Jump to content

Ni som har Playstation 3...


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Njo, tänkte att den var till för frågor, om hur PS3 funkar, ev problem mm. Inte att rekomendera spel i.

Tack för de här förslagen, ska kolla upp den närmare!

Resistance fall of men, bra?

Dålig styrning, konstigt och jobbigt. Har visserligen bara spelat 10 minuter, ska man fortsätta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Playstationkontrollen är inte till för FPS. :naughty:

Du menar skjutspel, japp håller med.

Med en datormus kan man sikta in på en snubbe snabbt, det kan man fasen inte med kontroller. Man flyttar antingen för mycket elelr för lite. En av anledningen till att jag är allergisk mot sådana spel på konsoll!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar skjutspel, japp håller med.

Med en datormus kan man sikta in på en snubbe snabbt, det kan man fasen inte med kontroller. Man flyttar antingen för mycket elelr för lite. En av anledningen till att jag är allergisk mot sådana spel på konsoll!

FPS = First Person Shooter, for your information sir.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar skjutspel, japp håller med.

Med en datormus kan man sikta in på en snubbe snabbt, det kan man fasen inte med kontroller. Man flyttar antingen för mycket elelr för lite. En av anledningen till att jag är allergisk mot sådana spel på konsoll!

Mja, FPS på konsoll är det faktiskt inget fel på, så länge det inte är playstation. Kontrollen är till för folk men tummarna väldigt långt ner, typ på vristerna. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...fall of men suger våta sockar.
Nej, det gör det faktiskt inte. Det är riktigt bra, och om du är allergisk mot kontrollerna så rekommenderar jag Optionsmenyn. Den har inte Gamereactor heller hört talas om - VARJE gång de klagar på styrningen (i ett spel som jag har, och gillar styrningen i) så har jag sett att de inte rört optionsmenyn för att ändra. VCS är ett fint exempel, de klagar på att man inte kan göra en driveby och svänga samtidigt. Well, who the hell kör med handbroms på R och "titta omkring" med L+styrspak? GR. -_-

Hursomhelst, om du inte gillar FPS-kontroller på konsol så brukar det i 10 fall av 10 hjälpa att invertera Y-axis på högerspaken. Det låter väl konstigt för den som aldrig känt efter själv, men det känns helt naturligt att sikta uppåt när man drar spaken bakåt (neråt).

Angående spelet i sig är det definitivt värt att spela vidare, storyn utvecklas till det mycket bättre, fienderna likaså, vapnen likaså, banvariationen och dess uppdrag likaså. Framförallt blir det mycket roligare att planera sina strider beroende på vilka vapen man har, och vilka som är lämpliga. Ashärligt att kötta Chimera med shotgun på den banan man får snipern på :lol:

(Ja, spelet är värt en wubsmiley. Spela vidare och se själv. Gamereactors 6/10 är elakt. Minst 7 ska det få.)

Du menar skjutspel, japp håller med.

Med en datormus kan man sikta in på en snubbe snabbt, det kan man fasen inte med kontroller. Man flyttar antingen för mycket elelr för lite. En av anledningen till att jag är allergisk mot sådana spel på konsoll!

Som sagt, ändra högerns Y-axel så mår du bättre.

Ett spel som måste införskaffas är Rainbow Six: Vegas. Ett mycket bra spel hittills som kittlar SWAT-teamnerverna ordentligt. Först var jag sur på spelet för att det krävde en widescreenteve för rätt proportioner - det går inte att fixa 4:3-format i nån optionsmeny. Sen blev jag sur för att man inte kunde ändra ljusstyrkan i spelet - det måste göras med teven. Min teve är begagnad med två multifjärrar som kompletterar varandra, men ingen av dem kan ändra ljusstyrkan. Därför tyckte jag att spelet var väldigt mörkt i början, men det blev bättre.

Framförallt var jag i början förbannad på att man springer omkring ensam och köttar folk. Det var en skymf mot RB6-serien tyckte jag; "man ska ju kunna dö lätt och man ska planera sina uppdrag i minsta detalj! Man får inte ens göra sina egna waypoints här ju! Och varför har man inga lagkamrater?! :w000t: ". Lyckligtvis var det bara första uppdragen man var ensam i, därefter får man sina lagkamrater man kan beordra till diverse saker. Dessutom är det en riktig befrielse att tåla ett visst antal skott under en viss tid innan man dör, men när tiden gått är man vid full hälsa. (Jämför Halo (3) tex.) Detta gör att man inte måste spela i 20 minuter per uppdrag för att sen dö av nåt randomskott i sista rummet. Det finns checkpoints spridda över banans förlopp som gör att man aldrig måste börja om från en plats alldeles för långt bak.

