Jump to content

Bioshock


Cortez
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

System Shock 2. :rolleyes:

Äsch, System Shock-serien kort och gott. ^_^

Siana; Ja, det är en så kallad "spiritual successor".

Seså mystic och resten, iväg och lira lite System Shock 2, om du kommer tillbaka och säger "määh, fett fult juh" så ska jag arkebusera dig med mitt ökända sällskap.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kalla mig sadist, men jag vill slå ihjäl småflickor med hårda objekt. Jag menar, vilket annat spel skulle man någonsin få göra det i?

Lika bra att passa på, så slipper man göra såna saker i verkligheten. Gu' så logiskt.

Menar du att man kan ha ihjäl barn? (w00t)

Jack Thompson kommer assrape:a spelet så fort det släpps isåfall :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såvitt jag vet, efter ha sett GameTrailers "most anticipated games of 2007", där nämner de att man ska slå ihjäl småflickor.

Det går inte att döda dom per sé, men det går att extrahera ADAM från dem, vilket är en process de inte överlever. :shifty:

Men det visas med en svart skärm och ljud.

Man börjar känna sig lite illa till mods när man har tagit ner Big Daddyn "Mr. Bubbles, why won't you get up?!"

Det går ju att rädda Little Sisters också och få lite ADAM av dem. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har knappt våga granska spelet med mina egna ögon då jag var rädd att få uppleva samma hat mot moderna speltillverkare som jag har mot Bethsoft, som gör uppföljaren till Fallout 2.

Och ja, Bioshocks utseende får mig att vilja kräkas men i ett helt tekniskt perspektiv verkar det ju vara rätt så avancerat. Välkommen till 2007. Frågan är om jag vågar ha högre förväntningar än ett par "aah och ooh-upplevelser". Och seriöst, här har vi tydligen System Shocks 1&2's andliga uppföljare, utan inventory...

Jag vet knappt vad jag ska säga. Det ser så underligt ut att jag får ren ångest av att titta på det:

Bioshockcoverfinalcropped_918279_0.jpg

bioshock7_918279_1.jpg

bioshock_16a_918279_2.jpg

Bioshock-rapture_918279_3.jpg

Vad fan är hela grejen med en massa småflickor och "big daddies" som ser ut som forskningsubåtar? Det är ju bara sjukt.

Jag får lite Oddworld-vibbar, och det är INTE bra i det här sammanhanget.

Hade själv missuppfattat detta med att det var samma skapare då jag inte hängt med i utvecklingen, och nu kan jag inte annat än att gråta:

"Irrational Games, som nyligen bytte namn till 2K Boston respektive 2K Australia, ligger inte bakom System Shock series. Looking Glass Studios ligger bakom series, men utvecklade SS2 tillsammans med Irrational, som består till stor del av ex-LGS folk. Looking Glass Studios gick året efter SS2 i konkurs, vilket är väldigt trist då de med spel som System Shock och Thief: The Dark Project var något av en pionjär för första person-PC-spel. Trots deras nyskapande och djupa spel så sålde de tyvärr inte speciellt mycket, då folk hellre vill ha hjärndöda skjutare såsom Doom, Half-Life och Halo."

Ända sedan System Shock släpptes har spelare varit vana vid tanken på RPG-element inbakade i FPS, och det är på sin höjd de som är yngre än jag som kan tycka att det är jättetufft och nytt att man kan använda sprutor i ett annars helt vanligt shoot-em-up. Att man förr behövde uppfinna nya genrer för att kallas innovativa, men idag får 10/10 i IGN endast genom att ersätta levels och droger med "genteknik" visar att spelindustrin idag saknar kreativitet. Det här är inte ens i nära att vara lika innovativt som System Shock var när det kom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har knappt våga granska spelet med mina egna ögon då jag var rädd att få uppleva samma hat mot moderna speltillverkare som jag har mot Bethsoft, som gör uppföljaren till Fallout 2.

Och ja, Bioshocks utseende får mig att vilja kräkas men i ett helt tekniskt perspektiv verkar det ju vara rätt så avancerat. Välkommen till 2007. Frågan är om jag vågar ha högre förväntningar än ett par "aah och ooh-upplevelser". Och seriöst, här har vi tydligen System Shocks 1&2's andliga uppföljare, utan inventory...

Jag vet knappt vad jag ska säga. Det ser så underligt ut att jag får ren ångest av att titta på det:

*Bilder borttagna*

Vad fan är hela grejen med en massa småflickor och "big daddies" som ser ut som forskningsubåtar? Det är ju bara sjukt.

Jag får lite Oddworld-vibbar, och det är INTE bra i det här sammanhanget.

Hade själv missuppfattat detta med att det var samma skapare då jag inte hängt med i utvecklingen, och nu kan jag inte annat än att gråta:

Ända sedan System Shock släpptes har spelare varit vana vid tanken på RPG-element inbakade i FPS, och det är på sin höjd de som är yngre än jag som kan tycka att det är jättetufft och nytt att man kan använda sprutor i ett annars helt vanligt shoot-em-up. Att man förr behövde uppfinna nya genrer för att kallas innovativa, men idag får 10/10 i IGN endast genom att ersätta levels och droger med "genteknik" visar att spelindustrin idag saknar kreativitet. Det här är inte ens i nära att vara lika innovativt som System Shock var när det kom.

Nu förstår jag dig inte, du jämnför Bioshock med Systemshock som har ett helt annat upplägg.

Dessutom är Bioshocks design något utav det bästa inom spel, fast det är ju en smaksak.

Jag tycker även att du inte ska döma ett spel som du inte ens har läst mycket, eller t.o.m spelat.

Och låt mig skratta, men System Shock är knappast så bra som Bioshock är.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis kört igenom demot, hoppas att köra fulla PC versionen inom kort :lol:

Jag ochså. men skulle velja ha litte svar lol är förvirad.

Spoiler för dom som inte vet ngt om bioshock. Men dom som har kört demot vet nog redan det.

Vafan har hänt med staden och varför är alla som bor där galna och dödar villt?

Big daddy eller vad dom hetter storra snubbar som skyddar little sister.. är det människor innut i dom eller är det monster typ.

Alla vill ha adam(virus eller vafan det är) men hur kom adam dit?

Tack o hej.

Redigerad av yoda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går inte att döda dom per sé, men det går att extrahera ADAM från dem, vilket är en process de inte överlever. :lol:

Men det visas med en svart skärm och ljud.

Man börjar känna sig lite illa till mods när man har tagit ner Big Daddyn "Mr. Bubbles, why won't you get up?!"

Det går ju att rädda Little Sisters också och få lite ADAM av dem. :lol:

Jag har ingen aning vad du pratar om men för en fullständigt oinsatt (mig) låter det där smått vansinnigt. "Extrahera ADAM från dem", sheesh.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...