Jump to content

OVERLORD, "YES SIRE"


Vice.
 Share

Recommended Posts

Vi börjar med att berätta hela spelidéen;

Du skall härska och alla skall vara livrädda för dig.

Du har med dig små krigare som du skickar fram i döden, tycker du att de gör ett dåligt jobb går du fram och slår till dem med din gigantiska jätteyxa och om du själv tappar liv i någon strid för att de värdelösa små patetiska krypen inte klarade av att ta ner fienden själva så kan du spawna fram en ny som offrar sitt liv för dig genom att hoppa ner i en livbrunn och ta sitt eget liv.

Du kommer till en människoby ganska snabbt och utför lite uppdrag åt dem och när du väl är färdig undrar alla kvinnor hur man gör för att få en sådan stor mästare i säng och alla männen viker åt sidan och skäms för att de är så dåliga varelser som inte klarade av att döda de där små hobbitarna själva.

Du har med dig små minions (ser ut som små goblins ungefär) som springer i en klunga och har olika egenskaper, vissa klarar av eld, andra klarar av giftiga blommor och andra är grymma på att slåss, när du vill skicka fram dessa till fienden ställer du dig på en liten högre punkt så du har utsikt över slagfältet och så styr du de små avskummen med hjälp av en amulett som du har fastsatt på rustningen vid vänsterhanden och så bestämmer du i vilka riktningar de skall springa, visar de sig att de dör kan du antingen gå fram till fienden själv och mosa dem sönder och samman men är de för många kan du gå tillbaka lite på stigen och spawna fram nya minions och försöka döda dem igen.

Efter ett tag får du en stönande kvinna vid din sida som inreder ditt slott och fixar och donar tillsammans med alla byggarminions som håller på att restaurera slottet ditt som sedan en tid tillbaka är helt raserad, därinne har du en stor tron och rummet har jag nu inrett med en röd matta hela vägen genom den stora salen där din tron står, bredvid har jag tv stora lejon och så brinner det stora facklor vid sidorna, efter väggarna står det statyer avbildade efter forna krigshjältar (givetvis inte mer hjältar än dig, du är ju trots allt Overlord). När du är ute och reser i det vanliga riket där människor, alver och hobbits bor så hittar du små kistor, en del innehåller pengar och andra innehåller potions som antingen fyller på din hälsa eller fyller på en annan mätare som innebär lite godis. Skickar du fram dina minions för att länsa ett hus eller förstöra en äng med blommor så kommer de tillbaka med skatterna till dig med underbara fraser;

"For you, Overlord!"

"For the master!"

När du är i människobyn så kan du antingen välja att slakta allt du ser eller så kan du bli vän med dem, just nu har jag hjälpt människorna med att fixa tillbaka deras mat och så har jag lyckats jaga bort lite hobbitar som hade omringat deras fästningar. Människorna är så glada över min hjälp så de tillåter mig slakta deras får för att få ha lite roligt.

Nä, summa sumarum, detta är ett fantastiskt spel med många goda skratt och många långa sköna adrenalinattacker.

Even you can be an Overlord, glöm aldrig det!

Filmsnutt;

http://www.antecknar.se/dl/overlord.wmv

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Provade spelet för några veckor sen på min dator men den klarade inte av spelet så det blev ingenting av det. Verkar vara ett skönt spel iaf.

Oh jo! Spelet äger, en i min klass har redan kört ut spelet som god, nu kör han ond, och spelet är riktigt nice, men blir ganska lätt när man springer runt med 50 små odjur som gör allt åt en, annars är det ett kul spel med mycket humor. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm, det är ett riktigt bra och framförallt originellt spel. Jag tappade dock bort mig i den där satans skogen och har inte orkat spela det på ett tag nu..

De där små undersåtarna måste vara bland de mest komiska karaktärer som skapats i spelsammanhang på ett bra tag. "Trrrresaure! " (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Väldigt bra och mysigt spel :P åtminstone ett av bästa spelen jag har spelat.

