Jump to content

Allt om EDM (Electronic Dance Music)


JSHC
 Share

Recommended Posts

Tjenare, tänkte att det behövdes en sådan här tråd, vet inte riktigt hur många det är som lyssnar på den här sortens musik, dock är jag en av dom.

Så här kan ni snacka om de senaste låtarna, diskutera om vilka DJs eller producers som toppar eran lista osv!

För er som inte vet vad EDM är så kan ni gå in HÄR

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnar inte speciellt mycket på techno (låt mig kalla det vad jag vill <_>), men det finns många låtar inom genrerna som jag gillar.

Jag passar på att tipsa om ett par:

Orbital - Technologicque Park

Drunkenmunky - Calabria

Eddy Wata - La Bomba

Prodigy - Spitfire

Haak - Frenzy

Reel 2 Real - I Like to Move it, åhh vilka minnen jag får av den. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla låtar från "Fat of the Land" och frammåt med Prodigy är starkt rekommenderade. Spenderade en hel sommar med WoW, vara skygg för solen och Prodigy.

Speciellt..

Prodigy - Voodoo People

Prodigy - Voodoo People (Pendulum Remix)

Prodigy - Action Radar

Prodigy - Girls

Prodigy - Fuel my Fire

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm, jag brukar lyssna på sånt när jag tränar och då blir det väldigt ofta nån billig skit som t.ex. Cascada. Haha. :o

Tyvärr har, antagligen pga någon variant av klassisk betingning (se Ivan Pavlov), sådan musik för mig blivit så förknippad med svett, blodsmak och ansträngning att jag numera har svårt att "njuta" av den.

(Btw. nya träningslåtar i genren mottages naturligtvis med tacksamhet)

Alright then.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Älskar sån här musik, har gjort det sen jag var typ 8 eller något. Dock älskar jag nästan allt, så att komma ihåg låt- och artistnamn är inget jag har gått in så värst hårt för. Har lite skivor på datorn som jag brukar dra igång, helt enkelt. :rolleyes:

Sitter ni inne med något albumnamn som är riktigt, riktigt bra så säg gärna till. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brinner för elektronisk musik. Hardstyle ligger högst på listan, med favorit-DJ:s som Yoji Biomehanika, Blutonium Boy, Alpha Twins, DJ Isaac, Lady Dana, Luna, Deepack, Pavo och Zany.

Hardcore, speedcore, rave, vocal trance, psytrance och hard trance funkar mycket bra i mina öron också.

Dansa jumpstyle är så jävla skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...