Jump to content

Lances personlihetsförändring i VCS


Galenhund
 Share

Recommended Posts

Är det bara jag som tycker/har lagt märke till att Lance har en annorlunda personlighet i VCS än i VC.

Han är mycket mer avslappnad/roligare än i föregående spel och kommer med sköna kommentarer hela tiden när man gör uppdrag med honom.

T.o.m rösten låter annorlunda, mera hes på något sätt.

Vic gillar jag däremot inte, han är gnällig hela tiden och ser jävligt sur ut (den tråkigaste spelbara karaktären i gta3-serien). Dessutom förstår inte jag grejjen med att han ska han någon sorts moral när han uppenbarligen ändå inte har det (har inga problem med att ha ihjäl folk).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha, ha, just det det där ja.

En annan skön är: I'm just gonna take out the M4, M for motherfucker.

Eller: Vic: I fought you where dead Lance, how could you survive that fall.

Lance: No, I'm cool I landed on some soft bikers.

Vic: Did you find the coke.

Lance: No they eehh... must have allready sold it, but I found a bike, nice *sticker sin väg på motorcykeln*.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Tycker inte Lance har ändrat sig ett dugg. Samma stil i allting, kanske att han var lite lugnare i VC fast det kan ju bero på att hans bror precis hade dött eller att han kanske inte tyckte om Vercetti, tror själv inte dom tänkte på det när dom gjorde spelen. Skitsamma. Tycker i alla fall han har samma stil. Sedan så märker man vilken underbar röst PMT har. Klassisk Tubbs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte Lance har ändrat sig ett dugg. Samma stil i allting, kanske att han var lite lugnare i VC fast det kan ju bero på att hans bror precis hade dött eller att han kanske inte tyckte om Vercetti, tror själv inte dom tänkte på det när dom gjorde spelen. Skitsamma. Tycker i alla fall han har samma stil. Sedan så märker man vilken underbar röst PMT har. Klassisk Tubbs.

Lance gillar väl Tommy från början. Han ringer ju och nästan gråter och håller på. Sen flippar han väl ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som läst Möss och Människor känner en tydlig koppling mellan Lance och Lenny i boken. Det är en ganska tragisk karaktärstyp - ingen av dem vill något illa, men de råkar alltid sätta sig själva eller sina kära i knipa. Vic råkar illa ut rätt många gånger (ja, faktiskt hela storyn) i VCS på grund av Lance, men inget är gjort med flit utan bara av dumdristighet. Jag tycker synd om Lance nu efter VCS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som läst Möss och Människor känner en tydlig koppling mellan Lance och Lenny i boken. Det är en ganska tragisk karaktärstyp - ingen av dem vill något illa, men de råkar alltid sätta sig själva eller sina kära i knipa. Vic råkar illa ut rätt många gånger (ja, faktiskt hela storyn) i VCS på grund av Lance, men inget är gjort med flit utan bara av dumdristighet. Jag tycker synd om Lance nu efter VCS.

Håller med dig om att han får ta emot en del tuffa smällar i VCS. Som han själv ger ut dock. Men det seplar ingen roll, jag kommer ändå aldrig gilla den människan efter mitt VC-spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig om att han får ta emot en del tuffa smällar i VCS. Som han själv ger ut dock. Men det seplar ingen roll, jag kommer ändå aldrig gilla den människan efter mitt VC-spelande.

Det är just efter att ha sett hur han var, eller snarare blev (i VC) som man inser vilken tragisk situation han är i. Hans mamma har ju inte varit mycket att förlita sig på, får man veta, så det har alltid varit Vic och han. När han kommer till VC -84 försöker han göra Vic en god gärning genom att försöka bli stormrik på en knarkaffär. Den går givetvis snett och han snortar upp en hel del i egen näsa. Även Vics halv-flickvän blir lidande av hans beteende, men han vill inget illa. Saker och ting går snett, och två år senare så har han fått sin bror skjuten till döds.

