Jump to content

Empire Building


Merkky
 Share

Recommended Posts

Då får du gå därifrån och sedan komma tillbaka det måste du iallafall om det är en skiftnyckel på huset på radarn, det betyder att dom byter bransch. Du måste utom radarns diameter och för att sen åka in dit igen.

EDIT: Jag har alla impierie byggnader och tjänar 31266 dollar varje dag klockan 16:00

Redigerad av Mervin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat fara dit flera ggr. Dom reparerar inte eller byter yrke.

Man kanske kan tjäna mera, det beror ju på vars dom ligger också. Dom nära kusten tjänar mera på smuggling tror jag.

W00t? Två posts på samma svep.

Postcount +2

Edit 2: Fattar varför det inte gick nu... Man skulle ta den i ett uppdrag. Som jag gjort nu...

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket man tjänar, vad beror det på? Jag har kommit fram till att man får mer pengar för att ha gjort 15 jobb eller mer, och att man tjänar mer på att ha High Roller än Small-time. Men tjänar jag bättre på att ha Loan Shark i Downtown än i hamnen? Prostitution, bör det vara i Little Havana hellre än Vice Point (har inte kommit dit än)? Alltså: Spelar det roll var man sätter sina olika sorters branscher?

Sen undrar jag en annan grej. Tjänar man olika mycket för olika sorters business?

En till: När kommer de tre sista sorternas business? Är det styrt av storyn? Spolia inte! Svara bara "ja" eller hur man annars låser upp dem. Först trodde jag att det räckte att ta över en robbery-estate för att få robbery. Sen när det visade sig vara fel så gjorde jag 15 jobb eller mer på de tre jag hade, men de kom fortfarande inte upp. Vad ska man göra? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket man tjänar, vad beror det på? Jag har kommit fram till att man får mer pengar för att ha gjort 15 jobb eller mer, och att man tjänar mer på att ha High Roller än Small-time. Men tjänar jag bättre på att ha Loan Shark i Downtown än i hamnen? Prostitution, bör det vara i Little Havana hellre än Vice Point (har inte kommit dit än)? Alltså: Spelar det roll var man sätter sina olika sorters branscher?

Sen undrar jag en annan grej. Tjänar man olika mycket för olika sorters business?

En till: När kommer de tre sista sorternas business? Är det styrt av storyn? Spolia inte! Svara bara "ja" eller hur man annars låser upp dem. Först trodde jag att det räckte att ta över en robbery-estate för att få robbery. Sen när det visade sig vara fel så gjorde jag 15 jobb eller mer på de tre jag hade, men de kom fortfarande inte upp. Vad ska man göra? :ph34r:

Jag tror att det spelar roll vilka branscher man väljer, har läst det nånstans. Och ja, man låser upp dom i storyn. Du behöver inte oroa dig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag valde att anfalla en "robbery-branch" och kunde sedan bygga en sån. Hur som helst min fråga är jag har tagit över alla Empire Buildnings på första ön. Och Bikers hatar mig :). Dom anfaller mina buisness hela tiden, finns det nåt sätt och stoppa detta? För det är lagom irreterande och gå runt o reperera 3 affärer hela tiden :(.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag valde att anfalla en "robbery-branch" och kunde sedan bygga en sån. Hur som helst min fråga är jag har tagit över alla Empire Buildnings på första ön. Och Bikers hatar mig :wub:. Dom anfaller mina buisness hela tiden, finns det nåt sätt och stoppa detta? För det är lagom irreterande och gå runt o reperera 3 affärer hela tiden :wub:.

Jag tyckte också att det var skitjobbigt! Ta över alla områden funkar för mig. Sen kommer man att ta över en av bikers byggnader i storyn. Den kan man inte ta över förren då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Du måste ta alla gängbyggnader för att ett gäng skall försvinna, jag brukar rekomendera o göra detta efter storyn. Jag har alla på båda öarna och inga gäng jagar mig.

Jag rekommenderar att göra det innan man fortsätter med storyn! :unsure: Annars måste man fara iväg och skydda dom hela tidn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag slog ut Cholos det första jag gjorde, de var asjobbiga. Sen slog jag ut Bikers, ett efter ett. Nu är jag över och kör huvuduppdrag än så länge, Sharks har inte gjort mig nåt. Och gör jag dem nåt så blir det ju aldrig färdigt förrän allihopa är döda... >=)

Hm så sant. Då borde man vänta med Sharks! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Går det att utrota gängen helt? Har tagit över alla Cholos och Bikers Empire Buildings. Men de går runt på gatorna, och attackerar till och med mina Empire Buildings ibland. Går det att utrota dem helt? För Bikers attackerade mitt typ hela tiden när jag tagit allt deras. Cholos har aldrig attackerat mig och jag har inte sett dem efter uppdraget där man spränger Cholos "bas". Såg ett gäng Cholos idag när jag var vid Little Haiti. Blev rätt förvånad. Så, kan man få bort dem helt? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon duktig nisse (föreslår Merkky eller Henkibojj) som kan göra en guide eller F.A.Q om Empire Building?

Jag har två frågor:

Finns det någon lista som visar vart vilket slags Empire tjänar mäst?

Och blir man aldrig attackerad om man äger alla Empires i hela Vice City?

När man äger alla blir iaf inte jag attackerad längre. Däremot fortsatte Sharks tre-fyra gånger, men sen är det lugnt. Jag hittar ingen sån lista. ^_^

Och vaddå FAQ? Vad är problemet? (w00t)

  • När du ska ta över en byggnad skjuter du sönder fordonet utanför.
  • Folk kommer ut och vill ta kål på dig
  • Du svarar med samma mynt, och går in i byggnaden
  • Därefter går du ut till skylten, trycker UP och väljer typ av affärer.
  • Det finns Robbery, Prostitution, Smuggling, Potection Racket, Drugs och Loan Shark.
  • Alla har sina egna speciella uppdrag. Klara så många som krävs för att få mer pengar varje dag. Antalet uppdrag är antingen 15 eller sex, beroende på typ av business.
  • Ibland kommer folk och attackerar dina byggnader. Kommer du inte dit i tid, har du en skadad byggnad som ger mindre pengar. Gå in och reparera för 500 dollar.
  • Ju mer du muckar med folk, desto fler attacker kommer du få att hålla på med. Därför är det bäst att ta ett gäng i taget, och helst alla deras byggnader på samma gång för att "utrota" dem helt.
  • Har du bara attackerat t.ex Cholos får du inget problem med de andra. Däremot har du fullt upp med Cholos tills de inte längre finns på kartan.

Klart!

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...