Jump to content

Screenshots publicerade!


samuelszon
 Share

Recommended Posts

Jag är så jävla uppspelt just nu och visst har många av dessa bilder postats, men i och med infon om den nya trailern har Rockstar också tagit 12 screenshots och slägt upp de på IV-sidan vilket betyder att vi vet att de är officiella. Jag känner igen några, men vissa kan vara okända sedan tidigare.

Jag tänkte att vi i denna tråd, liksom en liknande tråd som fanns när den första trailern lanserades, diskutera bilderna och prata om vad som syns på dem.

Om ni anser att denna tråd är totalt onödig, skicka den åt hellskotta för jag är inte klar i skallen nog för att inse om den är nödvändig. :ph34r: Nåväl, här till bilderna:

001_894702_0.jpg

Här ser vi en bro, möjligvis Brooklyn Bridge (jag har ingen aning, är inte speciellt insatt i New Yorks broar och skit) och även bilar som åker på bron. Tidpunkten ser väl ut och vara en tidig morgon då det endast är några taxibilar plus ytters lite människor. Värt och notera: rakt ovanför taxibil nummer 2 är ett några människor, eller några pelare, svårt och avgöra - ser inte människan i blå dräkt ut som en liten unge i sådana fall?

Och mannen som går några hundra meter bakom dem tittar bak på någonting, kanske en liten hund han har som döljs av den stora stål-grejen?

002_894702_1.jpg

Här har vi en läcker bild, här kan vi faktiskt skåda fin grafik. Harlem-motsvarigheten i fint dagsljus, och av träden att döma verkar det som det är vår eller sen sommar. I vänster bildkant ser vi en kvinna som bär på påsar, ytterliggare ett bevis på att fotgängarna har blivit smartare och lever ett riktigt liv. I höger bildkant har vi någon restaurang av något slag, kanske en lokal pizzeria? Precis bredvid ser vi en gränd, notera det mycket fina ljuset.

Skuggorna ser också mycket realistiska ut.

003_894702_2.jpg

Niko i en grå och riktigt sunkig miljö. Kan vara något slags industriområde eller något slags område utanför city.

Tre män sitter och diskuterar i vänster bildkant bredvid en byggnad som pryds av "Cherkov". Som någon tidigare har nämnt fanns det visst en karaktär i GTA 2 eller liknande som hette Jerkov? Kanske har Jerkov återvänt och startat ett lager i NYC?

Annars ser vi i bakgrunden brandstegar, lite människor och någon bil.

004_894702_3.jpg

Natt! Denna bild ser ut och vara tagen vid vattnet och på någon lagerlokal. Vattnet är väldigt realistiskt. Man kan undra om Rockstar har någon logik i sina screenshots eller om de tar slumpmässiga miljöer för att visa variationerna i spelet?

Rent spontant ser jag inte så mycket i denna bild man kan spekulera kring.

005_894702_4.jpg

Här verkar klockan vara runt 21.00, vi känner igen den oranga himlen och vi ser också solens position. Verkar vara i något bostadsområde á la Harlem, men vi ser också små lagerlokaler och skräp utanför. Realism med andra ord!

Är det inte någon som sitter på en soptunna bredvid lykstolpen som korsar bilden också?

006_894702_5.jpg

Ah, äntligen! Här är Niko ganska i mitten av stan ser det ut som. Vi kan konstatera direkt att spelet verkar ha något de övriga spelen saknar - storstadspuls. Det är betydligt mer folk som är ute och går än t.ex. SA.

En ölburk någon har trampat på, ett apotek (?! ;) ) och som sagt mycket folk kan man skåda i bilden.

Än sålänge den bästa bilden, jag har verkligen längtat efter mer folk på gatorna och det är inte helt omöjligt att min "dröm" går i uppfyllelse.

007_894702_6.jpg

Den här bilden har jag sett förrut, inte så mycket och säga. Niko skjuter mot någon/något i området som, liknar Harlem.

008_894702_7.jpg

Niko ser ut och gömma sig för någon under någon slags bro. Notera att inte bär samma kläder som ex. den första trailern. Eller?

009_894702_8.jpg

Den här bilden har jag också sett förrut. En flashig bil åker i något ghetto- och industriområde. Vi ser reklamskylter såsom brandsäkra dörrar och snabbköp. Återigen ser vi dessa brandstegar, som man tydligen kan klättra i.

010_894702_9.jpg

Här är en bra bild! Niko kör bil och bakom honom kan vi se en taxi och en ambulan, plus en skåpbil av något slag.

Vi ser också skräp som ligger på gatorna, väldigt realistiskt. Vissa träd har helt gula blad, och vissa knallgröna. Det är därför svårt och avgöra vilken årstid spelet utspelar sig under. Vi kan väl bara hoppas att det skiftar.

Vi ser också att Niko har någonting i passagerarsätet, jag vågar dock inte påstå vad. Förslag?

011_894702_10.jpg

Här ser vi ett extremt bra exempel på nya och annorlunda fotgängare/karaktärer!

