Jump to content

Empire frågor


BroDD
 Share

Recommended Posts

Har precis kommit så man kan börja me det här empire grejset...

Hur vet man vilka empire som ägs av speciella gäng?

Har sett att det brukar (eller det kanske alltid gör?) står bilar utanför, är de olika bilar för varje gäng?

Hur många empirebyggnader finns det?

Är det olika uppdrag i varje empire byggnad? Fattar inte det här med uppdragen i empire riktigt... :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis kommit så man kan börja me det här empire grejset...

Hur vet man vilka empire som ägs av speciella gäng?

Har sett att det brukar (eller det kanske alltid gör?) står bilar utanför, är de olika bilar för varje gäng?

Hur många empirebyggnader finns det?

Är det olika uppdrag i varje empire byggnad? Fattar inte det här med uppdragen i empire riktigt... :doh:

Ett svar kan jag! Det finns runt 30 empire byggnader du kan ta över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis kommit så man kan börja me det här empire grejset...

Hur vet man vilka empire som ägs av speciella gäng?

Har sett att det brukar (eller det kanske alltid gör?) står bilar utanför, är de olika bilar för varje gäng?

Hur många empirebyggnader finns det?

Är det olika uppdrag i varje empire byggnad? Fattar inte det här med uppdragen i empire riktigt... :whistling:

1 + 2: På kartan finns det ikoner för varje empireställe, om du markerar det står det vilket gäng som äger det, och lite annan info... Sedan har även olika gäng olika bilar... Efter en stund lär du dig vilka bilar och motorcyklar som kommer från vilka gäng. :)

Vet inte hur många empirebyggnader det finns helt säkert, men runt 30 som Rixxz här sa låter ganska rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns exakt 30 st.

Det finns en sorts uppdrag i de 6 olika empiresakerna

henkiboj kan det dära, ska se om jag kan luska fram det... sådär ja.

Det är heniboy som har skrivit allt

Empire Building

En helt ny feature i GTA: Vice City Stories är Empire Building. Det går ut på att man ska ta över andra gängs affärer genom att attackera deras byggnader, och sedan köpa upp dem och bygga sin egen affärsverksamhet. Det liknar gänterritorier i San Andreas, men här finns det fler valmöjligheter med de ställen man tagit över.

Man kan välja mellan tre storlekar på den byggnad man tagit över: Small-Time, Medium Venture och High-Roller. En liten verksamhet kostar mindre pengar att köpa, men ger i gengäld mindre inkomster. Skaffar du High-Roller för första gången till en verksamhet får du dess speciella kläder i din garderob. Pengar betalas ut direkt till din ficka klockan 16.00 varje dag. Är du på ett uppdrag, får du betalt efter att uppdraget klarats av, avbrutits eller misslyckats. Ju fler sidouppdrag du gjort inom varje respektive bransch, desto större inkomster får du varje dag.

När du ska ta över en byggnad skjuter du sönder fordonet utanför.

Folk kommer ut och vill ta kål på dig.

Du svarar med samma mynt, går in i byggnaden och fortsätter med resten av gängmedlemmarna och deras utrustning.

Därefter går du ut ur byggnaden och går till skylten utanför. Tryck "Pil Upp" och välj typ av affärer.

Det finns sex olika affärsverksamheter, alla med olika sidouppdrag och respektive tjänstebilar.

Potection Racket

En skyddsverksamhet för stadens olika butiker. De betalar dig för att få väpnat skydd mot rånare och rivaliserande gäng.

Fordon: Idaho

Specialuppdrag: Det är uppdelat i fem sorters saker man ska göra.

1: Utpressning. Åk till en affär, förstör deras utrustning och få dem att anställa er som skyddsansvariga.

2: Anfall. Åk till en affär, döda rivalgängets vakter och förstör deras butik.

3: Försvar. Åk till din affär som attackeras av rivalgäng.

4: Rollbyte. Åk till en affär och ta över deras verksamhet.

5: Försvar av 4. Åk till en nyligen övertagen, nu attackerad affär och se till att rivalgänget inte gör som du i nummer 4.

Loan Shark

En verksamhet där pengar lånats ut, men kunderna betalar ibland inte tillbaka. Då ser du till att du får igen dina utlånade pengar.

Fordon: Admiral

Specialuppdrag: Väldigt onyskapande. Börja med att åka ikapp en PCJ-600. Stjäl den och åk till din byggnad. Sen ska du göra samma sak med en fullastad Rumpo. Därefter går detta om hela tiden, med samma fordon, tills du skaffat 15 fordon totalt. Om R* åtminstone hade satt en random-funktion till vilka fordon som ska hämtas in vore det väl acceptabelt, men att ständigt hämta en motorcykel och en van om och om igen känns väldigt ogenomarbetat. Det kan ha kodats på en kafferast, vad vet jag.

Prostitution

En pimpingverksamhet precis som LCS-uppdraget "Bone Voyuer" eller Pimping R3-missions i San Andreas.

Fordon: Polaris V8

Specialuppdrag:

1. Plocka upp första tjejen från din startplats.

2. Ta med henne till kunden.

3. Plocka upp den andra tjejen på startplatsen.

4. Ta med henne till kunden.

5. Plocka upp tjej #1.

6. Döda kunden, om du måste.

7. Av tjejen får du 100 dollar.

8. Ta med tjejen till nästa kund.

9. Plocka upp tjej #2.

10. Upprepa steg 6 (om nödvändigt) och nummer 7.

Fortsätt med steg 5-10 tills du gjort 15 ärenden.

