Jump to content

Konstigt slut


T-Bone Mendez
 Share

Recommended Posts

Nej, om du kollar slutvideon en gång till så säger Vic att de antingen ska dra därifrån, eller att de ska ligga lågt. De drar inte därifrån, således väljer de att ligga lågt. (Om nu "ligga lågt" är samma sak som att freeroama VC som en galning vet jag inte, men storymässigt ligger de lågt.)

Aa jag vet, men det står på flera sidor att dom lämnade stan och sen två år senare kom dom tillbaka och skulle sälja knarket till the Forellis. Och det var då Vic blev skjuten (fast jag tror att det var Pete)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jo, han med astma. Men det är Vic som dör 1986, vad som händer med Pete vet väl ingen.

Mm, men jag (och en del andra) tror att det var Pete som dog. För Vic talade amerikanska i VCS, och i VC bröt han kraftigt på karibiska. Eftersom att deras far kom från dominanska republiken kanske Pete va mer lik deras far.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Det märkliga är att i introfilmen till Vice City så bär Vic (om det nu var han) exakt samma kläder som Ricardo Diaz, och pratar med exakt samma dialekt.

Tror nog aldrig man kommer få svar på den frågan, och det känns heller inte som att R* tänkte klart helt och hållet när man gjorde detta. Jag står dock fast vid att det var Pete som vart dödad. Känns som att Vic lämnade alla affärer med Lance och Lance behövde då hjälp av någon annan. Ja varför då inte Pete? Som tack var sin pappa fått en annorlunda dialekt och tack vare sin astma skrattat som ett mongo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...
Det märkliga är att i introfilmen till Vice City så bär Vic (om det nu var han) exakt samma kläder som Ricardo Diaz, och pratar med exakt samma dialekt.

Tror nog aldrig man kommer få svar på den frågan, och det känns heller inte som att R* tänkte klart helt och hållet när man gjorde detta. Jag står dock fast vid att det var Pete som vart dödad. Känns som att Vic lämnade alla affärer med Lance och Lance behövde då hjälp av någon annan. Ja varför då inte Pete? Som tack var sin pappa fått en annorlunda dialekt och tack vare sin astma skrattat som ett mongo.

Tror inte heller det var Vic. Tycker på något sätt att det inte påminner om honom heller. Så mycket förändras man inte på några år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Den okända brödern i VC had helt konstigt dialekt och skrattar som psykist som någon sa. Det kan ha kommit från astma också om du kolla på deras ögon den i VC som blir skjuten har exakt samma ögon som Lance där. Men Victor såg annorlounda ut och skratta nästan aldrig, let alone as a retard. Och vf skulle en sånn "badass" karaktär dö så snabbt med fem, sex skott. När man är så kännt har man klart någon armor på sig eller någon vapen. De gjorde saken helt konstig här. Och Lance säkert saknade Vic som bestämde ligga lågt nån annan stans i den här världen. df säger han att brödern behandlade honom alltid som en liten barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade för mig att det var Pete som dödades 1986? :hmm:

Men hur han kunde komma in i den branchen är ju ett litet mysterium..men å andra sidan, vad gjorde ju inte Lance för pengar :o

Nej, det var Vic som dödades i introt till Vice City. En del tror som sagt att det var Pete men, ja... Jag ska inte spekulera i det men jag tror på det som sägs, att det var Vic som dödades.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kommer det nya frågor i mitt huvud, vad hände med Pete?

Nämns hans namn någon gång i GTA Vice City?

Jag satt och funderade på när man fick reda på att Vic hade två bröder, var det när VCS släpptes eller visste man om det tidigare?

Första scenen i VCS avslöjar att han har två bröder, men på Vice Citys hemsida (klicka på anslagstavlan och leta upp bröderna Vance) får vi reda på att Pete inte nämns alls. Däremot...

VICTOR VANCE

Lance Vance's brother. Head of Vance crime family. Only two members.

Har Pete redan dött?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första scenen i VCS avslöjar att han har två bröder, men på Vice Citys hemsida (klicka på anslagstavlan och leta upp bröderna Vance) får vi reda på att Pete inte nämns alls. Däremot...

Har Pete redan dött?

Han behöver ju inte vara död, det kan också vara så att han inte var med i Vance Crime Family, kanske just pga att han har astma.

Men det måste i alla fall vara ganska klart att det faktiskt är Vic som dör i introt till Vice City och inte Pete, annars skulle knappast Vic finnas med på den officiella hemsidan. Pete nämns också endast i VCS, och man får aldrig se honom så min uppfattning är att han lever, men inte har lika mycket att göra med Vic och Lance som de två har att göra med varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

hmmm...VC gjordes före VCS, och då valde dom bara ut en snubbe som kunde ge rösten åt Vic, dom tänkte väl inte att dom skulle göra en så kallad GTA VCS i framtiden. 2007 när spelet kom ut (VC kom ut 2002/2003) så hade dom valt en annan röst till Vic Vance, och den förra Victor kanske inte va villig att vara med i nåt GTA nåmer ..så

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...