Jump to content

OVERLORD, "YES SIRE"


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu spelar jag Overlord: Rising Hell på PS3. :naughty:

Verkligen jättekul spel men inte så vidare evil. Jag blev rätt besviken på den punkten.

Efter allt snack om att man spelar en Evcil Overlord med sina minions dsär man är skurken som slåss mot hjältar och riddare och gulliga djur och varelser så väntade man sig inte att hjältarna och riddarna skulle vara föredetta hjältar som nu är korrupta och ondare än karaktären man spelar eller att de gulliga djuren och varelserna skulle vara blodtörstiga våldsamma människoätare.

Vad är det för kul att spela en ondskefull härskare om fienderna är ondare än en själv och man dessdutom helatiden sdka rädda de svaga och goda undersåtarne från de andra onda? Visst kan man döda de goda byborna om man vill men det finns ingen orsak till det och man får inte ut något av det och det är inte quest-relaterat. Det typ ondaste man gör i spelet är att döda får.

Onda människoätande Halflings (Hobbitar), blodtörstiga mordiska Enhörningar, onda giriga Dvärjar, korrupta och onda ex-hjältar, galna onda trollkarlar, onda Troll, onda Drakar... visst, lite komiskt är det med onda versioner av annars goda ting men så värst ond känner man sig inte när man massakerar ett gäng mordiska Halflings och räddar en grupp människor-slavar.

Som tur är finns det med vissa få quest en valmöjlighet att välja ett gott eller ont sätt (t ex hitta slulen mat och ge tillbaka till byborna eller behålla den och döda vittnen) men hitils efter att ha klarat mer än 1/4 av spelet har jag bara träffat på ett sådant tillfälle. Annars har alla quest oftast en god lösning bara där resultatet också leder till pengar.

Ärligt talat är man mer som en anti-hjälte än en Evil Overlord.

Visst kan man, som sagt, döda byborna men det ger en inget. Utom möjligen när man råkar göra nåt som gör dem sura på dem och sedan ger sig på de som blir uppkäftiga för att få byborna att bli rädda för en istället.

Som tur är så är spelet väldigt väldigt kul och questen är rätt långa så jag stör mig inte för mycket på bristen på ondska utan får ut glädje av spelet ändå men det är inte alls som man kände att de lovade utan det känns som att de fegade genom att göra alla fiender grymt onda för att slippa 18-års gräns på spelet eller nåt.

Jag hoppas på en uppföljare som är lite ondare men jag tror att om det kommer en uppföljare så kommer det inte vara mycket ondare.

Dock rekomenderar jag starkt spelet till alla som älskar Bullfrog-aktig sjuk svart humor fantasy-parodi likt Dungeon Keeper där man styr en grupp gremling-liknande minions som gillar att slå sönder/döda allt i dess väg och är sviniga samt galna fula bossar som dör på äkliga sätt. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faan.

jag känner mig så skyldig, jag brände upp älvornas tree of life eller vad det var och tog guld istället för att rädda dom, sen slutade jag spela, jag har fortfarande sjukt dåligt samvete för det ^_^:)

Måste nog faktiskt börja om och rädda dom... :shifty:

Heh, jag måfde dåligt när jag gav byborna maten istället för att behålla den för mig själv. De lovade ju guld för besväret men man fick inget av dem. Snåla... :naughty:

Heh, men annars brukar jag vara som du och få skitdåligt samvete om jag för oskyldiga eller goda illa i spel fast i det här fallet är ju meningen att vara ond. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faan.

jag känner mig så skyldig, jag brände upp älvornas tree of life eller vad det var och tog guld istället för att rädda dom, sen slutade jag spela, jag har fortfarande sjukt dåligt samvete för det :( :(

Måste nog faktiskt börja om och rädda dom... >_<

Fan vad du fick mig att skratta nu :naughty:

Måste installera spelet igen någon gång, var ganska kul trots att man inte kunde vara sådär super-evil,

men visst finns det nog ganska grymma saker. t.ex. utrota

Alverna

och sånt.

Ibland får man nog dock ont i samvetet trots att det bara är ett spel, det tycker jag är ganska

kul med spelet. När det handlade om mycket guld och sånt brukade jag alltid tacka nej till att ge bort det :innocent:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 months later...
Overlord 2 om cirka tio dagar!

Kan aldrig vara ond i såna här spel. Det är lugnt när hela spelet går ut på att vara ond men när man kan välja "god" eller ond klarar jag aldrig att vara ond. =(

Är inte blödig irl.

Wait..

WHAT?!?!? :w000t:

http://en.wikipedia.org/wiki/Overlord_II

Första gången man inte har behövt längta efter ett spel 6 månader på förhand.

Ska bli spännande! och ja fyller efter 15 dagar :naughty:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...