Den enda han har att förlita sig på, utom påsen kokain, är Tommy. Tommy är enligt Lance orättvis mot honom, och han går då över till Tommys fienders sida. Tommy blir då tvungen att döda honom. Har ni läst Möss och Människor och kände sympati för Lenny, så måste ni också känna sympati för Lance. Stackaren. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är just efter att ha sett hur han var, eller snarare blev (i VC) som man inser vilken tragisk situation han är i. Hans mamma har ju inte varit mycket att förlita sig på, får man veta, så det har alltid varit Vic och han. När han kommer till VC -84 försöker han göra Vic en god gärning genom att försöka bli stormrik på en knarkaffär. Den går givetvis snett och han snortar upp en hel del i egen näsa. Även Vics halv-flickvän blir lidande av hans beteende, men han vill inget illa. Saker och ting går snett, och två år senare så har han fått sin bror skjuten till döds.

Den enda han har att förlita sig på, utom påsen kokain, är Tommy. Tommy är enligt Lance orättvis mot honom, och han går då över till Tommys fienders sida. Tommy blir då tvungen att döda honom. Har ni läst Möss och Människor och kände sympati för Lenny, så måste ni också känna sympati för Lance. Stackaren. :'(

Såg filmen förra veckan...håller med dig där helt. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är just efter att ha sett hur han var, eller snarare blev (i VC) som man inser vilken tragisk situation han är i. Hans mamma har ju inte varit mycket att förlita sig på, får man veta, så det har alltid varit Vic och han. När han kommer till VC -84 försöker han göra Vic en god gärning genom att försöka bli stormrik på en knarkaffär. Den går givetvis snett och han snortar upp en hel del i egen näsa. Även Vics halv-flickvän blir lidande av hans beteende, men han vill inget illa. Saker och ting går snett, och två år senare så har han fått sin bror skjuten till döds.

Den enda han har att förlita sig på, utom påsen kokain, är Tommy. Tommy är enligt Lance orättvis mot honom, och han går då över till Tommys fienders sida. Tommy blir då tvungen att döda honom. Har ni läst Möss och Människor och kände sympati för Lenny, så måste ni också känna sympati för Lance. Stackaren. :'(

Jag kan tycka synd om Lance i Vice City Stories, men jag känner igenting för honom ändå. Tommy var ju i och för sig orättvis mot Lance, men han böt forfarande sida och han sköt fortfarande på mig. Jag kommer tyvärr aldrig låta mig ändras i mina sympatier om Lance, trots att han är korkad och haft det svårt, så är han fortfarande den där vidriga backstabbern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Lance är en jävla chaza som aldrig tänker på vad han gör. Då han vet att något kan gå åt helvete frågar han trots altt inte Vic eller någon annan områd och hjälp.

Hans syn på människor värkar vara helt jävla rubbad. Varför han alltid hamnar i trubbel är för att han bara tror gott om människorna han möter. Skulle man stå på gatan mitt ute i staden och fråga honom om han vill följa med och få knark, i lagret som ligger i gränden, skulle han förmodligen yttra sig liknande: ''Ohyeah baby, let's pop friend.''.

Det är hans eget fel allting. Han ber aldrig om råd och sen är han trångsynt och tjurig. Nej, jag känner inte någon sympati för honom. Vore jag hans bror skulle jag ge han en chans, och inte tusentals som Vic gjorde. Problem som han har man inte råd med i den undre världen. Vic är precis som CJ; en svag jävla mes som man driver vart man vill. Vic och CJ kan gå hand i hand och glida ner mot avgrunden. Lance behöver man inte ens oroa sig för. Tacka vet jag Tommy Vercetti och Tony Cipriani. Gangstrar skall inte ha sympati. CJ bevisade sitt rätta jag då han pratade med Big Smoke i slutet med fina ord. Tommy visade sitt rätta jag då han säger att han bara skall reta Sonny innan han tar livet av honom.

Vem fan vet, Sonny kunde ha utnyttjat Lance som han gjorde med med Tommy, och om de mot all förmodan dödat Tommy hade säkerligen Lance förr eller senare blivit dödad av Sonny. Varför? Därför att Sonny skulle knappast rekrytera en backstabber, och knappast med Lance rykte. Det skulle bli Sonnys familjs undergång med Lance inblandad i deras affärer. Ödet hade redan svept om Lance. Antingen skulle Tommy döda honom eller skulle Sonny göra det, eller någon annan. Lance fixade ett fint hus till Vic och han. Många tänker väl ''Det gjorde han perfekt''. Knappast. Han drog på sig Vice City's största gängkrig.

Noll sympati åt Lance.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...