Jump to content

Ny information från GamesTM Magazine.


SlewME
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Att wanted level skulle försvinna för man skjuter en till funkar nog inte nej :rolleyes:

Nej menar ej så. Typ om jag går för bi nån och ska skjuta den personen. Så ser en annan person mig och han kontakar polisen. Och om jag nu skjuter han medans han pratar med polisen i mobil eller hur detta nu blir. Så borde väl ej polisen kunna veta vem som gjorde mordet på den där personen. Svårt och förklara hur jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar det där med att uppdrag kan ta hela dagar att göra! Har alltid tyckt att det är lite konstigt att man i de tidigare GTA kunnat utföra de mest komplicerade och tidskrävande uppdragen IRL på någon minut i spelet bara. Det tar tid att åka från San Fransisco till Los Ageles! Och att sedan döda nån snubbe på vägen dit skulle ta dagar IRL! Men i GTA gick det som sagt på någon minut. Bravo Rockstar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du anpassar tiden efter eget tycke. I stället för titta på den lilla markeringen på kartan så kan du använda mobilen för att sätta upp möten, använda kalender och mycket mer.

Vad menar man med "Du anpassar tide efter eget tycke"?

Betyder det att man får välja hur långt ett dygn i spelet ska ta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej menar ej så. Typ om jag går för bi nån och ska skjuta den personen. Så ser en annan person mig och han kontakar polisen. Och om jag nu skjuter han medans han pratar med polisen i mobil eller hur detta nu blir. Så borde väl ej polisen kunna veta vem som gjorde mordet på den där personen. Svårt och förklara hur jag menar.

Det är ju mer relism, men att någon faktist skulle ringa polisen låter lite väl. Möjligen att sånt skulle hända men på tanke vad det stod verkar det mer instant verkan om någon ser en. Men vem vet. Folk kan ju höra skottet också och "kontakta polisen."

Vad menar man med "Du anpassar tide efter eget tycke"?

Betyder det att man får välja hur långt ett dygn i spelet ska ta?

Nja... Du bestämmer helt enkelt när du vill göra vad. Natten ger ju ett naturligt skydd av mörker, folk sover. Bättre tillfälle för göra otyg (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar det där med att uppdrag kan ta hela dagar att göra! Har alltid tyckt att det är lite konstigt att man i de tidigare GTA kunnat utföra de mest komplicerade och tidskrävande uppdragen IRL på någon minut i spelet bara. Det tar tid att åka från San Fransisco till Los Ageles! Och att sedan döda nån snubbe på vägen dit skulle ta dagar IRL! Men i GTA gick det som sagt på någon minut. Bravo Rockstar!

Det blir lite seriösare också. Jag tror man får spela fritt I staden och att nästan allt har konsekvenser. Kommer nog att vara jävligt blodigt och brutalt enligt mig. Rockstar Games kan göra vad de vill nu när Jack Thompson har sagt att han inte kommer att anklaga dem mer. Rockstar Games hade t.o.m tänkt ha barn I GTA3, samt att man på ett uppdrag skulle spränga en skolbuss.. Tror det inte blir mycket moral I detta spel.

Har hur som helst alltid drömt om ett seriösare GTA. Blir kul att sitta och plannera varje brott man gör. Det är väldigt fult och overkligt I tidigare spel. Hur många har gjort inbrott på Area 51 och skjutigt ihjäl i princip alla vakter och flytt I en jetpack? Lol är rätta ordet. Hoppas man kan hamna I fängelse I flera dagar (verkliga dagar) samt att man blir skadad om man blir skjuten.

Edit: GTA, The Getaway, Mafia, och Hitman-anda skulle vara det perfekta GTA.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör man om man får livstid då? Aldrig mer spela på den profilen och göra en ny? Hur kul är det om man har klarat 99% av spelet och sen får livstids fängelse? Haha

För det kommer inte finnas livstid??

Om det skulle finnas skulle man kunna rymma lätt.

Skulle aldrig tro att man kan hamna i fängelse på livstid.

Däremot kan dom göra så att livstid i spelet är "några dagar" kanske....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör man om man får livstid då? Aldrig mer spela på den profilen och göra en ny? Hur kul är det om man har klarat 99% av spelet och sen får livstids fängelse? Haha
Man anlitar väl någon som kan hjälpa en rymma. Sedan får man göra ett uppdrag som gentjänst. Döda snubben som knullar gangsterns dotter eller nåt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man anlitar väl någon som kan hjälpa en rymma. Sedan får man göra ett uppdrag som gentjänst. Döda snubben som knullar gangsterns dotter eller nåt.

