Jump to content

Old and free


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

För ett tag sedan, vad kan det vara 1-½ månad sedan så blev det bestämt att det skulle göras ett VC\LC collab.

Sedan dess har vi stuntat och nu är vårat arbete klart ^_^

Editor - Theonly one (antepanteboy)

Stunters

Theonly one

Qouad

Godfather

Lajnux (En bugg i outrot)

theHOFF (Kebab)

När jag spelade in i LC så, ehm ja, jag har lite problem med mina Diff och txd filer :ermm:

Sorry Lajnux, men det var något fel med dina reps, du var ute på vattnet hela tiden, det såg ut som världens bugg.

Men som sagt så fixade jag in ett outro klipp åt dig.

Nog snackat :P

Old and free_ FF 86 mb

Youtube

Gtanytt YT länk

Obs Godfather hade glömt att han skulle vara med i den här filmen och fick skicka några stunts som skulle andvändas i nästa GLS Film

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gof's review

----

Stunts: 6/10 - Seriously, we could have done a lot better

----

Editing: 6/10 - I didnt like it, it wasnt bad. But I expected more

----

Music: 8/10 - Fitted well

Final: 7,3/10

----

yeye

-

Ante; Nu ska jag förklara för dig.

För att lösa ditt problem med att skinsen ser totalmuppade ut i LC, byt ut LC's player.dff mot VC's player.dff

, och vars var min PCJ? :ermm:

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ante; Nu ska jag förklara för dig.

För att lösa ditt problem med att skinsen ser totalmuppade ut i LC, byt ut LC's player.dff mot VC's player.dff

, och vars var min PCJ? ^_^

:ermm: Trodde att man skulle byta ut txd filen med, Och angående PCJn så är jag inte bäst på att byta ut filer och shit, men jag håller på att lära mig det nu, och det ska sitta som en smäck innan jag börjar med Com viden :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ville du vara med eller? ^_^

Hähä nej, har min egna skit att ta hand om. Helt okej film. Du har kommit ganska långt med redigeringen nu ser jag. Bara FPS problemet som jag fortfarrande stör mig på. :ermm: Rätt imponerande bump från Stallion-bilen till garagetaket. Inte jämfört med Plethzorbs men... Skit bra, keep it up antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hähä nej, har min egna skit att ta hand om. Helt okej film. Du har kommit ganska långt med redigeringen nu ser jag. Bara FPS problemet som jag fortfarrande stör mig på. :ermm: Rätt imponerande bump från Stallion-bilen till garagetaket. Inte jämfört med Plethzorbs men... Skit bra, keep it up antar jag.

Tack ^_^, Jo jag nötte på den ett bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[b]DittNamn\'s recension av Old And Free[/b]


	  [i]-Redigering-[/i] 

	  Intro:

	  Main:

	  Outro:

	  [i]-Musik-[/i]: 

	  Intro:

	  Main:

	  Outro:


	  [i][b]Stunts[/b][/i]

	  01:13-01:20:

	  01:21-01:30:

	  01:31-01:43:

	  01:44-01:54:

	  01:55-02:13:

	  02:14-02:23:

	  02:23-02:32:

	  02:33-02:47:

	  02:48-03:00:

	  03:01-03:07:

	  03:08-03:26:

	  03:27-03:37:

	  03:38-03:53:

	  03:54-04:03:

	  04:04-04:11:

	  04:12-04:15:

	  04:16-04:24:

	  04:25-04:27:

	  04:28-04:40:

	  04:41-04:50:

	  04:51-04:57:

	  04:58-05:01:

	  05:02-05:13:

	  05:14-05:29:


	 [size=5]Slutbetyg: x/10[/size]

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår frågade antepante mig om jag hade några replays till VC. Det hade jag inte egentligen, eller inte några som jag någonsin hade tänkt använda till något iallafall. Men jag skickade dem till honom iallafall. Så nu har man varit med i en stuntfilm med. Känns ju kul. Men jag kan inte påstå att mina stunts var något att ha direkt. ^_^

Stuntsen i övrigt var inte dåliga, inte alls. Speciellt dina, APB, du har verkligen förbättrats. ;)

Jag är verkligen inte den som gillar att gnälla, men jag måste säga till om editeringen för den var under all kritik.

När du släppte din förra film så blev jag faktiskt glad för din skull och tänkte; "nu har han lärt sig, äntligen."

Nu när jag ser på det här blir jag nästan förbannad. Känns som att den är editerad på en halvtimma(?) eller liknande. Du har

bara slängt ihop allt och hoppats att det skulle bli bra, eller? Så uppenbara misstag som det vid 1.05.. fan, kollar du inte genom filmerna innan du trycker ut dem? Riktigt dåligt.

Ibland hackade klippen till, så att man fick se dem någon millisekund innan man skulle (02.52)

Ibland kom träd ivägen. (2.09)

Ibland blev hela tagningen fel fel och fel, t.ex. Godfathers Rhino-stunt vid 3.03. Det första man får se är en tank som står på ett tak. -Jaha, ska klippet börja med att han kör ner från taket? -NEJ! Man får istället sedan, genom ett virrvarr av dåliga kameravinklar och videoeffekter, se hur stridsvagnen gör för att ta sig upp på taget. Gör om, gör rätt. Hade jag sagt om jag hade kunnat påverka det. :P

Din pizzaboy-stoppie hade säkert sett fin ut om man bara hade fått se det. 3 sekunders run-up och 1 sekunds stunt är ingen bra kombination.

