Jump to content

Kameror!


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Hej, vet inte om det redan finns en sån här tråd men jag gör en iaf.

Här snackar vi kameror! Vad ni har för några, vad ni tänker köpa eller tips om bra kameror.

Jag själv tänker köpa någon av dom här två när jag sålt min moped, och undrar vilken ni tycker jag ska slå till på.Klicka här!

www.yfo.se Bra sida om ni vill jämföra olika kameror.

Nå, prata på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hej, vet inte om det redan finns en sån här tråd men jag gör en iaf.

Här snackar vi kameror! Vad ni har för några, vad ni tänker köpa eller tips om bra kameror.

Jag själv tänker köpa någon av dom här två när jag sålt min moped, och undrar vilken ni tycker jag ska slå till på.Klicka här!

www.yfo.se Bra sida om ni vill jämföra olika kameror.

Nå, prata på!

Svårt val :D Den till höger har mer mexapixel, men den till vänster har lite bättre prestanda på andra grejer.

Edit: Själv har jag en Casio QV-R51 (köpte för 2 år sen snart). Den har 5.0 Megapixel, 3x optical zoom, 4x digital zoom, 2.0'' LCD och 9.7 MB inbyggt minne. Minneskort: SD Memory Card (Själv har jag 512 mb). Vet inget mer om den :D.

Redigerad av pillipossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt val :D Den till höger har mer mexapixel, men den till vänster har lite bättre prestanda på andra grejer.

Pixlarna har inte så stor betydelse, det är mer objektivet och sånt som hjälper.

Lutar mot en 30D just nu iaf. Tycker canons kameror är sköna och lätta att förstå :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker absolut att su ska köpa en Canon. Varför inte en Canon 350D?, Den är både billigare och utsett till bästa kamera många gånger. :D

Själv vann jag en Casio Exilim Z-750 förra året efter att ha tappat min gamla i vattnet och han ta ett kort och skicka till tävlingen innan den la av helt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker absolut att su ska köpa en Canon. Varför inte en Canon 350D?, Den är både billigare och utsett till bästa kamera många gånger. :D

Själv vann jag en Casio Exilim Z-750 förra året efter att ha tappat min gamla i vattnet och han ta ett kort och skicka till tävlingen innan den la av helt :P

Om jag ska köpa en 350D så skulle jag nog villja köpa ett nytt objektiv till.

Har ju ca 12000 att köpa för, men och visst skulle det vara skönt med lite pengar över till annat.

Mina kompisar har 350D och jag gillar den kameran med! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många är överens om att Canons vanliga kitobjektiv, 18-55 mm, inte är någon höjdare. Vissa säger att det är sämst bland kitobjektiven.

Själv ska jag förmodligen också köpa en DSLR på vårkanten, lutar just nu mot en Nikon D70s med 18-70 mm. (w00t)

Jag har provat fota med en 350D som det objektivet och tycker inte det är så dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är också i någon form av kameraköparfas, och jag har spanat in tre paket. Alla tre innehåller ett stycke Canon Eos 400D, men det är ju det där med objektivet...

Paket 1 - Canon EOS 400D + 17-85 IS + batterigrepp

Mumma! Bra kamera, bra objektiv. Nackdelen är ju då priset. Jag menar, om den blir stulen/jag tappar bort den, så är ~13000 borta.

Paket 2 - Canon EOS 400D + 18-55 + 55-200mm

Prisvärt, två objektiv på köpet. Gillar att experimentera med det 55-200-objektiv vi har inom familjen, men något eget skulle inte vara helt fel. Någon gång ska man väl flytta.

Paket 3 - Canon EOS 400D Black + 18-55mm Lens Kit

Väldigt billigt, och det finns ju trots allt ett 55-200-objektiv i familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Canon 400D ska inte vara någon höjdare. Visst är den lite uppdaterad från 350D, Men inget märkväridgt samtidigt som andra grejjer blivit sämmre. Har för mig att den har mer pixlar, men utan att ha förbättrat kraften hos den. Därav blir bilderna mer oklara. (w00t)

Minns du var du hört detta?

(f.ö., så uppskattas kommentarer, tips och dylikt, liknandes Foos ovan)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har provat fota med en 350D som det objektivet och tycker inte det är så dåligt.

Du är nybörjare. Jag påstår inte att jag är något annat, för det är jag inte. Men de mer kunniga (som fotoveteraner på fotosidan.se) talar illa om det. Sen beror det ju alldeles på vad man ska använda bilderna till. Vänner och människor här på sajten kan tycka det är jättehäftiga foton, medan yrkesfotografer kan klanka ner på samma foto hur mycket som helst. Jag bara skriver vad jag läst om det, från de som har kommit över nybörjarstadiet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är nybörjare. Jag påstår inte att jag är något annat, för det är jag inte. Men de mer kunniga (som fotoveteraner på fotosidan.se) talar illa om det. Sen beror det ju alldeles på vad man ska använda bilderna till. Vänner och människor här på sajten kan tycka det är jättehäftiga foton, medan yrkesfotografer kan klanka ner på samma foto hur mycket som helst. Jag bara skriver vad jag läst om det, från de som har kommit över nybörjarstadiet.

Aa är nybörjare, det här blir min fösta kamera.

Det duger ju nog åt dom bilderna jag tar.

Ska nog köpa det där kitet nu i början >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på att jag egentligen kunde slå till på en D80.

För min far har massa objektiv hemma, vet inte va han har men dom är säkert bra.

Han har iaf ett fisheye objektiv och en stor bra blixt och annat smått å gott :)

Har ju kört lite med D70 i skolan och tycker den kameran är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...