Jump to content

Projektet ny GTAsida.


SlewME
 Share

Recommended Posts

Tjena.

Jag och KalleR håller på för fullt med att utveckla en ny GTAsida, han står för design och jag för kodandet. Eftersom att vi inte kan använda oss av namnet GTAsajten så är det på tiden att komma på ett nytt namn till sidan som är svenskt, har du tips eller idéer?

Sidan kommer innehålla nyhetsuppdateringar, info om gta-spelen samt även endel annan kul fakta.

Sidan är ca. 10% klar och detta innebär att det i nuläget endast finns nyhetsfunktion med kommentarmöjlighet, shoutbox, omröstning, registrering, inloggning med automatiskt inloggning samt även lite adminfunktioner.

Sidan är utrustad med skydd mot SQL-injections, XSS-skydd samt hashade lösenord. När man loggar in så kommer man även att gå igenom en så kallad "säker anslutning" en SSL som gör att datat mellan server och klient(du) krypteras.

För att detta ska gå vägen så behövs hjälp, hjälp och åter hjälp! Jag har i nuläget en (1) som vill vara med att skriva nyhetsuppdateringar om kommande GTAspel. Du måste behärska svenska på ett bra sätt. Är du intresserad? Kontakta mig.

Tips och idéer uppskattas!

Sidan är öppnad.

http://www.gtanytt.se

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga. När tror du att sidan blir klar?
Allt beror på hur snabbt jag och kalleman arbetar. Så fort designen är klar så kan jag börja inkludera den med all kod.

Senast om 1 vecka så skulle jag kunna påstå att vi är en bra bit påväg men långt ifrån klara, betatestare kommer att efterfrågas.

@Maimstream,

Sidan kommer att vara helt fristående från GTAsajten/GTAforumet.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTAnyheter.com

GTAhyllan.com

GTAsidan.com

GTAsajten-survivors.com

GTAklubben.com

GTAeBRA.com

Svårt att komma på nått som låter bra. >_<

GTAsajten-survivors.com ^_^

Md5 duger gott och väl om man har ett säkert och relativt långt lösenord. Ska dock se på andra möjligheter.

Mjo, problemet är att dom flesta inte har det dock.

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga, Kommer det finnas en sektion för stunting i GTA? >_<

Ska svara på alla frågor till den mån jag kan.

Det vet jag inte i nuläget, vi tar allt som det kommer. Prioriteringar är att få nyheter, samt alla GTA-delar att fungera först. En moddingdel kommer givetvis att komma med i och med att jag själv är ett fan av moddning, se http://www.modarkivet.se

@R2,

Alla lösenord är pepprade ^_^

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTAsajten-survivors.com

Haha ^_^

GTAsidan.com

Tänkte med på den. Låter bra, men ganska B, på något sätt. >_<

Om det inte är alldeles för krångligt så kan jag gärna vara en betatestare. (Om det nu innebär det jag tror, att man kollar igenom lite och ser till så det inte är några fel någonstans?)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...