Men hade hoppats på att spelet skall vara lite längre, fast det nog var ganska långt iaf ^^

Fick det i fredas. Spelade någon timme, sen for jag på jobb som var i en dag tills nästa morgon.

Sen fortsatte jag spela alla nätter sen söndagsnatten (hade mini-lan på lördagsnatten).

Har väl nog slösat ungefär 24 - 30 timmar på det.

I början är det ganska svårt, eftersom ers höghet är lite råstig.

Man måste ha sina minions att göra största delen åt en, kan t.ex. vara svårt

att klara av en horde på några smågubbar, kommer dock inte ihåg vad dom värklighen heter. (hobbits eller nåt). Sen när alla bitar faller på plats kan man göra största delen som har och göra med fight själv.

Några tips.

Om du vill du ha fler minions som följer efter dig:

Hitta alla magiska stenar eller vad man skall kalla dom, när de återvänder till slottet,

skall din horde utökas.

Annat allternativ:

Gå till din smed (om du har hämtat smedsugnen)

, och uppgradera hjälmen. När första hjälmen är fullt uppgraderad stiger antalet i din horde med 5+ och andra hjälmen 8+

Och sen ett enkelt knep för att få fler minions tillgängliga på tornet.

När du är där hemma på tornet, skall du gå ner till arenan.

Följande kräver att du har mött följande i strid.

Battler Beetle, en vanliga insekt utan laddning: krossar du alla dem i en åmgång skall du få lifeforce till 75 vanliga minions. Ett bra knep mot dem är att använda röda minions, lägg ett ställe där alla röda skall stå

så lockar du fram några och börjar slåss med dem och har de röda att kasta eld bollar på dem :)

Magma Beetle, en brinnande insekt med en eld laddning: Krossar du alla dem i en åmgång skall du få lifeforce till 75 röda minions, ingen av minionsen tål eld förutom de röda men dom kan bara kasta eldkulor och är nästan inte alls till någon nytta eftersom insekten i stort sett redan brinner >_<

Puff Beetle, en grön insekt med en gift laddning: krossar du alla dem skall du få lifeforce till 75 gröna minions, ett bra knep är att använda gröna minions emot dem, eftersom dom är bra på att slåss men inte bättre än dom bruna och så tål dom gifter och är bäst på att överfalla :)

Och tillsisst har vi Dazzler Beetle, en blå insekt med en vatten laddning: Krossar du dem får du lifeforce till 75 Blåa minions, har inget speciellt bra knep mot dem ingen av minionsen tål vatten förutom de blåa

men dom är inget vidare på att slåss då istället, endast mot spöken och sånt vilket de andra minionsen inte kan =)

En sak som ni säkert kommer att ha problem med i slutet, tänk på färgen på skölden,

och färgen på dina mineons ^^ mer säger jag inte

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slask,har kört ner mig ganska rejält nu.

När man ska fånga jewel som har stulit den där statyn,det är hur svårt som helst,"Use your minions master to stop her escape"

suck,så värdelöst får aldrig in henne.

Visst äger spelet fett!? :P

Haha det är faktiskt inte så svårt!

Ta så många minions som du kan, placera typ 5 i varje gång så att ända vägen som blir ledig är mot spawn. Sedan springer du efter henne tills hon väljer "rätt väg". >_<

PC: Hmm vet ej men ganska mycket tydligen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har:

Intel pentium4 3,20 ghz

geforce 7600GT 256mb

1gb ddr2 ram.

Och 250gigs hårddisk.

Eftersom systemkraven var så pass låga,betyder det att jag typ kommer kunna lira med alla graffe inställningarna på högst? :)

Nope. Systemkrav är för det absolut lägsta du kan köra.

Jag har Geforce 7800GT 2gig ddr2 amd64 3700+ och kör på medium

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...