En rastakille med häng på byxorna, och Didier Sach-kalsonger. :shifty:

Bilden är knäppt på någon bar, och vi kan också skåda en TV, flipperspel och biljardbord. Männen vid baren ser ut och beställa något också, det har inte jag noterat att de gör i övriga spel i alla fall.

012_894702_11.jpg

Underbart! En bild mitt i stan'. Troligtvis i China Town. Vi ser mycket reklamer för restaurnager m.m. och det ser också ut och vara mycket trafik då det är långa köer.

Vi ser också en stor byggnad i bakgrunden, jag kan dock inte avgöra om det finns någon riktig motsvarighet.

Vi ser en annan intressant sak - varför har R* valt och censurera reg. plåtarna på bilarna?

Det var alla bilder! Jag vet som sagt att vissa bilder har visats tidigare men det känns ändå bättre med en samlingstråd. Stav- och grammatiska fel kan också förekomma, men jag är för trött för att ändra det i nuläget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har funderat på en sak.. Eftersom det är år 2007 så lär det finnas nya gäng. Familjen Leone tror jag kommer finnas kvar. Säkert traids också, är dock osäker på om Diablos finns kvar. Skulle också vara spännande om Sicilenarna gjorde en come-back.

Vem var Sicilierna? Yardies? :D

Aja, iaf... OM några gäng från 3:an finns kvar, så South Side Hoods finns nog inte kvar. Är också tveksam till att Colombianerna finns kvar.

Däremot tror jag liksom du på både Leone och Triads. Också Diablos och Yakuza tror jag kommer finnas kvar. Så jävla härligt gäng, Yakuza :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem var Sicilierna? Yardies? :D

Aja, iaf... OM några gäng från 3:an finns kvar, så South Side Hoods finns nog inte kvar. Är också tveksam till att Colombianerna finns kvar.

Däremot tror jag liksom du på både Leone och Triads. Också Diablos och Yakuza tror jag kommer finnas kvar. Så jävla härligt gäng, Yakuza :D

Sicilienarna finns med i Liberty City Stories.

I ett av de sista uppdragen i Liberty City stories skall man köra en bomb under en gammal avstängd tunnel (Portel Tunnel) som ligger under Sicilienarnas lilla stadsdel. Resultatet är att den delen blir total förstörd och endast ruiner återstår. Det Sicilienska gänget utrotas slutligen helt efter många strider, och försvinner från Liberty City, därför såg vi dem aldrig i GTA3 som utspelades år senare.

Som du ser i GTA3, är den delen, som ligger i Stauton Island nära sjukhuset, under uppbyggnad under Columbian Cartels gänget. Kan tänka mig att Columbian Cartel kanske finns med i spelet, åtminstående ett tag. Kan tänkas att Leone familjen (om den finns med) anser att det är deras stadsdel, eftersom det var dem som

Förstörde och gjorde slut på det Sicilienska gänget.

. Dock endast spekulatiner. Tror i allafall att vi kommer att få skåda gamla gäng runt om i Liberty City, igen, speciellt Leone, Yakuza och traids.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sicilienarna finns med i Liberty City Stories.

I ett av de sista uppdragen i Liberty City stories skall man köra en bomb under en gammal avstängd tunnel (Portel Tunnel) som ligger under Sicilienarnas lilla stadsdel. Resultatet är att den delen blir total förstörd och endast ruiner återstår. Det Sicilienska gänget utrotas slutligen helt efter många strider, och försvinner från Liberty City, därför såg vi dem aldrig i GTA3 som utspelades år senare.

Som du ser i GTA3, är den delen, som ligger i Stauton Island nära sjukhuset, under uppbyggnad under Columbian Cartels gänget. Kan tänka mig att Columbian Cartel kanske finns med i spelet, åtminstående ett tag. Kan tänkas att Leone familjen (om den finns med) anser att det är deras stadsdel, eftersom det var dem som

Förstörde och gjorde slut på det Sicilienska gänget.

. Dock endast spekulatiner. Tror i allafall att vi kommer att få skåda gamla gäng runt om i Liberty City, igen, speciellt Leone, Yakuza och traids.

Okej, det där om sicilierna hade jag ingen aning om. Har inte varvat LCS. Trodde du menade GTA III först :D

Det var alltså på samma plats där den gröna skyskrapan håller på att byggas i GTA III?

Men jag tror inte att Leones "anser att det är deras stadsdel" i GTA IV, eftersom det är en ny stad, och dessutom 6 år senare. Finns några gäng med, så finns dom nog bara till namnen.

DUBBEL POST. :D

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående detta med Cherkov så tror jag inte alls att det har någonting med Jerkov i GTAII att göra, Jerkov var ju bara ett smeknamn.

Kollar man däremot på bilderna så är det nästan tråkigt hur mycket dom hör ihop, håller ni inte med? Ser ni på bild #3 där just det stora Cherkov huset är, man ser ju klart och tydligt att Niko går på samma gata som det är på bild #5. Det ser man ju tydligt på den stora Cherkov skylten på huset lite längre bort, och den förbannade bron där.

