Jump to content

[VC] Operator


Merkky
 Share

Recommended Posts

Merkky Prod.

Ja, Theonly One och jag tänkte göra ett collab, men det visade sig att han inte hade några reps över ändå. Så vi bestämde oss för att han skulle klippa ett solo åt mig istället. Sagt och gjort, han blev klar med den nästa dag. När jag såg filmen så ångrade jag mig och tyckte att om det är mitt första solo så borde jag också redigera skiten. Så jag pillade lite med datorn och fick fraps att funka, sen har jag kämpat sen kl 12 igår natt... Dock slutade det funka strax efter, och därav lite sämre klipp på vissa ställen.

Jag laddar också upp Theonly One´s version, så kan ni njuta av båda två.

Och, pga min kassa dator så fick inte min version så hög kvalitét, men det går att titta på. Speciellt introt och vissa klipp, introt är dåligt av en mindre olyckshändelse och dom andra klippen (2 st på slutet, om det spelar nån roll) tog jag från Theony Ones version för att dra ut på tiden. Resten är okej enligt mig. Och, den är stressgjord sen igår så ha lite överseende med redigeringen, jag vet att det finns lite tabbar i den.

Filefront, download och streaming:

Theonly One´s version

Filefront, download och streaming: (måste nästan rekommendera streamingen, då märks inte kvalitéts skillnaderna på klippen)

Min version

Enjoy!

Puss <3

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, förlåt. Jag glömde helt bort det här igår.. :D

Några synpunkter:

Fonten i introt är snygg, men jag kunde knappt se att det stod "Operator". ;)

Jag förstod inte själva grejen med att filmen emellanåt gick så segt, och att det ibland såg ut som att motorcyklarna stod stilla i luften. Var det meningen, eller blev det bara så när du filmade?

Tyckte du ryckte lita mycket med kameran ibland

I övrigt märker man ju att du kan det här med redigering, och jag tyckte det var bra gjort. Jag hade gärna sett lite mer synkronisering mellan ljud och bild. Det var bra i början, men det kändes som att du glömde bort det framåt slutet.

Stuntsen tyckte jag var bra för att vara en första film. :lol:

..förresten så har antepante redan använt den där packerbumpen i Old and Free. :teehee: (Nej, inte exakt samma rep, men det är på samma ställe)

BRA JOBBAT! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, förlåt. Jag glömde helt bort det här igår..:D

Några synpunkter:

Fonten i introt är snygg, men jag kunde knappt se att det stod "Operator". ;)

Jag förstod inte själva grejen med att filmen emellanåt gick så segt, och att det ibland såg ut som att motorcyklarna stod stilla i luften. Var det meningen, eller blev det bara så när du filmade?

Tyckte du ryckte lita mycket med kameran ibland

I övrigt märker man ju att du kan det här med redigering, och jag tyckte det var bra gjort. Jag hade gärna sett lite mer synkronisering mellan ljud och bild. Det var bra i början, men det kändes som att du glömde bort det framåt slutet.

Stuntsen tyckte jag var bra för att vara en första film. :lol:

..förresten så har antepante redan använt den där packerbumpen i Old and Free. :teehee: (Nej, inte exakt samma rep, men det är på samma ställe)

BRA JOBBAT! :(

Jag tänkte också på det med fonten, men pallade inte ladda hem en ny, sen försvann introt och jag fick använda det jag spelat in sen tidigare, då var jag fast. :)

Jo jag ryckte ganska mkt kan jag hålla med om, men jag orkade inte filma om det.. xD

I slutet hade jag inte så många klipp att använda mig av, sen blev jag kanske lite exalterad och ville ha klar skiten också. :D

Och slowmotionskiten blev av repsen och fraps, min dator som laggar med andra ord. :) Men nästa gång filmar jag på nån annan dator..!!

Men tack så mkt för kommentarerna. :) Ska försöka förbättra det till nästa gång. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter du Tommy knapra på adrenalinpiller innan du gör stunts? Dom ser ut att gå i en elak slowmotion. :-(

Snyggt jobb, musiken var inte min smak direkt, men den funkade. :)

Nej jag gör ingenting. :) Alla verkar tro det, men av nån anledning blir mina reps i slowmotion... Och jag använder inga gravity cheats eller mods. Jag misstänker att det är min dator som är trög i huvudet, men jag hoppas att det inte påverkar mina stunts på nåt sätt. (w00t)

Tack förresten. :P

justChris: Tack så mycket. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag gör ingenting. :mellow: Alla verkar tro det, men av nån anledning blir mina reps i slowmotion... Och jag använder inga gravity cheats eller mods. Jag misstänker att det är min dator som är trög i huvudet, men jag hoppas att det inte påverkar mina stunts på nåt sätt. :unsure:

Tack förresten. :)

justChris: Tack så mycket. :)

Sätt på Frame Limiter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ladder ner din version! :)

Kommentar kommer straxt! :D

EDIT: Jag hann bara se halva din verison innan jag fick nerladdat the onlyone och då avröts vlc och din film ersattes av theonlyones :( Dum som jag är! ;)

Men jag såg halva din och hela the onlyone. :)

Jag själv som använder windows movie maker (LOL) tyckte att redigeringen var super. :D

Stunt, det var också bra fast såg ut som gravity ibland men kanske bara för att det var slowmotion :P

BRA JOBBAT BTW! :D

Redigerad av JohanK
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...