Drugs

Verksamhet där du köper och säljer droger.

Fordon: Stallion

Specialuppdrag: Sex stycken.

1: Köp. Ta med en väska med pengar, åk till en mötesplats där du överlämnar pengar och mottar en van fylld med droger.

2: Bluffad överenskommelse. Åk med vanen till platsen där du ska motta pengarna. väl när du är där vill köparna döda dig och ta din van. Du dödar istället dem, och tar deras pengar hem igen tillsammans med din van.

3: Farligt köp. Samma som nr 1, men du måste ta dig hem med tre stjärnors efterlysning.

4: Tarvligt försök. Börjar som nr 1, men säljaren smiter. Ta hans van med hem.

5: Bakhåll. Börjar som nr 1, men du blir överfallen av Bikers. Röj fältet på Bikers och ta hem vanen med Bikers hack i häl.

6: Samma som nr 1, men här sker affären till sjöss med hjälp av Jetskis.

Smuggling

Verksamhet där du ska plocka upp lådor med smuggelgods som kastas ut från helikoptrar. Ju fler lådor som plockas upp och kommer hem intakta, desto mer pengar får du per enskilt uppdrag.

Fordon: Sabre Turbo

Specialuppdrag: Sex stycken.

1: Hämta 15 paket som släpps ner från helikoptern. Åk till kajen och kör hem paketen i en van.

2: Samma sak, men med två båtar till konkurrens och en extra helikopter.

3: Samma som nr 1, men du måste hem med fyra stjärnors efterlysning.

4: Samma som nr 2, men du måste hem med fyra stjärnors efterlysning.

5: Samma som nr 1, men efter paketupphämtning får du utmaning av andra båtar.

6: Samma som nr 2, men denna gång skjuter de. På vägen hem har du en fyrstjärnig efterlysning.

Robbery

Verksamhet där du ska stjäla bilar och ta dem till din byggnad.

Fordon: Landstalker

Uppdrag: Sex stycken. Samtliga går ut på att stjäla omkringåkande bilar som oftast har väpnat skydd.

Väl när du har dina byggnader måste du försvara dem från rivalgäng som kommer och attackerar dina byggnader. Kommer du inte dit i tid, har du en skadad byggnad som ger mindre pengar. Gå in till plantavlan och reparera byggnaden för 500 dollar.

Ju mer du muckar med folk, desto fler attacker kommer du få att hålla på med. Därför är det bäst att ta ett gäng i taget, och helst alla deras byggnader på samma gång för att "utrota" dem helt. Har du bara attackerat t.ex Cholos får du inget problem med de andra. Däremot har du fullt upp med Cholos tills de inte längre finns på kartan, och det blir värre ju fler attacker du gjort.

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny fråga...

Har tagit över alla bikerställen förutom ett, det står ingen mc utanför så hur ska jag kunna ta över det stället?

Har varit dit flera gånger men det står aldrig nån motorcykel där, så.. hur gör jag?

Det är en bugg, antar jag. Det är bara att fortsätta åka dit nu och då. Runda av med att göra lite speciella saker. Åk långt ifrån, köp vapen på ammunation, gå in i mall, och lite sådär... Det borde fixa sig någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Empirebyggning suger något alldeles majestätiskt. Nu har jag tagit över alla 30 ställen, men likt förbannat kommer det Sharks och attackerar mig! :wub::wub:;):)

Står inte ut längre, har kämpat som fan med det här. :D

HAHA, så var et för mig också, stog nästan inte heller ut. Men efter ett tag så slutar de att anfalla och du slipper dom för alltid

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
Det var ett tag sen jag spelad VCS men jag har för mig att det är

efter uppdraget där man dödar Marty

Japp.

Han är ju den första "Empire ägaren" man träffar, och när han sen dör så tar man ju tilfället i akt.

Tröttnade dock rätt snabbt på det där med att ta över olika verksamheter. Inget man spenderar mycket tid på efter det att storyn tar slut. I alla fall inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp.

Han är ju den första "Empire ägaren" man träffar, och när han sen dör så tar man ju tilfället i akt.

Tröttnade dock rätt snabbt på det där med att ta över olika verksamheter. Inget man spenderar mycket tid på efter det att storyn tar slut. I alla fall inte jag.

jag tog över alla byggnader... Men det var segt som tusan

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

w00t??? Den är ju lika bra som Vice Citys story ta mig tusan.

Njääeee. Nej. VCS-storyn är bra och berättas på ett snyggt sätt (speciellt med Lance) men det finns inga uppdrag som är avgörande för storyplotten. All story berättas i cutscenes och ingenting får man reda på genom att spela själva uppdragen. Där skiljer sig VCS och VC åt ganska markant. Det enda riktigt betydelsefulla uppdraget för storyn i VCS är när man

stjäl de två lastbilarna med kokain som man trodde var Martinez

. Plus de sista uppdragen, när man

dödar alla som är kvar

, men då är ju storyn i princip redan färdigberättad.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...