Efter bara nån timmes spelande insåg jag att spelet är fantastiskt. Ja, fantastiskt vågar jag nog påstå. Uppdragen är lagom svåra, fienderna lagom skjutbenägna, men framförallt är det härligt att kunna interagera med miljön så mycket jämfört med äldre RB6-spel. Det är fortfarande inte så märkvärdigt, till exempel kan man fortfarande inte hoppa över t.ex. en stol som är i vägen. Man måste gå runt. Vad som är nytt är att man kan ta skydd bakom väggar, dörrar, krukor, stolpar och pelare, bilar...

Det blir mycket intensiva eldstrider när man plötsligt befinner sig mitt i ett inferno av tjugotalet terrorister som vill ha ens blod. Scenariot börjar med att du smyger fram till dörrspringan med en Snake Cam, som du styr i alla riktningar och med Night Vision aktiverad avslöjar fiendens position. Man ger sina lagkamrater order om ljuddämpare och enbart svarseld för bästa smygteknik när du öppnar dörren och kryper längs med lastbilens sida, men plötsligt blir du upptäckt av någon och kulorna viner. Av med ljuddämparen och fri eldgivning beordras, varefter du kastar en rökgranat för att försvinna och du sätter på dig Thermal Goggles för att fortfarande kunna se fiendens värmeskuggor. Frag Grenades flyger, lagkamrater beordras flankera fienden, du tar ut snipern på taket medan lagkamraterna under tiden tagit ner den terrorist bakom dig som just var på väg att ge fyr. Någon av ditt lag faller, du beordrar den som fortfarande är på benen att läka honom. Under tiden ger du honom supportive fire bakom pelaren du tagit skydd bakom. Den fallne är snart på benen igen, och kan ta hand om trion terrorister som just breachat dörren intill. Tre skottsalvor ljuder, röken lättar, en sista granat smäller till i scenariot och rummet är tömt.

:):mf_doof::D

...visst låter det väl härligt? :naughty: Lite väl euforiskt blev det väl, men spelet är asbra och väl värt sina pengar. Det enda jag fortfarande stör mig på är att man inte kan använda motion sensor till Snake Cam utan att den ska bli inverterade axlar på. Invertering är bra med analoga spakar, men knappast till SIXAXISens motion sensor. Det går inte att ändra, och det stör jag mig på. Det är också rätt märkligt att man inte kan ställa in varken typ av tv (16:9 / 4:3) eller upplösning på den. Jag har en 20"ish burkteve tills vidare, och texten är skitliten. Att den är 4:3 gör dessutom att formerna blir förvrängda - cirklar blir ovala, tex. Överlag ett mycket bra spel som är värt besväret att komma förbi den första tveksamhetströskeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående spelet i sig är det definitivt värt att spela vidare, storyn utvecklas till det mycket bättre, fienderna likaså, vapnen likaså, banvariationen och dess uppdrag likaså. Framförallt blir det mycket roligare att planera sina strider beroende på vilka vapen man har, och vilka som är lämpliga. Ashärligt att kötta Chimera med shotgun på den banan man får snipern på >_<

Och det finns orsak att spela om det en andra gång med dem nya vapnen man unlockar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din quote slutade vid punkten du startade på. Lär dig quota.

Lär dig läsa. Nytt stycke betyder nytt ämne, i detta fall ett nytt spel. Speciellt med fetmarkeringen borde du ha fattat. Speciellt när jag säger "skymf mot RB6-serien". Borde inte det vara ett förbannat klart tecken på att det inte handlar om Resistance utan Rainbow? :ph34r:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

l9k5b42gec9n.gif

har inte spelat på ett bra tag nu. ><

Har någon av er spelat något spel som ni kan rekomendera?

Tycker inte det pratas om så många PS3 spel, och får känslan av att de få spel som finns ute är ganska trista.

Bortsett från assins cread och drakes fortune (som jag har spelat).

Så jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde rekomendera något spel bortsett från sportspel, bilspel, och Call of duty 4 samt orangebox.

Jag hittar liksom inga spel i butiken som verkar bra, men jag kanske missar nått?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...