Jaja, jag ska sluta bitcha nu, och istället ställa några frågor. :)

Kvalitén på filmen var rätt grynig, det har jag inte sett i dina tidigare filmer. Vad beror det på?

Och hur kommer det sig att grindet vid 2.20 hackade så gräsligt? :ermm:

Hoppas verkligen att du lägger ner mer kraft, tid och småpill på community-videon! Vore synd om den 'förstördes' på samma sätt.

Så.. keep it up! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte använda mig av mallen som Godfather fixade. Men ska försöka få till en sådan senare. Skall fatta mig så kort jag kan.

Tyckte den var lite småseg. Vissa stunts var väldigt bra, men vissa förstördes tack vare de konstiga vinklarna som poppade upp lite då och då. Vissa effekter blev lite uttjatade, såsom att öka vitheten i bilden.

Musiken.. Den tyckte jag var väldigt kliché. Tittar man runt på YouTube så ser man att det är precis samma musik som på andra videos. Slutet var väldigt segt.

Annars, bra gjort. Practice makes perfect.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjord på 2 timmar :ermm:

Det kanske räcker, vad vet jag. (Har aldrig editerat en stuntfilm)

Själva grejen är att du borde kolla igenom filmen både en och två gånger innan du bestämmer dig för att den är klar. För det har du uppenbarligen inte gjort den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stevex recension av Old And Free

-Redigering-

Intro: Tycker om högatak men inte hur kameran åker

Main: Fanns några småfel men överlag var den bra

Outro: bästa delen ev redigeringen imo ^_^

-Musik-:

Intro: bra

Main: bra

Outro: bäst :D

Stunts

01:13-01:20: En snurr helt enkelt, inte så svår men då har väl inte Kebab stuntat så länge i VC

01:21-01:30: p2bs är alltid roliga speciellt med en stoppie, kanske inte det högsta taket men fortfarande rätt så bra :P

01:31-01:43: bsms är helt klart min favorit i VC, bra höjd och snurr

01:44-01:54: Nice höjd, och åt det hållet :ermm: . Väldigt nice

01:55-02:13: Bil wallrides är alltid roliga att se på :D , synd att kameran kom under vattnet

02:14-02:23: Jag har sätt grind på det stället förr några gånger, och så tar nästan framhjulet i, inte min favorit

02:23-02:32: Ser nästan lite lätt ut, men vad vet jag ^^

02:33-02:47: Körde du verkligen upp på packer så där segt eller vart det bara så när han filmade?

02:48-03:00: För lite väggboost enligt mitt tycke, och så tycker jag inte om Zebra taxin :/

03:01-03:07: Påminner om ett stunt Sweet gjorde i SA han var också nära att lande det högre på sopförstörarsaken, trodde du skulle klara det men så vart det inte, synd där

03:08-03:26: Tankstunts är också roliga att se på, kameran var lite störande men det är ju stuntet jag ska kommentera här

03:27-03:37: Stabilt tankbump helt enkelt ;)

03:38-03:53: Riktigt högt p2b, eller försöker du lura oss med vinklar, ändå nice :)

03:54-04:03: Erhm, vad bumpade du?

04:04-04:11: Såg itne var du bumpade vilket var synd, annars fin grind och du klarade hela

04:12-04:15: Old, se Shadowsonic i Fuckrat, fortfarande coolt och svårt, imo

04:16-04:24: Hm en till grind, dock inte lika stabil som den förra

04:25-04:27: Inget bump = sämre betyg, bra höjd iaf :)

04:28-04:40: Allt med packers ör sjukt bra även det här B)

04:41-04:50: Kabske svårt ser dock inte så imponerande ut :/

04:51-04:57: Bilbumps är bra, synd bara att du inte kom till något jätte cå högt tak ^^

04:58-05:01: Helt värdelöst, har du inte lärt dig blande saft eller? Det ska vara 1 del runup, 4-9 delar stunt itne 9 delar runup och 1 del stunt

05:02-05:13: Det som går över vatten är i regel bra, synd bara att du inte komm upp till kanten

05:14-05:29: Har sett det förr, då såg man att personen i fråga ramlade, det såg man inte här hur slutade det egentligen?

05:56-06:05: Har börjat tycka om grabs lite mer nu på sista tiden

06:10-06:20: Ett bump med bra höjd helt enkelt

06:27-06:37: Hm... k... vattenkörarN?

06:39-07:04: Det får räcka med en bil wallride, den här var inte lika bra för att den andra hade vatten

07:10-07:25: Riktigt hög pb bra bra

Slutbetyg:7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

05:14-05:29: Har sett det förr, då såg man att personen i fråga ramlade, det såg man inte här hur slutade det egentligen?

Med att jag fastnade allra högst uppe (eller nästan, precis innan man kommer upp i toppen), det är omöjligt att komma längre tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...