Jump to content

nVidia 8800GT


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ehehe..

x2 Dual Core Processor 3800+ 1.99ghz

Whut about dat?

det beror på, om du kör ett GPU-krävande spel(t.ex Crysis) så kommer inte den där flaskhalsa nånting, utan då är det snarare grafikkortet som bestämmer hur höga inställningar du kan ha.

Jag har en exakt likadan processor och har som sagt beställt ett 8800gt :unsure:

edit: fick kortet i förrgår, FYFAN vilken skillnad mot mitt gamla 7600gt :confused:

kör CoD 4, NFS: PS på högsta och eftersom jag har xp kan jag bara köra med High inställningar på Crysis, vill gärna testa very high men får "nöja mig" med allt på high och 8x AA.

82a8t3q_961863_0.png

Redigerad av päronpung
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Fick mitt kort igår. Försökte koppla in men hittade inget ställe att köra in strömsladden. Siana sa att det skulle sitta i nätagget. Men wtf, min sladd är kanske 10cm lång. Finns inte en chans att den någonsin skulle nå upp till nätagget.. Accordin' to Siana så skall jag köpa förlängningsladd. Vet någon vad för sorts och vart man kan köpa såna? Var och kollade i några affärer men tycktes inte finnas sladdar man har INNE i datorn någonstans..

Hursomhelst.. Skall jag ha förlängningssladd eller en ny sladd som är längre? Länka gärna något. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick mitt kort igår. Försökte koppla in men hittade inget ställe att köra in strömsladden. Siana sa att det skulle sitta i nätagget. Men wtf, min sladd är kanske 10cm lång. Finns inte en chans att den någonsin skulle nå upp till nätagget.. Accordin' to Siana så skall jag köpa förlängningsladd. Vet någon vad för sorts och vart man kan köpa såna? Var och kollade i några affärer men tycktes inte finnas sladdar man har INNE i datorn någonstans..

Hursomhelst.. Skall jag ha förlängningssladd eller en ny sladd som är längre? Länka gärna något. smile.gif

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319547#ProductTabs

Redigerad av päronpung
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden snabbt.

Jag lirar olika spel som exempelvis CoD4 och BF2 och jag är alltid tvungen att sänka till lägsta!. Beror detta på att jag har ett dåligt grafikkort eller en dålig processor?

Processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+

Grafikkort: NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden snabbt.

Jag lirar olika spel som exempelvis CoD4 och BF2 och jag är alltid tvungen att sänka till lägsta!. Beror detta på att jag har ett dåligt grafikkort eller en dålig processor?

Processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+

Grafikkort: NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache

Processorn är inte spríllans ny men borde funka rätt hyffsat, grafikkortet verkar vara lite budget ;x

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Processorn är inte spríllans ny men borde funka rätt hyffsat, grafikkortet verkar vara lite budget ;x

Grejjen är att jag gärna vill spela med 2x AA :mf_doof: . Jag skiter rätt så mycket i Texturen och Terrain men AA är rätt så viktig för mig. Den ger spelet liv :rolleyes: . Så, är det grafikkort som segar eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejjen är att jag gärna vill spela med 2x AA :mf_doof: . Jag skiter rätt så mycket i Texturen och Terrain men AA är rätt så viktig för mig. Den ger spelet liv :rolleyes: . Så, är det grafikkort som segar eller?

Ja, körde BF2 mycket förut och det gyck väl hyffsat ok, har ett riktigt bra AGP-kort (GF 7800GS) men en flaskhalsprocessor, så det är nog ditt grafikkort det hänger på, fast jag körde aldrig med AA på :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket kostar ett hyffsat bra grafikkort som klarar 2x AA på CoD4 och BF2? :rolleyes:

Beror ju det helt på vilken upplösning du tänkt köra i, 1024x768 behövs ju inget monsterkort. Men över så kan man behöva kosta på sig en del, speciellt med en seg processor.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343486

Måhända?

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det han menade Einstein!! Han uttryckte det bara på ett vänligare sätt en vad du gjorde :rolleyes:

Du tror inte jag var ironisk också, förbenade fiskpinne. :mf_doof:

---

Till frågan i hand, Tux: Jag har ett X1950Pro 256 mb som utan problem klarar det, dock tillsammans med en bättre processor, och det kostar omkring tusenlappen. Radeon HD3850 för omkring 1500 kr är ett lämpligt substitut, finns väl till både AGP och PCIe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...