägt som jag vet att vääääldigt många gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, vi har ju några av dom där exlusiva titlarna. Gears of War, Amped, Mass Effect, Forza, Dead Rising, Saints Row, Far Cry, Crackdown. Detta är ju förvisso bara de exklusiva titlarna jag har ägt som jag vet att vääääldigt många gillar.

Gears of War finnes till PC, Mass Effect är på väg till PC och Far Cry finnes till PC (dessutom orginalversionen, alla andra versioner har fått kassa recensioner).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa recensionen av Gears of War någonsin:

För er som gillar Gears of War så rekommenderar jag att åka lidingöbanan.

En stor del av sträckan är det bara ett spår men ibland så delar sig det spåret i två pararella spår, för att sedan bli ett. Andra likheter är att det är en stor del av sträckan är visuellt slående, det går alltid rakt fram förutom ibland när den stannar för att släppa på mer folk, det är väldigt tråkigt att åka tåget eftersom man redan gjort det varje dag i ett helt år, samt att vagnarna som används för att leverera dig till ditt mål har vart igång sen 1976.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...