Jump to content

Vem är världens bästa sångare?


xstreem
 Share

Recommended Posts

Förstår inte hur man kan påstå att en som skriker sönder sina stämband på scen har världens bästa sångröst.

Kan du helt ärligt inte förstå det? :o

Folk söker olika saker när de lyssnar på musik, och gillar helt enkelt olika saker. Det som du definierar som sönderskrikning av stämband kan för någon annan vara det bästa och ljuvligaste som finns.

Jag tycker också det låter förjävligt men det har inte med saken att göra, förstå kan man göra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 78
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Förstår inte hur man kan påstå att en som skriker sönder sina stämband på scen har världens bästa sångröst.

Dom skriker inte sönder sina stämband mer än vad någon sångare/sångerska gör. :o

Och du förstår dig tydligen inte på dig sådan musik.

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du helt ärligt inte förstå det? :o

Folk söker olika saker när de lyssnar på musik, och gillar helt enkelt olika saker. Det som du definierar som sönderskrikning av stämband kan för någon annan vara det bästa och ljuvligaste som finns.

Jag tycker också det låter förjävligt men det har inte med saken att göra, förstå kan man göra ändå.

Nej, jag förstår ärligt inte. Det är en gåta för mig.

Jag kan sätta en slant på att jag kan skrika lika bra som ex. Corey Taylor eller någon annan från liknande genre, och då är ju plötsligt posten som världens bästa sångare delad.

Att få den bemärkelsen skall vara unikt, men man är inte unik när man gör något som varenda person kan: skrika.

Och du förstår dig tydligen inte på dig sådan musik.

Nej, och jag är glad för att jag inte gör det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag förstår ärligt inte. Det är en gåta för mig.

Jag kan sätta en slant på att jag kan skrika lika bra som ex. Corey Taylor eller någon annan från liknande genre, och då är ju plötsligt posten som världens bästa sångare delad.

Att få den bemärkelsen skall vara unikt, men man är inte unik när man gör något som varenda person kan: skrika.

Nej, och jag är glad för att jag inte gör det heller.

Du är medveten om att det du sitter och säger är att du inte förstår att människor kan tycka olika?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag förstår ärligt inte. Det är en gåta för mig.

Jag kan sätta en slant på att jag kan skrika lika bra som ex. Corey Taylor eller någon annan från liknande genre, och då är ju plötsligt posten som världens bästa sångare delad.

Att få den bemärkelsen skall vara unikt, men man är inte unik när man gör något som varenda person kan: skrika.

Nej, och jag är glad för att jag inte gör det heller.

Haha, om alla dessa growlare bara hade skrikit så hade deras stämband varit rent åt helvete.

Det är otroligt många och svåra tekniker du ska kunna behärska för att kunna growla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag förstår ärligt inte. Det är en gåta för mig.

Jag kan sätta en slant på att jag kan skrika lika bra som ex. Corey Taylor eller någon annan från liknande genre, och då är ju plötsligt posten som världens bästa sångare delad.

http://youtube.com/watch?v=eWXrexiKiUo

http://youtube.com/watch?v=GIzDsGyxsQM

Idiot :ermm:

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ian Hunter (Mott the Hoople)

2. Kevin DuBrow (Quiet Riot)

3. Roger Waters (Pink Floyd)

4. Brian Connolly (Sweet)

5. Neil Tennant (Pet Shop Boys)

6. Paul Stanley (Kiss)

7. Mick Jagger (The Rolling Stones)

8. Pete Shelley (Buzzcocks)

9. Freddie Mercury (Queen)

10. Dan McCafferty (Nazareth)

Redigerad av I Need
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom skriker inte sönder sina stämband mer än vad någon sångare/sångerska gör. (w00t)

Och du förstår dig tydligen inte på dig sådan musik.

Mjo folk tror att dem i Black Metal eller Death Metal bara skriker, men det är fan tre gånger svårare att göra growl,high pitch etc än att sjuga rent

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Love Bergh of course! Världshistoriens bästa sångare! :lol:

Han som sjunger i både Sanïty och Analraped Dwarf!

För er som inte vet det så är det jag som är Love Berg, så det kanske inte höll i långa loppet då? :angry: Skämt åsido!

Mina riktiga favoritsångare är hur som hellst följande;

- Phil Anselmo (Pantera, Superjoint Ritual, Dpwn etc. etc...)

- Ralf Scheepers (Primal Fear)

- Serj Tankian (System Of A Down)

- Aaron Randall (ex. Annihilator)

- Michale Graves (Graves, ex. The Misfits)

Dom jag kom på så här på rak arm! By the way, fanns det inte en annan sån här topic för inte allt för jättelängesen?!

Redigerad av Lofon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...