Ja sen har man snuten efter sej hela tiden, man kan inte visa sej utomhus på dagarna och knappt på nätterna heller, är det verkligen det man vill ? Sen om snuten tar en igen så blir det ju hårdare straff o.s.v. till sist dödsstraff, hur gör man då ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja sen har man snuten efter sej hela tiden, man kan inte visa sej utomhus på dagarna och knappt på nätterna heller, är det verkligen det man vill ? Sen om snuten tar en igen så blir det ju hårdare straff o.s.v. till sist dödsstraff, hur gör man då ?

Jag har för mig att det inte blir hårdare straff eftersom rymma inte är olagligt eftersom alla har rätt till människorätt och det står någonstans att rymma är en människorätt för alla fångar strävar efter att bli fria.

Men om dom blir tagna igen kan dom flyttas till en säkrare anstalt.

Rätta mig om jag har fel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nes, fängelse vore inget skoj. Vad som skulle vara fräckt vore ifall man fick en liten bevakare över sig/lättare att bli efterlyst i ett visst antal minuter i spelet/ timmar, ifall man precis har blivit busted innan.

Delvis så är det ju så i Vice City och VCS. Har man just blivit av med sin wanted level efter att ha målat om bilen i Pay'n Spray så brukar ju de stjärnor man hade hålla på och blinka ett tag efteråt. Råkar man sedan ta livet av nån fotgängare så blir man efterlyst igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nes, fängelse vore inget skoj. Vad som skulle vara fräckt vore ifall man fick en liten bevakare över sig/lättare att bli efterlyst i ett visst antal minuter i spelet/ timmar, ifall man precis har blivit busted innan.

Delvis så är det ju så i Vice City och VCS. Har man just blivit av med sin wanted level efter att ha målat om bilen i Pay'n Spray så brukar ju de stjärnor man hade hålla på och blinka ett tag efteråt. Råkar man sedan ta livet av nån fotgängare så blir man efterlyst igen.

Nu tror jag han menar om man blev busted. Man blev ju aldrig busted när man åkte in i Pay'n'Spray och jag tror han menar längre än ett par sekunder. Typ en dag i spelet kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va inne på orkut.com o såg att en snubbe hade skrivit dethär, som va me i GamesTM Magazine oxå, men som inte ja har läst på nån annan sida:

varav lite MP info oxå :D

The first details on the multiplayer mode in GTA IV, which Rockstar promised to "reveal soon" last month, have emerged.

According to a preview in the latest issue of Games TM, one multiplayer mode will allow players to face off against each other, but they have to find each other first, before filling each other with lead.

Apparently, players who commit enough crimes to raise their wanted level to seven stars will appear on the radar, opening the door for the other player to track them down and deal out some death.

Talking about the single-player quest, Games TM reveals that the game will feature an in-game internet that will play an important role in the game. As one example, it describes Niko uploading his CV in application for a job, so as to get an interview with the boss - who he has to kill.

Advertisement:

Niko will also use his mobile phone to order and purchase weapons - so no more trips to ammunition shops then, hopefully.

Similar to Driver: Parralel Lines, players will also have new, more realistic ways of avoiding cops.

A more realistic recognition system means that if you drive into a secluded area during a chase, where no-one can see you getting out of your car and into another, you can emerge in the new vehicle and drive right past a squad car without being noticed.

Hopefully the game will consider the cops' ability to see through the windscreen if you go past them head-on.

All good stuff, and there'll be loads more revealed soon, no doubt, so stay tuned.

Fonte: CVG

Redigerad av C-J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va inne på orkut.com o såg att en snubbe hade skrivit dethär, som va me i GamesTM Magazine oxå, men som inte ja har läst på nån annan sida:

varav lite MP info oxå :lol:

Shit! Asbra nyheter ju! Jag antar en kompis vill "ha med" mig och varva GTA 4, så jag är glad ^^

Bästa nyheterna hittils tycker jag. Älskar att det ska vara mycket mer realistiskt.

... My name is... Some russian name.. I got a huge gun, Kaliashnikov!

BAM BAM BAM!

Niko kommer använda google vafan! :lol::D

Redigerad av Colan K
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...