Jump to content

Army of Two


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Var hälsad! Jag knåpar ihop denna tråd eftersom jag har lite frågor, och eftersom det inte tycks finnas nån tidigare tråd om spelet kan den lika gärna få bli officiell :>

Vad har ni för förväntningar av spelet? Vilken konsol köper ni det till? Köper ni det alls? Vad tycker ni om idén om ett spel som till 100% går ut på att samarbeta? Själv anser jag att det är en fantastisk spelidé och att det är konstigt att ingen tänkt på det förr. Eller, "ingen" var väl att ta i, men det verkar vara ett riktigt seriöst utvecklat spel as far as I can tell.

Saker jag undrar: Co-op ska ju gå både online med andra och offline med en bot som medhjälpare. Däremot ska det tydligen inte finnas offline-multiplayer mot botar. Men, när man kör co-op med två kontroller i samma soffa till samma konsol (PS3 i mitt (framtida) fall), är det splitscreen eller måste man på nåt konstigt sätt ha två konsoler? Har kollat lite smått på deras officiella sidas forum, och det bästa jag fått fram är detta, från en medlem: "The game is listed as 2 player local capable - so split screen should be available - unless they restrict the two of you to stay in the same screen area - which wouldnt really work". Nån som vet?

Posta på och diskutera, vetja! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var hälsad! Jag knåpar ihop denna tråd eftersom jag har lite frågor, och eftersom det inte tycks finnas nån tidigare tråd om spelet kan den lika gärna få bli officiell :>

Vad har ni för förväntningar av spelet? Vilken konsol köper ni det till? Köper ni det alls? Vad tycker ni om idén om ett spel som till 100% går ut på att samarbeta? Själv anser jag att det är en fantastisk spelidé och att det är konstigt att ingen tänkt på det förr. Eller, "ingen" var väl att ta i, men det verkar vara ett riktigt seriöst utvecklat spel as far as I can tell.

Saker jag undrar: Co-op ska ju gå både online med andra och offline med en bot som medhjälpare. Däremot ska det tydligen inte finnas offline-multiplayer mot botar. Men, när man kör co-op med två kontroller i samma soffa till samma konsol (PS3 i mitt (framtida) fall), är det splitscreen eller måste man på nåt konstigt sätt ha två konsoler? Har kollat lite smått på deras officiella sidas forum, och det bästa jag fått fram är detta, från en medlem: "The game is listed as 2 player local capable - so split screen should be available - unless they restrict the two of you to stay in the same screen area - which wouldnt really work". Nån som vet?

Posta på och diskutera, vetja! :(

Verkar bli ett sjukt skönt spel! Ett solklart köp från min sida. När släpps det? Har för mig att det var någongång i November.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag verkar ha fått svaret på min splitscreenfråga iallafall :lol: Härligt, det här blir nog det första spel jag skaffar till PS3 :o

EDIT: Lajnux:

Ska du köpa't till PS3 eller Xbox 360? Kan vara bra att veta, om det ska ha en online-co-op-funktion som det ryktas om... >_<
Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, då blir det Henki och Sniper som röjer och plöjer fältet, alltså. Törs man gissa vilket vapen du föredrar? >_<

Härlig trailer, förresten. Skönt med spel som har en hel del humorinslag - skrattade till en del när han stack upp huvudet och blev beskjuten på en gång :lol:

Mjo... men jag skaffar inte PS3 förens till jul :mellow:

Du kan gissa om du vill :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo... men jag skaffar inte PS3 förens till jul :o

Du kan gissa om du vill >_<

Jag skaffar PS3 ganska lagom till AO2s release, så det får bli mitt releasespel istället för Motorstorm och Resistance. Kollar just nu priser för fullt för att kunna avgöra om jag köper Starter Pack eller det vanliga. Köper jag Starter kommer jag sälja spelen till Digistore för totalt 300, och därmed har jag fått en extra handkontroll för ringa hundralappen. Annars blir det vanliga paketet så billigt att jag istället tjänar på att köpa en kontroll vid sidan av. Men det tror jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick just veta att AO2 skjuts upp till februari 2008, minst :mellow: EA hade sagt att det fanns stora brister med spelet som måste fixas först. Crap, vilka spel ska jag då leva på tills IV kommer? Drakes Fortune blir kanon, visst, men i fyra månader? Timeshift, RB6 Vegas och Orange Box finns ju förstås. Får se hur det blir. Nån andra Sixaxis blir det tyvärr ingen brådska med, om inte nåt av dessa har splitscreen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick just veta att AO2 skjuts upp till februari 2008, minst :mellow: EA hade sagt att det fanns stora brister med spelet som måste fixas först. Crap, vilka spel ska jag då leva på tills IV kommer? Drakes Fortune blir kanon, visst, men i fyra månader? Timeshift, RB6 Vegas och Orange Box finns ju förstås. Får se hur det blir. Nån andra Sixaxis blir det tyvärr ingen brådska med, om inte nåt av dessa har splitscreen?

Fan, fan, FAN! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Hey ho, mofo. Vilka här är det som spelar detta till PS3? Jag och eXotic försöker samordna lite tider men det är inte det lättaste med tanke på att han jobbar och jag slött nog har sommarlov. Lägg till lite konkurrens om teven här hemma så fattar ni vad jag menar.

Adrian G (Addeproffs) var det som hade detta också, eller hur var det? Är det nån som är med och lirar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey ho, mofo. Vilka här är det som spelar detta till PS3? Jag och eXotic försöker samordna lite tider men det är inte det lättaste med tanke på att han jobbar och jag slött nog har sommarlov. Lägg till lite konkurrens om teven här hemma så fattar ni vad jag menar.

Adrian G (Addeproffs) var det som hade detta också, eller hur var det? Är det nån som är med och lirar?

Jag är ledig från jobbet på fredag. Så, om du har tid på eftermiddagen så kan vi spela.

Sedan är jag avstängd också, så jag har inga matcher i helgen, då har jag lite tid med. :whistling:

Annars blev i lördags fail i och med att jag glömt bort att jag hade match. Så jag ursäktar mig för det. På söndagen så slog jag aldrig ens igång mitt ps3 har jag för mig. Sedan dess har jag jobbat varje dag och haft träning och så vidare så jag har inte haft tid. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey ho, mofo. Vilka här är det som spelar detta till PS3? Jag och eXotic försöker samordna lite tider men det är inte det lättaste med tanke på att han jobbar och jag slött nog har sommarlov. Lägg till lite konkurrens om teven här hemma så fattar ni vad jag menar.

Adrian G (Addeproffs) var det som hade detta också, eller hur var det? Är det nån som är med och lirar?

Mitt internet till PS3:an är lite ostabilt. >_< Men jag ska se vad jag kan göra (antagligen blir det att starta om modem->router->accespunkt) och hoppas att det funkar :D . Hoppas på att kunna köra när storstädningen( :D ) här hemma är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man spelar en ensam story I AoT och sen lirar en Co-Op, bara en som sparas då? Kan liksom inte hitta ett sätt att spara eller komma åt sparfiler. Lirar det på PS3.

Tacksam för svar.

När man ska köra Co-op får den andre spelaren skapa sig en egen profil i spelet. Detta funkar som en sparfil. Då kan man antingen köra co-op och fortsätta från banan som har nåtts fram till i Singleplayer eller starta ny story. Din första sparfil är dock fortfarande kvar så att du kan köra där du var själv också. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...