Jump to content

Halloween-kostymer


darkjak
 Share

Recommended Posts

Suck ..

Jag menar liksom i REGEL så klär jag inte ut mig till folk från TV-serier, knackar på hos grannen, säger bus eller godis, kastar ägg och toapapper på hus och bilar, jag dekorerar inte mitt hus med skelett och pumpor etc. etc.

Där nånstans.

Vadå suck? Jag frågade, påstod ingenting.

Om det där är definitionen av att fira Halloween gör inte jag heller det :w000t: Tror aldrig vi haft en pumpa hemma ens.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Vadå suck? Jag frågade, påstod ingenting.

Om det där är definitionen av att fira Halloween gör inte jag heller det :w000t: Tror aldrig vi haft en pumpa hemma ens.

Det var en ifrågasättning enligt mig.

Hur firar man annars Halloween?

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slutade att fira halloween för ett "antal" år sedan.

Men nu drar jag till småland med Ice på lovet och har en seriös meteltids halloweenfest med ~40 personer.. ._.

Dunno what 2 take tho.

Har varit där på en piratfest också, det var kul.

Blir säkert kul denna gången med.>

Edit: Fira halloween enligt mig som ung;

*Pumpa.

*Fåniga halloween-kostymer.

*Mat, dryck och godis som är färgat med karamellfärg.

*En skräcktunnel/Hus/Vind/Källare att skrämma skiten ur folk.

*Film, en läskig en.

*Stanna uppe ända till 12, för då kommer ju alla spöken.

Bus eller godis, uschnej.

Sånt sysslar bara amerikaner med.

:w000t:

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en ifrågasättning enligt mig.

Hur firar man annars Halloween?

Jag avslutade ju posten med "eller vad räknas som fira"?

Jag vet inte, då jag aldrig tyckt mig fira Halloween innan. darkjak verkade ju mena att fira var att ha på sig en kostym, eller så, och det innebär ju antagligen att man går på någons slags bjudning då man kanske inte går till skolan/jobbet utklädd.

Och i våran ålder brukar man ju inte gå ut och köra bus-eller-godis heller, så jag tog det nog som att man hade Halloweenfest. Och det var det snack om att våra ettor, tvåor och treor skulle ha tillsammans så isåfall såg jag det som att jag firade när jag gick på den, utklädd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suck ..

Jag menar liksom i REGEL så klär jag inte ut mig till folk från TV-serier, knackar på hos grannen, säger bus eller godis, kastar ägg och toapapper på hus och bilar, dekorerar inte heller mitt hus med skelett och pumpor etc. etc.

Där nånstans.

K...

Tror inte att nån här på forumet ska fira på det viset. Jag ska till kårhuset, där lördagens fest ska ha Halloween tema. Gratis inträde för de som följer kvällens tema, i stort sett varje temakväll. Mina klasskamrater ska klä ut sig till undead rogue och orchish horde (stavning).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helvetes jävla skit, ska alla jävla snorungar gå runt och knacka dörr nu igen. Förra året fick de oskalade potatisar, måste vara kreativ i år...

Sätt upp en rörelsekänslig kamera, så du ser dom innan dom plingar. Sen lutar du ut dig genom fönstret och skjuter slime på dom med någon random vattenpistol :w000t:

Eller softairgun xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

K...

Tror inte att nån här på forumet ska fira på det viset. Jag ska till kårhuset, där lördagens fest ska ha Halloween tema. Gratis inträde för de som följer kvällens tema, i stort sett varje temakväll. Mina klasskamrater ska klä ut sig till undead rogue och orchish horde (stavning).

Är inte det lite... geekigt? :w000t:

Liksom:

En het häxa med stora bröst: Hej snygging, vad är du utklädd till?

Undead Rogue: öö.. rogue... en Undead rogue.

En het häxa med stora bröst: öh, okej?

Undead Rogue: Japp... jag är level 15.

En het häxa med stora bröst: tss.. hejdå.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte det lite... geekigt? :w000t:

Nej, nej, inte alls. Det är allmänt känt att kvinnor attraheras av rollspelsengagerade alfahannar.

---

Själv ska jag klä ut mig till Karl Marx eftersom det finns få saker som är mer skrämmande än en äkta kommunist! Sen ska jag äta salta pinnar, fiskpinnar och finska pinnar och titta på skrämmande filmer som Casper och Brokeback Moutain. <_<:unsure::D

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte det lite... geekigt? :w000t:

Liksom:

En het häxa med stora bröst: Hej snygging, vad är du utklädd till?

Undead Rogue: öö.. rogue... en Undead rogue.

En het häxa med stora bröst: öh, okej?

Undead Rogue: Japp... jag är level 15.

En het häxa med stora bröst: tss.. hejdå.

Eh...

Det var en HON som skulle vara undead... Kanske det inte var rogue... Scrouge kanske? Ni vet, sånna där lilahudiga tjejer med jättelite kläder på sig. Är inte alls insatt i WoW, kan faktiskt i princip inget om Warcraft, eller några andra av Blizzards spel heller för den delen. Och nej, hon spelar inte heller WoW. De e helt enkellt så att alla vi som pluggar datorspelsutveckling har valt att i regel klä oss som spelfigurer... Frankenstein o gänget är för gammalmodiga för oss.

I och med att jag jobbar på sexmästeriet kan jag föreslå festteman, kanske ska föreslå cosplay nån dag:P

Förresten, har nån en bra idé om hur jag ska smälla dit en streckkod i nacken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh...

Det var en HON som skulle vara undead... Kanske det inte var rogue... Scrouge kanske? Ni vet, sånna där lilahudiga tjejer med jättelite kläder på sig. Är inte alls insatt i WoW, kan faktiskt i princip inget om Warcraft, eller några andra av Blizzards spel heller för den delen. Och nej, hon spelar inte heller WoW. De e helt enkellt så att alla vi som pluggar datorspelsutveckling har valt att i regel klä oss som spelfigurer... Frankenstein o gänget är för gammalmodiga för oss.

I och med att jag jobbar på sexmästeriet kan jag föreslå festteman, kanske ska föreslå cosplay nån dag:P

Förresten, har nån en bra idé om hur jag ska smälla dit en streckkod i nacken?

Spritpenna...

Kliserlapp...

Tatuera dig...

----

"Firar" väl egentligen inte Halloween alls, men jag skulle gäran vilja, dagen i ära, ut på stan och skrämma ungar/människor. Sedan blir det väl någon fest så då "tvingas" man väl att göra något i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...