Jump to content

Stunttävling v3


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Såg inte inklusive. Inklusive borde det inte vara heller eftersom någon kanske gör 3 stunts och ett långt intro. Så intro och eftertext är helt oväsentligt i en tävling imo.

Boiii, would you change that please? Att behöva använda 300% Velocity i eftertexterna bara för att det är en gräns på 3 minuter är absurt.

Det är gräns på stunts som behövs. Det är trots allt en stunttävling så man ska inte rösta efter hur bra redigeringen var.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker vi gör så här, det är ju en stunttävling och ingen redigerings tävligt tycker jag vi skippar eftertexter och allt sånt, allt man får redigera i text väg är då vem som stuntar, för mig skulle det helt enkelt stå "Stevex"

Nej tack >_<

Det är trots allt stuntfilmer vi gör :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu är det här en stunttävling >_<

Som det handlar om att göra bäst film för att vinna, ja. Vart ville du komma?

Jag har en kul idé vi rar'ar våra replay-filer så får man se de själv i spelet...sen kan man ju ha på valfri musik i bakgrunden och allt :) Det blir skoj.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men en "film" måste naturligtvis befatta intro och outro? Låt folk sätta på lite Metallica, redigera en mainpart i WMM och bedöm stuntsen, inte om musiken passade, redigeringen var bra och blablalablabla

Precis. Däremot om ante menade att vi ska ha en stuntfilmstävling så ska jag hålla käften.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men en "film" måste naturligtvis befatta intro och outro? Låt folk sätta på lite Metallica, redigera en mainpart i WMM och bedöm stuntsen, inte om musiken passade, redigeringen var bra och blablalablabla

Det måste den inte, vilket inte är vad jag menar. Vad jag försöker säga är att en film blir roligare att se på med skön redigering och en klatchig låt. Men det är väl upp till var och en, gör ni eran musik- och effektlösa film så gör vi andra som vi föredrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det måste den inte, vilket inte är vad jag menar. Vad jag försöker säga är att en film blir roligare att se på med skön redigering och en klatchig låt. Men det är väl upp till var och en, gör ni eran musik- och effektlösa film så gör vi andra som vi föredrar.

Amen to that! Om man ska göra en film av det så ska det redigeras också. Annars så laddar man bara upp en ljudlös film med alla klipp på rad bara. Om main ska redigeras ska det väl finnas ett intro också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK bitchez, here comes the boom!

aZ9Af1QQaKMh.jpg

Imperial Force - XaeRoN och Mr.Magics bidrag

Stunts: 14(½)

Musik: X-Ray Dog - Imperial Force

Längd: 2:56

Renderingsnamn - Filstorlek - BreddenxHöjden, Audio, Renderingstyp, Bitrate(Internet LAN), Filtyp

"High Definition" - 59,5 MB - 1280x720, 128 kbps, CBR(2), 3 M, WMV

FileFront

Megaupload

Normal - 57,3 MB - 640x480, 64 kbps, CBR, 3 M, WMV. För er som inte pallar fullskärm.

TGA (Kräver medlemskap)

Megaupload

Stream - 19,2 MB - 320x240, 128 kbps, CBR(2), 1 M, WMV

YouTube

Video Google

Media Putfile

FileFront

OBS!

Bajsa på stream är ni snälla. Och om ni måste envisas med den ändå, ladda ner efter? :) Aja gör som ni vill. Megaupload är den snabbaste mirrorn tror jag. Redigeringen är gjord på en dag så tjafsa inte.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om någon vill hora sig över att jag härmat Tackleberry, så har jag redan förberett ett tal. Eftersom jag skulle haft med just det stuntet i en annan film. Orkah översätta...

Well, I already knew that people would react like this when they saw my stunt so I already lined up with some evidence that I'd like to call

"The proof of pwnage!... and not copy cat Tackleberry"

Ok first of all I'll start with a joke to crack up the atmosphere. I may look like godson if I put my fake lazy eye on but I sure don't steal stunts like him. [insert bild med mig som kollar i kors] heh... It all began around new year when I started the fourth Community video project on GTAsajten(25 December). I was trying some of my stunts for that and amongst those stunts there was a PSM 2 Grind that looked something like this:

syes3l4va0.jpg

I tried it for a while but then I saw it in a video without the PSM. So I decided to kick it up a notch and make the stunt even harder. So I went over to the other side of the bridge and put the PSM there. But it kept sliding off so I got pissed and placed it normally instead. The packer wouldn't give me that much height but after a while I noticed that I could land in the area between the unique stunt wall and the rail and wallride it into the grind. I thought "wow this would be so cool if landed, great for my 'come back'".

After some crashes and bikes in the water I noticed that I could bump the ledge of the bridge to get that extra ompfh to get me onto the rail directly, without wallriding. Here's a clip of that. Picture of when I recorded the stunt

But I didn't succed. Anyway I gave up this spot for almost a month(I was thinking of posting it as a challenge Picture)and in between that and when I landed my stunt, Interlocked was realesed. I saw it and commented like this on GTAsajten when Tack posted it: You're the king when it comes to combos and long grinds. I was doing the same stunt at 6:13 but from a diffrent setup

And so the same day Xtramus announces for this collaboration but earlier[Där jag skulle skickat stuntet men drog mig ur senare. P.g.a att Torque sa att det skulle bli en skitfilm. Vilket det inte blev z_Z Checka "Lockdown"]. I was in VC trying the stunt again. Still trying with the bump off the bridge and still no progression. Then I remembered how I used to try to wallride it so I did that again and on my second try I made it! By the time I had grinded the whole rail and felt into the water I was thrilled, jumping around singing halleluja, praise the lord! The luck has turned!. Then I went to the other spot that I had in my head and believe it or not I made it on the second attempt too!!* Now my jaw was on the floor. No literally, I was lying on the floor with my jaw on the floor screaming. I recoreded both those stunts and put em in Vegas but neither Tack or Ostits(which I usally show my stunts to) was online on MSN so I just saved it in my "Crap" folder, went on the forums and I saw Xtramus's topic.

*By the way I had been using RADs for those two stunts but this day I decided to try with normal leaning, and wtf I landed em both on second try. Coincidence? Probably not. RADs gave me too much speed.

Myeah... :shifty: If you still dont believe me, Ostits is my alibi. Since I sent him a picture of my idea way before Interlocked was realesed. Thank you and good night. :lol:

I'm Mistah Magic, Bitches.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...