Förbannade bron ja, jag gillar inte den, den leder till så mycket. Kolla den här bilden till exempel, där ser man ju den förbannade bropelaren, och nedanför är det exakt samma gata. Den gatan ser man också början vid det där taxi-huset där tydligen Nikos bror Roman arbetar. Så är det där man kan spara spelet månntro? Efterson Niko jämt går runt i närheten av just det stället i alla screenshots. Vi kanske kan hitta fler exempel. Den här bilden till exempel, nu är vi precis under bropelaren, lite längre fram på gatan. Titta förövrigt på den vita skylten på det lilla huset där på andra sidan gatan, det är samma hus som på den här bilden. På den bilden ser man ju också en 24/7 reklam, ni vet den affären i San Andreas. Men vart vill jag komma? Det är som sagt var jävligt många bilder från just den gatan, så jag tror själv att det är där man kommer börja spelet. Lite tråkigt, men så är nog fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående detta med Cherkov så tror jag inte alls att det har någonting med Jerkov i GTAII att göra, Jerkov var ju bara ett smeknamn.

Kollar man däremot på bilderna så är det nästan tråkigt hur mycket dom hör ihop, håller ni inte med? Ser ni på bild #3 där just det stora Cherkov huset är, man ser ju klart och tydligt att Niko går på samma gata som det är på bild #5. Det ser man ju tydligt på den stora Cherkov skylten på huset lite längre bort, och den förbannade bron där.

Förbannade bron ja, jag gillar inte den, den leder till så mycket. Kolla den här bilden till exempel, där ser man ju den förbannade bropelaren, och nedanför är det exakt samma gata. Den gatan ser man också början vid det där taxi-huset där tydligen Nikos bror Roman arbetar. Så är det där man kan spara spelet månntro? Efterson Niko jämt går runt i närheten av just det stället i alla screenshots. Vi kanske kan hitta fler exempel. Den här bilden till exempel, nu är vi precis under bropelaren, lite längre fram på gatan. Titta förövrigt på den vita skylten på det lilla huset där på andra sidan gatan, det är samma hus som på den här bilden. På den bilden ser man ju också en 24/7 reklam, ni vet den affären i San Andreas. Men vart vill jag komma? Det är som sagt var jävligt många bilder från just den gatan, så jag tror själv att det är där man kommer börja spelet. Lite tråkigt, men så är nog fallet.

De andra stadsdelarna kanske inte är helt färdiga? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, det där om sicilierna hade jag ingen aning om. Har inte varvat LCS. Trodde du menade GTA III först :D

Det var alltså på samma plats där den gröna skyskrapan håller på att byggas i GTA III?

Men jag tror inte att Leones "anser att det är deras stadsdel" i GTA IV, eftersom det är en ny stad, och dessutom 6 år senare. Finns några gäng med, så finns dom nog bara till namnen.

:D

Japp. Sen är det stängsel runt. GTA IV är inte en helt ny stad, det är fortfarande inspirerat av New York och fortfarande Liberty City. Chinatown etc. lär ju finnas med. Grejen är att det nog kommer se mer ut som New York den här gången och alla områden lär vara mycket större, inte bara några få kvarter. Det kommer inte alls att likna GTA3's Liberty City, utan mer New York.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem var Sicilierna? Yardies? :D

Yardies är jamaicaner :D

Sicilienarna finns med i Liberty City Stories.

I ett av de sista uppdragen i Liberty City stories skall man köra en bomb under en gammal avstängd tunnel (Portel Tunnel) som ligger under Sicilienarnas lilla stadsdel. Resultatet är att den delen blir total förstörd och endast ruiner återstår. Det Sicilienska gänget utrotas slutligen helt efter många strider, och försvinner från Liberty City, därför såg vi dem aldrig i GTA3 som utspelades år senare.

Som du ser i GTA3, är den delen, som ligger i Stauton Island nära sjukhuset, under uppbyggnad under Columbian Cartels gänget. Kan tänka mig att Columbian Cartel kanske finns med i spelet, åtminstående ett tag. Kan tänkas att Leone familjen (om den finns med) anser att det är deras stadsdel, eftersom det var dem som

Förstörde och gjorde slut på det Sicilienska gänget.

. Dock endast spekulatiner. Tror i allafall att vi kommer att få skåda gamla gäng runt om i Liberty City, igen, speciellt Leone, Yakuza och traids.

Det var Forellis som ägde den delen som man sprängde.

Sicilienarna hade inget ställe i staden. Massimo var ju med ganska tidigt i spelet när han åkte helikopter, och sen i sista uppdraget kom deras "goons".

Det jag alltid gillat med GTA är att dom har gäng från många olika kulturer.

I GTA 4 kommer det nog finnas en rysk maffia. Dom har ju bara haft en liten del innan och det var i SA.

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...