Jump to content

Empire Building


Merkky
 Share

Recommended Posts

När man äger alla blir iaf inte jag attackerad längre. Däremot fortsatte Sharks tre-fyra gånger, men sen är det lugnt. Jag hittar ingen sån lista. ;)

Och vaddå FAQ? Vad är problemet? (w00t)

  • När du ska ta över en byggnad skjuter du sönder fordonet utanför.
  • Folk kommer ut och vill ta kål på dig
  • Du svarar med samma mynt, och går in i byggnaden
  • Därefter går du ut till skylten, trycker UP och väljer typ av affärer.
  • Det finns Robbery, Prostitution, Smuggling, Potection Racket, Drugs och Loan Shark.
  • Alla har sina egna speciella uppdrag. Klara så många som krävs för att få mer pengar varje dag. Antalet uppdrag är antingen 15 eller sex, beroende på typ av business.
  • Ibland kommer folk och attackerar dina byggnader. Kommer du inte dit i tid, har du en skadad byggnad som ger mindre pengar. Gå in och reparera för 500 dollar.
  • Ju mer du muckar med folk, desto fler attacker kommer du få att hålla på med. Därför är det bäst att ta ett gäng i taget, och helst alla deras byggnader på samma gång för att "utrota" dem helt.
  • Har du bara attackerat t.ex Cholos får du inget problem med de andra. Däremot har du fullt upp med Cholos tills de inte längre finns på kartan.

Klart!

Jo, men jag menar en FAQ för Empire Building... Om alla försvinner när man tagit över alla, vart man tjänar mäst. Vilka kläder man får för att ha köpt dyraste byggnationen i varje Empire (alltså, sort). Så menar jag. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men jag menar en FAQ för Empire Building... Om alla försvinner när man tagit över alla, vart man tjänar mäst. Vilka kläder man får för att ha köpt dyraste byggnationen i varje Empire (alltså, sort). Så menar jag. ^_^

Inte många som frågat om det...

FAQ = Frequently Asked Questions, vilket betyder ungefär Vanliga Frågor...

(w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur svårt är det? Men krigar, man regerar och man vinner.

Man lär sig efter spelets gång. :rolleyes: Så måste ju det ha börjat för vem som än skriver en guide eller F.A.Q...

Men det är klart alla vet det. Men det finns ju andra frågor.

Slutar alla gäng attackera en när man tagit över allting?

Vart ger olika saker mäst belöning?

Finns säkert fler liknande frågor som inte handlar om "hur dödar man dom".

Föresten, varför startade du den här topicen? För att man skulle kunna fråga om saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är klart alla vet det. Men det finns ju andra frågor.

Slutar alla gäng attackera en när man tagit över allting?

Vart ger olika saker mäst belöning?

Finns säkert fler liknande frågor som inte handlar om "hur dödar man dom".

Föresten, varför startade du den här topicen? För att man skulle kunna fråga om saker.

Okey then....

Alla gäng slutade attackera mig när jag tagit över allt och klarat ut spelet.

Vad som ger mest pengar beror på vars dom ligger. Om byggnaderna ligger nära kusten så passar smuggling bra, prostitution passar bra där det är mycket folk vid nätterna osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...